W ten weekend po startach w ponad siedemdziesięciu imprezach kończy się kariera wyścigowego 911 RSR w barwach fabrycznego zespołu Porsche. Maszynę, która używana jest na całym świecie od 2013 roku już w styczniu zastąpi zupełnie nowy ścigacz. Niemcy równolegle aktualizują ponownie swoją inną torówkę, rozchwytywane 911 GT3 Cup.
Tęskniliście za RS3 lub zdążyliście już zapomnieć o jego istnieniu? W tym tygodniu wypuszczono na światło dzienne kolejny model z tej serii, pierwszy od czasu kwietniowego odmłodzenia kompaktu Audi, który od razu zameldował się również jako 310-konne S3. Najnowszy model to pierwsza limuzyna marki w tym segmencie oznaczona jako RS.
Renault bierze kurs na nową ścieżkę stylistyki i technologicznych innowacji, na której pojawią się przyszłe modele tej produkującej samochody od 1898 roku, francuskiej marki. Fale nadchodzących zmian zapowiada koncept Trezor, elektryczny grand tourer, który znalazł się wśród pięciu nowych modeli firmy, pokazanych na wystawie w Paryżu.
Nissan kończy aktualizacją swojego flagowego coupe i po bazowym GT-R oraz wyczynowym GT-R Nismo ujawnia detale na temat modelu w specyfikacji Track Edition, który plasuje się gdzieś między dwoma wcześniejszymi. Samochód ten podejmuje się kilku wyrzeczeń na rzecz poprawy osiągów, które mamy w pełni poczuć dopiero na torach wyścigowych.
Hyundai Motor nie przestaje przygotowywać gruntu pod nadejście pierwszego, seryjnego modelu z oddziału N. Pod tym enigmatycznym oznaczeniem, którego powstanie zaanonsowano dokładnie rok temu, będą kryły się najbardziej sportowe samochody w gamie koreańskiej marki. Jak bardzo? Najnowszy koncept RN30 to odpowiedź celowo przesadzona.
Już w nadchodzący weekend na wystawie samochodowej w Paryżu zadebiutuje dziesiąta generacja modelu Civic, największego przeboju w dorobku Hondy, który przygotowano z myślą o rynkach całego świata jako sedan, coupe i hatchback. Ten ostatni będzie bazą dla nowej Civic Type R. Jej prototyp zostanie pokazany w tym samym miejscu i czasie.
Najnowsza generacja modeli pod szyldem John Cooper Works po zadomowieniu się w grupie najmniejszych aut rusza na podbój klasy samochodów kompaktowych premium. Tym razem operacjom zwiększającym moc i osiągi poddano model Clubman, jeden z największych i najbardziej przestronnych pojazdów w historii niewinnie brzmiącej marki Mini.
Francuskie Onroak Automotive, które od ubiegłego roku ma swój oddział również na terenie USA, jako pierwsze ujawniło zupełnie nową, wyścigową maszynę klasy LMP2. Firma buduje własne samochody dopiero od pięciu lat, a od 2013 roku odpowiedzialna jest za torowe prototypu marki Ligier. JS P217 to najnowszy z nich.
Kilka dni temu po świecie samochodów niczym grzmot rozniosła się wieść o firmie Apple prowadzącej rozmowy na temat przejęcia brytyjskiego McLaren Technology Group, w skład którego wchodzi między innymi McLaren Automotive i McLaren Racing. Żadna ze stron nie potwierdziła ani nie zaprzeczyła tym rewelacjom. A tymczasem u McLarena...
Zawrotne prędkości nie są tym, co przychodzi na myśl pierwsze w przypadku marki Honda. Chyba, że ktoś pamięta jej najbardziej udane występy w Formule 1 oraz wycieczkę bolidem na Bonneville, gdzie dziesięć lat temu przekroczono 400 km/h. W tym miesiącu rolę najszybszej Honda na świecie przejęła maszyna o zupełnie innym charakterze.