Największymi gwiazdami ze stajni Aston Martina są w tej chwili zupełnie nowy, turbodoładowany DB11 oraz nadchodzące hipercoupe, przygotowywane wspólnie z ekipą Red Bulla z Formuły 1. Seria Vantage ma już dawno lata świetności za sobą, o produkcji czterodrzwiowego Rapide mało kto już pamięta, a ducha wolnossących V12 najsilniej podtrzymuje Vanquish.
W ubiegłym roku swoje zupełnie nowe prototypy klasy Daytona, którym pisana jest kariera w Ameryce Północnej na długim dystansie, pokazała Mazda oraz Cadillac. Ich plany będzie próbował pokrzyżować Nissan, którego maszyna pojawiła się pierwszy raz na testach Roar Before the 24 na torze Daytona i której pierwszy wyścig będzie miał miejsce już w ten weekend.
W połowie grudnia z fabryki Multimatic w Markham w Kanadzie wyjechały pierwsze, seryjne egzemplarze zupełnie nowego Forda GT. Amerykańska maszyna, której przyszli właściciele musieli przejść przez gęste sito selekcji, skrywała do tego momentu wiele tajemnic, w tym swoje dokładnie osiągi. Dziś GT nie ma już prawie żadnych tajemnic.
Arnold Schwarzenegger lubi duże zabawki, zawodowo i prywatnie. W swoim arsenale trzyma między innymi wojskowe Hummery, Unimoga oraz... czołg z lat pięćdziesiątych, którym operował za czasów swojej służby wojskowej; niektóre z nich przystosowane do spalania biopaliw. W tym roku do maszyn utrzymanych w podobnym duchu dołączy elektryczną klasę G.
Shelby American świętuje 50-lecie pojawienia się pierwszego modelu serii Super Snake, która bazuje na Mustangach ze stajni Forda. Pierwsza tego typu maszyna przyszła na świat w 1967 roku. Najcenniejsze i najlepiej zachowane egzemplarze przekraczają dziś na aukcjach cenę jednego miliona dolarów. Model Super Snake 50th Anniversary aż tak nie obciąży portfela.
Mini pokazało swój kolejny model pod szyldem John Cooper Works, pod którym produkowane są najmocniejsze i najszybsze, drogowe modele brytyjskiej marki. Tym razem mowa o nowym Countrymanie drugiej generacji, największym i najbardziej wszechstronnym samochodzie z fabryk Mini, które od 1994 roku należą do niemieckiego koncernu BMW.
Na otwartej jeszcze do 22 stycznia wystawie samochodowej w Detroit zupełnie niespodziewanie zadebiutował gruntownie zmodernizowany Mustang. Niespodziewanie, bo czas wielkich premier i pokazów przed dniami publicznymi był przeszło tydzień temu, a Ford odsłonił uroczyście samochód jednocześnie także w Nowym Jorku i Los Angeles.
W ubiegłym roku BMW ustanowiło kolejne rekordy swojej sprzedaży i po raz pierwszy w historii oddało na całym świecie w ręce swoich klientów ponad dwa miliony samochodów. Na naszym rynku marka po raz siódmy z rzędu zajęła pozycję lidera segmentu premium: sprzedała prawie 12,7 tysiąca aut. Rok 2017 zaczyna od premiery odmłodzonej serii 4.
W ramach noworocznych porządków Audi zabrało się za SQ5, jednego ze swoich najszybszych SUV'ów. Model debiutował w 2012 roku z 313-konnym silnikiem wysokoprężnym, a dokładnie trzy lata temu rodzice pozwolili mu bawić się z jednostką benzynową o mocy 354 koni mechanicznych. Teraz, idąc śladami nowego Q5 z zeszłego roku, SQ5 doczekało się drugiej generacji.
Lotus ani na chwilę nie zatrzymuje programu stałego doskonalenia swoich wozów i po listopadowej premierze wzmocnionego i odchudzonego, drogowego Exige Sport 380 prezentuje wersję wyścigową. Model cywilny to jeden z największych przebojów dzisiejszego Lotusa: zamówienia na auto zapewnią fabryce marki zajęcie na kolejne cztery miesiące.