Po pięciu latach panowania z pozycji najmocniejszej i najszybszej maszyny w regularnej kolekcji produkowanych seryjnie Ferrari ustępuje F12berlinetta. Potężne coupe zwalnia miejsce swojemu następcy, modelowi 812 Superfast, który wywiązuje się z obowiązków jeszcze większym i mocniejszym silnikiem oraz nowinkami technologicznymi.
W tym tygodniu po raz pierwszy przed wielką, międzynarodową publicznością stanie AM-RB 001, zapowiedź niesamowitego hipercoupe od Aston Martina i Red Bulla. Projekt w formie rzeźby nadwozia pokazano kameralnie w Gaydon w lipcu ubiegłego roku. Teraz pojawi się dość nietypowo na wystawie Canadian International Auto Show w Toronto.
Po sześciu latach prac, które w połowie przerwano i rozpoczęto od nowa, debiutuje Huayra Roadster od Pagani Automobili. To najbardziej skomplikowany projekt w historii włoskiej marki. Wbrew wszelkim prawidłom obowiązującym w zmotoryzowanym wszechświecie, roadster jest... znacznie lżejszy od coupe, które narodziło się w 2011 roku.
Latający samochód to temat powracający regularnie od dziesięcioleci. Pierwsze tego typu konstrukcje, które naprawdę potrafiły latać w powietrzu na długie odległości i poruszać się w zwykłym ruchu drogowym, pojawiły się tuż po drugiej wojnie światowej. Dziś z takim właśnie pomysłem, gotowym na zamówienia, wychodzi holenderskie PAL-V.
Od 2015 roku Daimler sprzedał ponad piętnaście tysięcy samochodów swojej najbardziej luksusowej, utworzonej dwa lata marki Mercedes-Maybach. Jej ofertę wypełniły w tym czasie trzy wersje limuzyny klasy S: standardowy sedan, wydłużony Pullman oraz Cabriolet. Dziś marka rusza w nowe tereny i proponuje limitowaną... terenówkę klasy G!
W październiku rozpoczął się trzeci sezon elektrycznej Formuły E, w której schronienie znalazło wielu byłych kierowców Formuły 1 i szukających pola do doświadczeń producentów samochodów osobowych z napędem hybrydowym. Już teraz trwają prace nad zupełnie nowymi maszynami, które zobaczymy w akcji w Formule E dopiero za kilka lat.
Do pokazanego w ubiegłym roku na wystawie w Paryżu trzybryłowego, nowego Audi RS3 dołączy wkrótce kolejny wariant nadwoziowy. Będzie nim kompaktowe kombi Sportback, które zadebiutuje w Genewie. Oba samochody zasilane są najmocniejszą we współczesnym świecie jednostką napędową o pięciu cylindrach, która produkowana jest na skalę masową.
Dodge powiększa swoją ofertę na amerykańskim rynku od model Durango pod szyldem Street and Racing Technology. Producent zapewnia, że to najszybszy, najmocniejszy i najbardziej uzdolniony SUV z trzema rzędami siedzeń na amerykańskim rynku, który nie ma najmniejszych oporów przed spontanicznym paleniem wszystkich czterech gum na raz.
W klinicznych warunkach Bugatti Atelier na wschodzie Francji rozpoczęła się już produkcja coupe Chiron, jednego z najmocniejszych i najszybszych, drogowych samochodów na świecie. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli przed końcem pierwszego kwartału tego roku. Średni czas oczekiwania na auto od chwili rozpoczęcia jego budowy to sześć miesięcy.
Enzo Ferrari, wyznający niemal niezmienne zasady i przekonania i ceniący sobie określone cnoty, bronił się przed samochodami z silnikami umieszczonymi centralnie tak długo, jak to było możliwe. Jego pierwszy tego typu, drogowy model nie był nawet nazwany Ferrari. Nazywał się Dino. Jego jedyny w swoim rodzaju prototyp trafi wkrótce na aukcję.