Vanquish drugiej generacji ma na karku już cztery i pół roku, w ciągu których wprowadzono kabriolet, kilka edycji limitowanych oraz zupełnie nową, zmieniającą całkowicie charakter i poprawiającą osiągi auta skrzynię biegów. Flagowe GT brytyjskiej marki w kolejny etap swojego życia wchodzi w podrasowanej specyfikacji Vanquish S.
Dni prototypu Mazdy klasy DP, znanego oficjalnie jako "Prototyp", po kilku latach startów w Ameryce Północnej, najpierw z silnikiem wysokoprężnym, później benzynowym, są już policzone. Jego następca grzeje już opony i w myśl filozofii "KODO - Dusza ruchu" wygląda tak, jak powinny wyglądać wyścigowe Mazdy XXI wieku od samego początku.
Z końcem tego roku zakończy się służba 911 RSR starej generacji, jednego z najbardziej utytułowanych, wyścigowych Porsche klasy GT w dzisiejszej stajni marki. Samochód, który powstał specjalnie z myślą o pucharze World Endurance Championship i ostatnie poprawki przeszedł na początku tego roku, doczekał się właśnie następcy.
Lamborghini pracuje obecnie po cichu nad Aventadorem drugiej generacji, seryjnym Urusem, który ma zmienić na zawsze wizerunek i wyniki sprzedaży marki oraz kolejnymi ewolucjami najmłodszego w rodzinie Huracana, w którego ofercie są jeszcze braki. Jeden z nich uzupełnił właśnie kabriolet z napędem tylko na tył.
Jaguar przewiduje, że w ciągu najbliższej dekady oblicze motoryzacji zmieni się bardziej, niż zmieniło się w ciągu minionych pięćdziesięciu lat. Brytyjczycy, którzy mają na myśli samochody elektryczne, sami przyłożą do nadchodzącej rewolucji rękę. Swoje zamiary obwieszczają konceptem I-Pace, który jest na drodze do produkcji seryjnej.
Sześćdziesiąty siódmy sezon Formuły 1, na który składa się aż dwadzieścia jeden eliminacji, dobiega nieubłaganie do końca. W niedzielę miał miejsce przedostatni wyścig w tym roku, który mógł dać odpowiedź na pytanie o kolejnego mistrza świata. Było nim grand prix rozegrane na pętli Autodromo Jose Carlos Pace w Sao Paulo w Brazylii.
Volkswagen pokazał światu odmłodzonego Golfa siódmej generacji, który objawia się od razu w wersji z jedną i dwoma parami drzwi, jako kombi Variant oraz usportowione warianty GTI i GTE. Standardowy Golf GTI będzie jeszcze mocniejszy, niż poprzednio, a na pokładzie auta znajdziemy elementy wyposażenia kojarzone dotychczas tylko z segmentami premium.
Rodzina drugiej generacji limuzyny Panamera, która miała swoją premierę latem, rozrasta się o kolejne warianty. Na salonie samochodowym w Los Angeles w przyszłym tygodniu zadebiutuje zapowiadany już wcześniej widlasty silnik o sześciu cylindrach oraz najbardziej luksusowa, wydłużona wersja limuzyny Porsche o nazwie Executive.
W minionym tygodniu po raz ósmy w ramach pucharu FIA World Endurance Championship na torze starły się wyścigowe prototypy trzech klas i samochody GT podzielone na dwie grupy. Wszystko w ramach przedostatniej eliminacji mistrzostw świata, którą był sześciogodzinny wyścig na torze Shanghai International Circuit na wschodzie Chin.
Na ręce twórców hybrydowej NSX spływają już wielkie nagrody, w tym wyróżnienia tytułami sportowego samochodu roku. Honda jednocześnie pracuje nad wozami, które mają przynieść jej kolejne trofea, tym razem z torów wyścigowych całego świata. Na rodzimej ziemi w zawodach serii Super GT startować ma nowa NSX-GT.