Walka o kolejny tytuł mistrza świata Formuły 1 weszła w ostatnią, decydującą fazę. Na cztery wyścigi przed końcem sezonu tytuł po raz kolejny z rzędu był w zasięgu tylko dwóch kierowców, zawodników zespołu Mercedesa. Wczoraj Rosberg i Hamilton walczyli o wygraną w Grand Prix USA na otwartym cztery lata temu torze Circuit of the Americas.
BMW po niedzielnym finale na Hockenheimringu może świętować kolejny tytuł mistrzowski kierowców w pucharze Deutsche Tourenwagen Masters. Tak samo, jak dwa lata temu, upichcono z tej okazji limitowaną edycję coupe M4. Sportowa maszyna w specjalnym wydaniu DTM Champion Edition oferuje znacznie więcej, niż tylko podkolorowany wygląd.
Na początku tego miesiąca Japonię odwiedziła Formuła 1. W miniony weekend zawitały tu kolejne, wyścigowe mistrzostwa świata najwyższego stopnia: FIA World Endurance Championship. Na torze w cieniu wulkanu Fuji miała miejsce siódma z dziewięciu tegorocznych eliminacji, sześciogodzinna gonitwa na 4,56-kilometrowym torze o takiej samej nazwie.
W przyszłym roku do wyścigów elektrycznej Formuły E dołączy innowacyjna seria Roborace, w której walczyć będą samochody autonomiczne o napędzie elektrycznym. Pomysł na takie ściganie wzbudza tyle samo ciekawości co kontrowersji... i problemów natury technologicznej. A gdyby tak zawodami zainteresowała się któraś z wielkich marek?
Amerykańskie Genovation po kilku latach prac i bicia rekordów prędkości wprowadza na rynek jeden z pierwszych samochodów o napędzie elektrycznym, który potrafi przekroczyć prędkość dwustu mil na godzinę. Model o oznaczeniu GXE nie jest całkowicie autorskim wynalazkiem. Maszynę oparto na doskonale sprawdzonym Chevrolecie Corvette.
Wiosną przyszłego roku do salonów sprzedaży marki BMW na całym świecie wjedzie zupełnie nowa limuzyna serii 5, która doczekała się już siódmej generacji. Stylowy pojazd o sportowym charakterze będzie od lżejszy i dynamiczniejszy od poprzednika, a swojego kierowcę otoczy systemami wspomagania, komunikacji i obsługi.
Włosko-amerykańska ekipa Scuderia Cameron Glickenhaus kontynuuje w tym roku torowe podboje z modelem 003C oraz przywróconym do służby, hybrydowym P4/5C. Niewielki zespół pasjonatów inspirowanych przez Jamesa Glickenhausa pracuje jednocześnie nad urzeczywistnieniem drogowego 003S. Coupe zapowiada się jeszcze bardziej imponująco, niż początkowo.
Do końca tegorocznego sezonu Formuły 1, w którym po raz trzeci z rzędu dominuje zespół Mercedesa, pozostały już tylko cztery wyścigi. Tylko cztery eliminacje pozostały po wczorajszym Grand Prix Japonii, które rozegrano po raz kolejny na pętli Suzuka. Przez dwa poprzednie sezony wygrywał tu Lewis Hamilton, obecny, potrójny mistrz świata.
Ferrari wznowiło w tym roku produkcję niezwykłego LaFerrari z układem napędowym o mocy ponad 960 koni mechanicznych. Druga wersja nadwoziowa modelu, otwarte LaFerrari Aperta, na długo przed publiczną premierą została sprzedana w ilości dwustu egzemplarzy. Nie wykluczone, że na tym historia kosmicznej hybrydy z Maranello się nie zakończy.
Lotus zamyka otwartą kilka miesięcy temu serię specjalnych modeli, które dedykowane są 50-leciu działalności fabryki marki w Hethel. Ostatni, urodzinowy samochód oparto na pokazanym w ubiegłym roku coupe Exige Sport 350, jednym z najmocniejszych z dotychczasowych Exige. Oto jeszcze lżejsze i dynamiczniejsze Exige 350 Special Edition.