Koenigsegg po marcowej wystawie w Genewie, na której pokazał trzy najświeższe samochody czekające na oddanie w ręce klientów, idzie za ciosem i prezentuje kolejną maszynę, która dopiero co opuściła jego fabrykę. Jest nią jeszcze jeden model z limitowanej serii Agera RS: supercoupe RS1, które swoją premierę będzie miało na wystawie w Nowym Jorku.
Za nami druga z dwudziestu eliminacji w tegorocznych mistrzostwach świata Formuły 1. Sześćdziesiąty ósmy sezon rozpoczął się dwa tygodnie temu od wygranej Vettela i zajęcia pierwszego miejsca w tabeli konstruktorów przez Ferrari. Wczoraj świetną kondycję włoskich bolidów i ich kierowców mogło potwierdzić lub zaprzeczyć czternaste w historii Grand Prix Chin.
W latach dwudziestych minionego stulecia samochody Bugatti należały do ścisłej czołówki maszyn, które zajmowały najwyższe pozycje i wygrywały w wyścigach klasy Grand Prix. Najwięcej tytułów zdobył słynny Type 35, po którym przyszły kolejne, ale mniej konkurencyjne modele. Dziś Bugatti nie interesuje się sportami samochodowymi. Ale może to się kiedyś zmieni?
Od kilkunastu lat samochody hybrydowe i elektryczne nieprzerwanie zmieniają oblicze motoryzacji na drogach publicznych i torach wyścigowych. Modele z alternatywnymi źródłami zasilania do swoich ofert dołączą coraz więcej dużych marek, a postęp technologiczny umożliwia wybicie się zupełnie nowym producentom. Na przykład firmie Kreisel Electric.
Arrinera Automotive, która od blisko dekady pracuje nad własnym, sportowym autem z silnikiem umieszczonym centralnie, przyprowadziła na tegoroczne Poznań Motor Show dwie maszyny. Pierwsza z nich to dobrze znana wyścigowa Hussarya GT3. Druga to premierowy prototyp modelu Hussarya 33 w wersji drogowej, po raz pierwszy z wykończoną kabiną.
David Brown Automotive, traktujące swoje budowane ręcznie samochody jak ruchome dzieła sztuki, które łączą styl z nowoczesnymi technologiami i dopracowanymi rozwiązaniami, powiększa swoją ofertę o drugi model. Do dużego grand tourera przygotowywanego na bazie Jaguara dołączy w tym roku coś z zupełnie innej beczki: zremasterowane, klasyczne Mini!
Osiemnaście lat temu Mercedes-Benz z modelem ML 55 AMG otworzył zupełnie nowy segment mocarnych SUV'ów, którym mocy przybywa z każdą generacją. Dzisiaj klasy ML już nie ma, zastąpiła są klasa GLC w dwóch wersjach nadwoziowych, a modele oddziału AMG występują pod osobną marką, Mercedes-AMG. Najnowsze z nich to GLC w specyfikacji oznaczonej liczbą 63.
Po trzech latach nieustannej ewolucji, dwóch wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i kilku tytułach mistrzowskich serii World Endurance Championship prototypowy, hybrydowy ścigacz Porsche przechodzi największą rewolucję w swojej karierze. W maszynie o oznaczeniu 919 zmieniono w ostatnich miesiącach tyle, że można mówić praktycznie o nowym samochodzie.
Na torze Mozna obok najbliższej konkurencji i maszyn niższych klas zadebiutował najnowszy ścigacz marki Toyota, prototyp TS050 Hybrid klasy LMP1 w specyfikacji na nowy sezon World Endurance Championship. Japońska marka obecna jest w mistrzostwach świata od ich samego początku w obecnym formacie, sezonu 2012, od którego Toyota wygrała w sumie jedenaście wyścigów.
Prawie sześćdziesiąt lat temu był sensację na skalę światową, która na zawsze zmieniła wizerunek swojego producenta... i jego kondycję finansową, pozostając w produkcji przez blisko ćwierć wieku. Najlepiej zachowane sztuki są warte dzisiaj miliony. A najlepsze nich oferuje od tego roku sam Jaguar. Mowa oczywiście o słynnym E-Type.