Porsche po czterech i pół latach od premiery konceptu Sport Turismo wprowadza na rynek seryjną Panamerę w nowej wersji nadwoziowej. Do limuzyny ze zwykłym i wydłużonym rozstawem osi w salonach sprzedaży niemieckiej marki dołączy wkrótce kombi o tej samej nazwie. W tym segmencie Porsche nie miało do tej pory żadnego przedstawiciela.
Mercedes-Benz ogłasza gotowość na nadejście wiosny i z prezentacją piątej i ostatniej wersji nadwoziowej klasy E wypatruje już niecierpliwie lata. W takich warunkach najbardziej pożądany ma być zupełnie nowy E-Class Cabriolet, który przy okazji premiery świętuje 25-lecie swojego przodka, otwartego modelu 300 CE-24 Cabriolet.
Stado małych, wściekłych Abarthów powiększy się w tym roku o kolejne edycje specjalne, które osiągami i wyglądem przynależeć będą do torów wyścigowych. Pierwszy do zajęcia miejsca na starcie wyrywa się 595 Pista, czwarty członek rodziny obejmującej modele od 145-konnego 595, poprzez 165-konnego 595 Turismo po 180-konnego 595 Competizione.
W przybierającej na sile walce samochodów spalinowych z elektrycznymi coraz więcej miejsca zajmują hybrydy, ale alternatywy nie sprowadzają się tylko do silników elektrycznych i baterii. Prężnie działają również firmy zainteresowane ogniwami paliwowymi, a wśród nich stale przypominające o sobie NanoFlowcell, które przygotowało w tym roku koncept 48Volt.
Technologie opracowane w ostatnich latach przez Forda na potrzeby modeli GT i Focus RS zaczynają rozprzestrzeniać się na samochody dostępne dla znacznie szerszego grona odbiorców. Z nowoczesnych wynalazków amerykańskiej marki skorzysta w tym roku najmniejszy z jej modeli o sportowym zacięciu: gotowa na demonstrację swoich nowych talentów Fiesta ST.
Peugeot, jak i wiele innych firm na całym świecie, przygotowuje się na nadejście samochodów w pełni autonomicznych, w których rola kierowcy będzie zredukowana do minimum. Podejście francuskiej marki do takiego właśnie tematu prezentuje koncept Instinct, w którym najważniejsze mają być wolność i przyjemność z jazdy.
Red Bull Racing od trzech sezonów nie jest najmocniejszym składem w Formule 1, ale cztery tytuły mistrzowskie konstruktorów i kierowców w latach 2010-2013 zobowiązują do nie schodzenia poniżej pewnego poziomu. Ostatnie trzy sezony podsumowały to dwoma tytułami wicemistrzów konstruktorów. W tym roku za kolejnymi trofeami gonić będą bolidy o oznaczeniu RB13.
Siódme miejsce w tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów Formuły 1 na końcu ostatnich trzech sezonów rezerwowało sobie Toro Rosso, drugi, słabszy zespół austriackiego koncernu Red Bull, który startuje nieprzerwanie od roku 2006. Dzisiaj ekipa, której centrala znajduje się we Włoszech, pokazała swoją nową maszynę, model STR12.
W ubiegłym roku do Formuły 1 dołączył amerykański zespół Gene'a Haasa, który w przeciwieństwie do innych debiutów z tego stulecia od razu wskoczył na punktowane pozycje. Swój pierwszy sezon zakończył na ósmym miejscu w tabeli konstruktorów przed trzema innymi zespołami. Dzisiaj pokazał swoją nową maszynę na sezon 2017.
Krążące od jakiegoś czasu doniesienia o najmocniejszej hybrydzie w dotychczasowej działalności Porsche w skórze Panamery stają się faktem. Nowym wariantem, który stoi kilka szczebli wyżej od pokazanej jesienią ubiegłego roku Panamery 4 E-Hybrid o mocy około 462 koni mechanicznych, jest model Turbo S w wydaniu E-Hybrid.