W tym roku mija dokładnie trzydzieści lat od debiutu słynnego CTR Yellowbirda ze stajni Ruf Automobiles, renomowanego tunera Porsche, którego działania stały się z czasem tak wyróżniające, że zyskał status osobnego producenta samochodów. Z okazji okrągłej rocznicy do sprzedaży trafi zupełnie nowy, pod wieloma względami wyjątkowy CTR.
Na Civica Type R poprzedniej generacji Japończycy kazali czekać nam kilka lat od momentu wejścia do produkt modelu bazowego. Z najnowszą generacją przebojowego kompaktu Hondy historia ta się nie powtórzy. Koncept nowego hot hatcha pokazano we wrześniu ubiegłego roku, a w tym miesiącu zadebiutowała niewiele różniąca się od niego wersja seryjna.
W połowie ubiegłego roku marka Renault świętowała wyprodukowanie pięćdziesięciu tysięcy egzemplarzy Zeo, najpopularniejszego na naszym kontynencie malucha o napędzie elektrycznym. Samochód, który do tej pory nie kojarzył się ze sportami motorowymi przeszedł z okazji tegorocznej wystawy w Genewie transformację w mocarne Zoe E-Sport.
Artega po kilku latach zawirowań finansowych i eksperymentów z napędem elektrycznym ogłasza zamiar wypuszczenia na rynek swojego pierwszego, seryjnego modelu od czasów spalinowego coupe GT z 2009 roku. Nowa propozycja to coupe Scalo Superelettra, które przygotowano wspólnie z włoskim zakładem Touring Superleggera.
Aston Martin wielkimi krokami przekształca się w markę, która z wozami sportowymi ma więcej wspólnego, niż kiedykolwiek. Trwają prace nad hipercoupe Valkyrie, nieoficjalnie mówi się o mniejszym modelu z motorem położonym centralnie, rozchwytywano limitowane GT8, GT12 i Vulcana, a na torach wyścigowych z sukcesami walczą Vantage kilku szczebli GT.
Rapide o krzykliwym i agresywnym wyglądzie może nie być tym, czego klienci Aston Martina szukają w pierwszej kolejności wśród czterodrzwiowych limuzyn brytyjskiej marki, ale nie przeszkadza to wcale w przygotowaniu właśnie takiej wersji. Zwłaszcza, jeśli doda się do niej wartość kolekcjonerską. O czym dokładnie mowa? O nowym Rapide w specyfikacji AMR.
Chevrolet nie ustaje w poszukiwaniach niszy, w które mógłby wcisnąć się zmierzający coraz częściej ku torom wyścigowym Camaro. Amerykańskie coupe, które wyznaczyło sobie zupełnie nowe cele w wersjach ZL1 nowej generacji i Z/28 poprzedniej serii, wpisuje się teraz w rejony z pogranicza tuningu, torów wyścigowych i popisów na dzielnicy.
Studenci działającej już od ćwierć wieku francuskiej szkoły Franco Sbarro po raz kolejny nie przepuścili okazji do pokazania się ze swoim najnowszym prototypem przed setkami tysięcy zwiedzających na salonie samochodowym w Genewie. Projekt, który tym razem przywieźli do Szwajcarii to dwuosobowy, kanciasty hot rod o nazwie Mojave.
Zrezygnowaliście z zakupu nowego 911 GT3 po tym, jak tylko Porsche zrezygnowało z instalowania w nim ręcznej skrzyni biegów? Teraz macie szansę na ponowną weryfikację swoich planów. Na rynek wchodzi 911 GT3 kolejnej generacji, które nauczyło się wiele od 911 GT3 RS oraz 911 R i które po kilku latach przerwy wraca do ręcznej skrzyni biegów.
Wydaje się, że Spyker po kilku latach uśpienia znalazł sposób na pełne wybudzenie. Rok temu holenderska marka po odejściu znad krawędzi bankructwa pokazała prototyp nowego coupe o nazwie C8 Preliator, a w tym roku dołącza do niego Spydera. I jeszcze jedno: zrezygnowała z silników Audi na rzecz jednostek napędowych od... Koenigsegga!