Tata Motors, właściciele Jaguara i Land Rovera, poszerzają swoje zasoby o nową markę, pomyślaną o samochodach sportowych, wyścigowych i ogólnie pojętej nowoczesnej mobilności. Nowe przedsięwzięcie ogłoszono na początku lutego i nazwano Tamo. W tym miesiącu pokazano pierwszy projekt: dwuosobowe coupe Racemo w dwóch wariantach.
W ciągu kilkudziesięciu ostatnich miesięcy chorwackie Rimac Automotive zamieniło się ze znanego tylko garstce zainteresowanych zakładu budującego egzotyczne coupe o napędzie elektrycznym w jeden z najważniejszych w branży ośrodków nowych technologii. W tym czasie pierwszy model marki, Concept_One, przeszedł kilka ewolucji. I ewoluuje dalej!
Miejsca dla kolekcjonerskich wozów w stylu przedwojennych klasyków, budowanych na specjalne zamówienia ręcznie przez małe grupki albo pojedynczych pasjonatów prawopodobnie nigdy nie zabraknie. Najnowszą propozycją właśnie tego typu jest pierwszy model marki Eadon Green z Wielkiej Brytanii, retro coupe o nazwie Black Cullin.
W tym roku mija dokładnie trzydzieści lat od debiutu słynnego CTR Yellowbirda ze stajni Ruf Automobiles, renomowanego tunera Porsche, którego działania stały się z czasem tak wyróżniające, że zyskał status osobnego producenta samochodów. Z okazji okrągłej rocznicy do sprzedaży trafi zupełnie nowy, pod wieloma względami wyjątkowy CTR.
Na Civica Type R poprzedniej generacji Japończycy kazali czekać nam kilka lat od momentu wejścia do produkt modelu bazowego. Z najnowszą generacją przebojowego kompaktu Hondy historia ta się nie powtórzy. Koncept nowego hot hatcha pokazano we wrześniu ubiegłego roku, a w tym miesiącu zadebiutowała niewiele różniąca się od niego wersja seryjna.
W połowie ubiegłego roku marka Renault świętowała wyprodukowanie pięćdziesięciu tysięcy egzemplarzy Zeo, najpopularniejszego na naszym kontynencie malucha o napędzie elektrycznym. Samochód, który do tej pory nie kojarzył się ze sportami motorowymi przeszedł z okazji tegorocznej wystawy w Genewie transformację w mocarne Zoe E-Sport.
Artega po kilku latach zawirowań finansowych i eksperymentów z napędem elektrycznym ogłasza zamiar wypuszczenia na rynek swojego pierwszego, seryjnego modelu od czasów spalinowego coupe GT z 2009 roku. Nowa propozycja to coupe Scalo Superelettra, które przygotowano wspólnie z włoskim zakładem Touring Superleggera.
Aston Martin wielkimi krokami przekształca się w markę, która z wozami sportowymi ma więcej wspólnego, niż kiedykolwiek. Trwają prace nad hipercoupe Valkyrie, nieoficjalnie mówi się o mniejszym modelu z motorem położonym centralnie, rozchwytywano limitowane GT8, GT12 i Vulcana, a na torach wyścigowych z sukcesami walczą Vantage kilku szczebli GT.
Rapide o krzykliwym i agresywnym wyglądzie może nie być tym, czego klienci Aston Martina szukają w pierwszej kolejności wśród czterodrzwiowych limuzyn brytyjskiej marki, ale nie przeszkadza to wcale w przygotowaniu właśnie takiej wersji. Zwłaszcza, jeśli doda się do niej wartość kolekcjonerską. O czym dokładnie mowa? O nowym Rapide w specyfikacji AMR.
Chevrolet nie ustaje w poszukiwaniach niszy, w które mógłby wcisnąć się zmierzający coraz częściej ku torom wyścigowym Camaro. Amerykańskie coupe, które wyznaczyło sobie zupełnie nowe cele w wersjach ZL1 nowej generacji i Z/28 poprzedniej serii, wpisuje się teraz w rejony z pogranicza tuningu, torów wyścigowych i popisów na dzielnicy.