Bugatti od czasów przejęcia prawie dwadzieścia lat temu przez Volkswagena oferuje swoim klientom tylko jeden model: najszybszy, produkowany seryjnie samochód świata. Do roku 2015 był nim Veyron, a od roku 2016 jest nim Chiron: oba o mocy znacznie przekraczającej 1000 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej ponad 430 kilometrów na godzinę.
Po kilku latach soczystych zapowiedzi i kilku podejściach do tematu jesteśmy świadkami kolejnej próby reanimacji włoskiego Automobili Turismo e Sport. Tym razem wątpliwości jest znacznie mniej: podczas tegorocznego Salon Prive w Blenheim Palace bez zbędnego szumu informacyjnego zaprezentowano prototyp sportowego coupe o oznaczeniu GT.
Limuzyna Ghibli, która rozszerzyła ofertę Maserati wiosną 2014 roku przeszła kolejną kurację odmładzającą. Poprzednią operację tego typu Włosi przeprowadzili na niej dokładnie rok temu, kiedy to wprowadzili między innymi nowe linie wyposażenia, mocniejszy silnik V6 oraz zaktualizowany system multimedialny. Teraz jest podobnie.
BMW przeprowadziło subtelną modernizację modelu i3, najmniejszego auta w swojej ofercie, które od innych odróżnia się stylem i układem napędowym. Model, który nieprzerwanie od 2014 roku zajmuje miejsce najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego na terenie Niemiec, dostępny będzie teraz również w usportowionej wersji i3s.
We wtorkowy wieczór w siedzibie Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen w odpowiedniej oprawie artystycznej odbyła się premiera trzeciej generacji modelu Cayenne, który kilkanaście lat temu na zawsze zmienił oblicze i stan kont bankowych marki. Rewolucji nie ma: SUV ewoluuje w stronę jeszcze większej mocy, możliwości i nowych technologii.
Po prawie czternastu latach produkcji w niewiele zmienianym formacie, którzy jedni kochają, a inny nienawidzą, Continental GT przeobraża się w zupełnie nowy pojazd. Trzecia generacja najpopularniejszego wozu Bentley'a jest lżejsza dla dróg, środowiska naturalnego i oka, jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza i jeszcze bardziej zaawansowana technicznie.
Dawno, dawno temu starą fabrykę Pagani Automobili opuściły ostatnie, seryjne egzemplarze modelu Zonda. Były to trzy sztuki pokazanego wiosną 2010 roku Tricolore. Od tamtego czasu trwa w najlepsze produkcja pojedynczych, unikatowych aut na indywidualne zamówienia. A tymczasem... niespodziewanie Zonda powraca w krótkiej serii HP Barchetta!
Wakacyjna przerwa w Formule 1 dobiegła końca. Cztery tygodnie po wyścigu na Węgrzech dwudziestu kierowców i dziesięć zespołów mistrzostw świata starło się na słynnym Spa-Francorchamps w Belgii. Najdłuższy, ponad siedmiokilometrowy tor w całym sezonie gościł w minioną niedzielę dwunastą z dwudziestu tegorocznych eliminacji.
Co zrobić na wiadomość o kilku latach oczekiwania na własne Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem, odnowione i zmodernizowane przez Singer Vehicle Design? Można spróbować zmienić swoje plany oraz kierunek ubytku gotówki i zwrócić uwagę na inne firmy tego typu, których wbrew pozorom nie brakuje. Jedna z najmłodszych to Gunther Werks.
Brytyjskie Ariel Motor Company dołącza do rewolucji związanej z samochodami o napędzie elektrycznym, które ponad sto lat temu przegrały walkę z automobilami spalinowymi, a teraz wracają ze zwielokrotnioną siłą. Elektryki chcą dzisiaj opanować miasta, autostrady i tory wyścigowe. To pierwsze oczywiście Ariela nie interesuje.