Chrysler dołącza do producentów poszukujących odpowiedzi na pytanie o samochód najbardziej pożądany przez młode pokolenie kierowców, którzy przyszli na świat w końcówce minionego stulecia i będą spodziewać się dzieci. Ich oczekiwania ma spełniać koncept Portal, zaprojektowany przez zespół podobny wiekiem do samych adresatów auta.
Bentley podchodzi po raz trzeci do Continentala w wersji Supersports, którego nazwa sięga lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Maszyna wzorem poprzedników podnosi poprzeczkę po poziomu, którego wcześniej nie osiągnął żaden inny model marki: to najszybszy i najmocniejszy, dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego Bentley w historii.
Toyota pracuje nad ociepleniem i zacieśnieniem więzi między człowiekiem, a maszyną na czterech kołach, której podstawową funkcją od zawsze było przemieszczenie się z punktu A do punktu B. Pomysły japońskiego giganta, który w ubiegłym roku sprzedał na całym świecie w sumie około 17,5 milionów samochodów, ucieleśnia koncept Concept-i.
BMW otwiera nowy rok stoiskiem na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas, wypełnionym prototypami i konceptami nowych technologii, które mamy doświadczyć na własnej skórze w najbliższej przyszłości. Jedno z najważniejszych miejsc zajmuje na nim wizja i Inside Future, ukazująca wnętrze samochodu, w którym kierowca będzie coraz mniej potrzebny.
Już tylko kilka tygodni dzieli nas od premiery zupełnie nowego, drogowego modelu McLarena, który jako pierwszy będzie miał zaszczyt zastąpienia całej rodziny maszyn angielskiej marki. Mowa o samochodzie, który wpisze się w segment określany przez producenta mianem Super Series, od którego McLaren Automotive rozpoczynało swoją działalność.
W tym sezonie w grupie LMP1 pucharu World Endurance Championship zabraknie Audi, które wycofało się po kilkunastu latach startów i o mistrzostwo świata walczyć będą tylko Porsche oraz Toyota. Nie oznacza to jednak, że serię czeka kryzys. Jest wręcz przeciwnie, co udowadniają nowe projekty LMP1, w tym angielska Ginetta.
Faraday Future, o którym w ciągu ostatnich tygodni było głośno ze względu na problemy finansowe i kadrowe, pokazało koncept swojej drugiej maszyny. Po szalonym FFZero1 firma przygotowała tym razem zapowiedź pierwszego auta, które miałoby trafić do produkcji seryjnej. Jest nim FF 91, wielki pojazd dla całej rodziny... o mocy ponad tysiąca koni mechanicznych.
Słynna Cobra ma już ponad pięćdziesiąt lat i nadal trzyma się świetnie. Oryginalne egzemplarze biją rekordy cenowe na aukcjach, każdego roku mnożą się repliki, a po obu stronach Atlantyku produkowane są serie kontynuacyjne od marek AC i Shelby. W tym roku AC wypuści na rynek pierwszą Cobrę MkVI z kierownicą po prawej stronie.
Do startu kolejnego sezonu rajdowych mistrzostw świata, w których zobaczymy zupełnie nowe auta klasy WRC zostały już tylko niecałe cztery tygodnie. Na rajdowe szlaki ruszy między innymi Citroen, który wraca do rywalizacji w pełnym wymiarze po krótkiej przerwie. Francuską markę reprezentować będą kierowcy w modelu C3 WRC, którego koncept pokazano we wrześniu.
Klienci Volkswagena mogą zamawiać już najnowszego Golfa w niemal każdej z zaplanowanych wersji napędowych. Niemiecki kompakt, który na początku listopada doczekał się znaczących modernizacji dostępny jest już w nowej wersji elektrycznej, w najtańszej wersji spalinowej oraz w sportowych wydaniach R, które obejmują również nadwozie typu kombi.