W minioną niedzielę Porsche po raz dziewiętnasty zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Była to jednocześnie trzecia wygrana z rzędu, za którą swoi prototyp 919 Hybrid, pierwszy, torowy samochód niemieckiej marki na Le Mans w tym stuleciu. Wagę wygranej podkreśla fakt, że zwycięska załoga była w pewnym momencie na... 56 miejscu.
Do dorobku francuskiego Onroak Automotive dołączy wkrótce kolejny prototyp niższego stopnia marki Ligier. Firma znana aktualnie z produkcji torowych maszyn klas LMP2, DPi, LMP3 czy CN przygotowuje następne auto, które znajdzie się w tej grupie. Będzie nim coupe JS P4, którego powstanie ogłoszono przy okazji tegorocznego 24h Le Mans.
Wysokie temperatury i letnie promienie Słońca wywołały na powierzchnię nową maszynę z wielkiej rodziny Volkswagena, która śmiało zajmuje miejsce wśród najmocniejszych, najszybszych i najdroższych kabrioletów na świecie. Mowa o sportowym R8 ze stajni oddziału Audi Sport, które przybrało ekskluzywny format Spyder V10 Plus.
Po ponad ośmiu latach od debiutu dobiega końca żywot piątej generacji Volkswagena Polo. Kilka dni temu w Berlinie pokazano nowy model, który ma przyciągać atrakcyjnym wyglądem, większą przestrzenią i nowymi rozwiązaniami technicznymi. Razem z wersjami celującymi w masowego odbiorcę przedstawiono również usportowione Polo GTI.
W niedzielę po godzinie piętnastej zakończył się osiemdziesiąty piąty, 24-godzinny wyścig Le Mans. O zwycięstwo w prestiżowej gonitwie na wytrzymałość dla prototypów i torowych samochodów GT w tym roku miały walczyć dwie fabryczne załogi Porsche oraz trzy Toyoty. Nic z tego! Rzeczywistość po raz kolejny okazała się całkowicie nieprzewidywalna.
Don Panoz, który w tym roku obchodził swoje 82 urodziny nie zaprzestaje gonitwy za samochodami sportowymi i wyścigowymi, które mają wykorzystywać technologie przyszłości. Najnowszy projekt przedsiębiorczego Amerykanina to model o oznaczeniu GT-EV, elektryczna maszynka zaprojektowana w pierwszej kolejności specjalnie z myślą o wyścigach długodystansowych.
Dwudrzwiowe modele BMW z serii 6 są już na wymarciu, a w przyszłym roku zastąpi je zupełnie nowa seria 8, ale "Szóstka" nie ma zamiaru znikać z rynku. Wersja czterodrzwiowa znajduje się nieustannie na wysokich pozycjach listy priorytetów niemieckiej marki. Już jesienią przybierze ona postać nowego modelu z kontrowersyjnej rodziny Gran Turismo.
Godziny oficjalnych testów, treningów i kwalifikacji przed osiemdziesiątym piątym, 24-godzinnym wyścigiem Le Mans dobiegły końca. Piątek przeznaczony jest na przygotowania, zajęcia pozatorowe i chwile dla kibiców. Najstarszy, najbardziej prestiżowy i najważniejszy, długodystansowy wyścig w kalendarzu sportów samochodowych rozpocznie się już jutro po południu.
Pod koniec tego miesiąca na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutuje trzeci wariant nadwoziowy najmniejszego modelu w palecie McLaren Automotive. Będzie nim otwarty Spider, letnia propozycja dla tych, którzy jeszcze nie kupili ani podstawowego Coupe ani rozbudowanego o dodatkową przestrzeń bagażową GT lub po prostu pragną powiększyć swoją kolekcję.
Aston Martin przystępuje do realizacji wiosennych zapowiedzi i wprowadza do swojej oferty pierwszy, limitowany, dwudrzwiowy model z serii AMR, który powstanie w kilkuset egzemplarzach. Za punkt wyjścia wybrano auta z rodziny Vantage, której nazwa sięga lat pięćdziesiątych i najmocniejszych modeli brytyjskiej marki, łącznie z samochodami wyścigowymi.