Red Bull Racing od trzech sezonów nie jest najmocniejszym składem w Formule 1, ale cztery tytuły mistrzowskie konstruktorów i kierowców w latach 2010-2013 zobowiązują do nie schodzenia poniżej pewnego poziomu. Ostatnie trzy sezony podsumowały to dwoma tytułami wicemistrzów konstruktorów. W tym roku za kolejnymi trofeami gonić będą bolidy o oznaczeniu RB13.
Siódme miejsce w tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów Formuły 1 na końcu ostatnich trzech sezonów rezerwowało sobie Toro Rosso, drugi, słabszy zespół austriackiego koncernu Red Bull, który startuje nieprzerwanie od roku 2006. Dzisiaj ekipa, której centrala znajduje się we Włoszech, pokazała swoją nową maszynę, model STR12.
W ubiegłym roku do Formuły 1 dołączył amerykański zespół Gene'a Haasa, który w przeciwieństwie do innych debiutów z tego stulecia od razu wskoczył na punktowane pozycje. Swój pierwszy sezon zakończył na ósmym miejscu w tabeli konstruktorów przed trzema innymi zespołami. Dzisiaj pokazał swoją nową maszynę na sezon 2017.
Krążące od jakiegoś czasu doniesienia o najmocniejszej hybrydzie w dotychczasowej działalności Porsche w skórze Panamery stają się faktem. Nowym wariantem, który stoi kilka szczebli wyżej od pokazanej jesienią ubiegłego roku Panamery 4 E-Hybrid o mocy około 462 koni mechanicznych, jest model Turbo S w wydaniu E-Hybrid.
Chevrolet coraz bardziej poważnie podchodzi do klientów, którym zależy przede wszystkim na sianiu spustoszenia na torach wyścigowych. Do tak wybrednych osobników adresowany był ekstremalny Viper ACR, a teraz wyciąga ku nim swoje opony Camaro ZL1. Nie taki zwykły ZL1, ale ZL1 z opracowanym od podstaw pakietem 1LE, który robi wielką różnicę.
W pierwszej dekadzie XXI wieku najmocniejszą drużyną Formuły 1 było Ferrari. Jego łupem padło kilkanaście tytułów mistrzowskich konstruktorów i kierowców. Od roku 2009 taka sytuacja nie powtórzyła się ani razu, a w generalce Włosi odbijają się od kilku lat między drugim, a czwartym miejscem. Dziś pokazali swój bolid na sezon 2017.
Ostatnie dwa lata w Formule 1 były dla utytułowanego zespołu McLarena jednym z najcięższych okresów w całej historii jego startów, z których pierwsze miały miejsce w 1966 roku. W tym roku po dużej zmianie przepisów formacja stawia na nowy początek. Kolorami i nazwą nowej maszyny odcina się symbolicznie od swojej przeszłości.
Pierwsze sztuki nowego Forda GT znalazły już drogę do swoich właścicieli, ale nie oznacza to, że amerykańska marka może odetchnąć chociaż na chwilę i skupić się wyłącznie na produkcji swojego supercoupe. Pomysłów na specjalne wersje GT nie brakuje, a najnowszą tego typu propozycją jest odchudzona specyfikacja Competition Series.
Od trzech lat, kiedy to silniki V8 zostały wyparte przez turbodoładowane V6, w Formule 1 trwa złota era Mercedesa. Podsumowują ją trzy tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów i trzy wśród kierowców oraz aż 51 wygranych w 59 eliminacjach! W tym roku ten trend będzie starała się utrzymać nowa srebrna strzała o oznaczeniu W08 EQ Power+.
Italdesign po prawie siedmiu latach od przejęcia większości udziałów w firmie przez Volkswagena i niespełna dwóch latach po odejściu założyciela, Giorgetto Giugiaro wraz z synem, przegrupowuje swoje szeregi i wychodzi na przeciw klientom poszukującym czegoś unikatowego. Włoskie studio nie będzie się bawić już tylko w prototypy i koncepty.