Pod koniec października Skoda pokazała nam zmodernizowaną Octavię, która jest najbardziej rozchwytywanym modelem w ofercie czeskiej marki. W ciągu ostatnich dwóch dekad sprzedano na całym świecie ponad pięć milionów egzemplarzy. Ponad 200 tysięcy z nich stanowiły trzy generacje usportowionej wersji RS, która w tym tygodniu także doczekała się modernizacji.
Po niespełna pięciu latach panowania Aventador LP700-4 ustępuje z pozycji okrętu flagowego marki Lamborghini. Egzotyczne super coupe doczekało się, po serii limitowanych i kolekcjonerskich edycji, drugiej generacji. Gruntownie zmodernizowany model zamiast dodatku alfanumerycznego oznaczono po prostu literą S, wzorem Miury, Islero, Countacha i Urraco.
Na zupełnie nowe M5 ze stajni BMW przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już w dwa miesiące po pokazaniu siódmej generacji limuzyny serii 5 możemy oglądać inny, pierwszy model z oddziału M, który zajmie do tego czasu szczytowe miejsce w ofercie. Mowa o limuzynie w specyfikacji M550i z napędem na wszystkie cztery koła, wchodzącej w skład linii BMW M Performance.
Lucid Motors po kilku miesiącach enigmatycznych zapowiedzi i tygodniach wożenia się zamaskowanymi prototypami po Kaliforni ujawniło swój pierwszy model w pełnej krasie. Jest nim elektryczna, luksusowa limuzyna o nazwie Air, którą, o ile tylko wszystko pójdzie zgodnie z planem, od wejścia do produkcji seryjnej dzielą tylko dwa lata.
Jedenaście miesięcy po premierze zupełnie nowej generacji klasy E z dwiema parami drzwi Mercedes-Benz ujawnia model w nadwoziu coupe. Dwudrzwiowy grand tourer jest już czwartą wersją nadwoziową w rodzinie. Między limuzyną i coupe zadebiutowało jeszcze kombi Estate oraz uterenowione kombi All-Terain, a przed nami jest jeszcze kabriolet.
W marcu Ferrari rozpoczęło huczne obchody z 50-lecia swojej obecności na rynku japońskim. Pierwszy model z Maranello, berlinettę 275 GTB, zarejestrowano tu w 1966 roku. W związku z tym wydarzeniem zorganizowano cały szereg okolicznościowych imprez, które miały swój finał w tym tygodniu w Tokio. Była nim premiera limitowanego J50.
Mazzanti Automobili zapowiada kolejną ewolucję swojego super coupe Evantra, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy pięć lat temu. Auto weszło na rynek trzy i pół roku temu z wolnossącym V8 o mocy blisko 700 koni mechanicznych, a w połowie tego roku doczekało się 1000-konnej wersji Millecavalli. Teraz nadszedł czas na bardzo zindywidualizowaną Evantrę 771.
W zaledwie kilkanaście dni po pokazaniu przez Forda całej gamy zupełnie nowej generacji modeli z rodziny Fiesta możemy podziwiać rajdówkę nowej ery na owej Fieście bazującą. Wóz w najwyższej specyfikacji WRC przygotowano w angielskim M-Sport, które od kilku lat specjalizuje się w rajdowych Fordach i z którym swego czasu związany był Robert Kubica.
Aston Martin dołącza do coraz silniejszego segmentu klasycznych samochodów sprzed dekad, których produkcja według oryginalnych planów, dawnych metod i niejednokrotnie materiałów, wznawiana jest współcześnie. Mowa o seriach kontynuacyjnych, wśród których króluje ostatnio Jaguar i Lister. Aston Martin przywróci na krótko do żywych wyścigowego DB4 GT.
Rozwijający się bardzo prężnie oddział Ford Performance dorobił się kolejnego modelu. Tym razem mowa o maszynie, która nie będzie miała prawa do poruszania się po drogach publicznych. To zupełnie nowe coupe Shelby FP350S, już trzeci wyścigowy wariant współczesnego Mustanga, który będzie walczył na torach w przyszłym roku.