BMW otwiera nowy rok stoiskiem na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas, wypełnionym prototypami i konceptami nowych technologii, które mamy doświadczyć na własnej skórze w najbliższej przyszłości. Jedno z najważniejszych miejsc zajmuje na nim wizja i Inside Future, ukazująca wnętrze samochodu, w którym kierowca będzie coraz mniej potrzebny.
Już tylko kilka tygodni dzieli nas od premiery zupełnie nowego, drogowego modelu McLarena, który jako pierwszy będzie miał zaszczyt zastąpienia całej rodziny maszyn angielskiej marki. Mowa o samochodzie, który wpisze się w segment określany przez producenta mianem Super Series, od którego McLaren Automotive rozpoczynało swoją działalność.
W tym sezonie w grupie LMP1 pucharu World Endurance Championship zabraknie Audi, które wycofało się po kilkunastu latach startów i o mistrzostwo świata walczyć będą tylko Porsche oraz Toyota. Nie oznacza to jednak, że serię czeka kryzys. Jest wręcz przeciwnie, co udowadniają nowe projekty LMP1, w tym angielska Ginetta.
Faraday Future, o którym w ciągu ostatnich tygodni było głośno ze względu na problemy finansowe i kadrowe, pokazało koncept swojej drugiej maszyny. Po szalonym FFZero1 firma przygotowała tym razem zapowiedź pierwszego auta, które miałoby trafić do produkcji seryjnej. Jest nim FF 91, wielki pojazd dla całej rodziny... o mocy ponad tysiąca koni mechanicznych.
Słynna Cobra ma już ponad pięćdziesiąt lat i nadal trzyma się świetnie. Oryginalne egzemplarze biją rekordy cenowe na aukcjach, każdego roku mnożą się repliki, a po obu stronach Atlantyku produkowane są serie kontynuacyjne od marek AC i Shelby. W tym roku AC wypuści na rynek pierwszą Cobrę MkVI z kierownicą po prawej stronie.
Do startu kolejnego sezonu rajdowych mistrzostw świata, w których zobaczymy zupełnie nowe auta klasy WRC zostały już tylko niecałe cztery tygodnie. Na rajdowe szlaki ruszy między innymi Citroen, który wraca do rywalizacji w pełnym wymiarze po krótkiej przerwie. Francuską markę reprezentować będą kierowcy w modelu C3 WRC, którego koncept pokazano we wrześniu.
Klienci Volkswagena mogą zamawiać już najnowszego Golfa w niemal każdej z zaplanowanych wersji napędowych. Niemiecki kompakt, który na początku listopada doczekał się znaczących modernizacji dostępny jest już w nowej wersji elektrycznej, w najtańszej wersji spalinowej oraz w sportowych wydaniach R, które obejmują również nadwozie typu kombi.
Przy okazji tegorocznego Ferrari Finali Modiali, który miał po raz pierwszy miejsce na terenie USA, zorganizowano między innymi pierwszy konkurs elegancji Ferrari Classiche Concours. Na wybiegu między klasycznymi modelami marki z Maranello znalazł się jeden samochód, którego istnienie do tej pory było tajemnicą. Była nim berlinetta SP 275 RW Competizione.
Pod koniec października Skoda pokazała nam zmodernizowaną Octavię, która jest najbardziej rozchwytywanym modelem w ofercie czeskiej marki. W ciągu ostatnich dwóch dekad sprzedano na całym świecie ponad pięć milionów egzemplarzy. Ponad 200 tysięcy z nich stanowiły trzy generacje usportowionej wersji RS, która w tym tygodniu także doczekała się modernizacji.
Po niespełna pięciu latach panowania Aventador LP700-4 ustępuje z pozycji okrętu flagowego marki Lamborghini. Egzotyczne super coupe doczekało się, po serii limitowanych i kolekcjonerskich edycji, drugiej generacji. Gruntownie zmodernizowany model zamiast dodatku alfanumerycznego oznaczono po prostu literą S, wzorem Miury, Islero, Countacha i Urraco.