W miniony weekend na pętli Daytona miało miejsce tegoroczne Finali Mondiali, wielki finał programów wyścigowych Ferrari dla klientów i kierowców markowego pucharu. Po raz pierwszy na Daytonie można było zobaczyć włoskie bolidy Formuły 1. Oraz powrót prototypów 333 SP. Na miejscu pokazano również zupełnie nowy, wyścigowy model z rodziny 488.
Hanergy, jedna z największych na świecie firm nastawionych na ogólnie rozumianą czystą energię, przymierza się do wprowadzenia na rynek kilku samochodów osobowych własnej produkcji. W tym towarzystwie miałby znaleźć się między innymi wóz o sportowym charakterze. Jego pierwszym zwiastunem jest koncept coupe o nazwie Solar R.
GAC Group, jeden z największych producentów samochodów w Chinach, na tegorocznej wystawie w Guangzhou pokazał razem z partnerami blisko siedemdziesiąt samochodów, obejmujących m.in. modele przygotowane z Hondą, Toyotą, Fiatem i Mitsubishi. Firma przedstawiła również własny pomysł na przyszłość. Był nim w swojej światowej premierze koncept EnLight.
Po kilkunastu latach przerwy do ścigania się prototypami wraca Cadillac. Ostatnia maszyna podobnego formatu opuściła warsztaty amerykańskiej marki w 2002 roku i wystartowała między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Tym razem tak ambitnych planów nie ma. Nowy ścigacz firmy z Detroit będzie startował wyłącznie na rodzimej ziemi.
Najmniejszy model w ofercie McLaren Automotive dostępny jest obecnie w ramach rodziny Sport Series w trzech wariantach: 540C, 570S oraz 570GT. Pierwszy zapewnia najtańszy wstęp do rodziny Sports Series, drugi to sportowe coupe z krwi i kości, trzeci to coś dla lubiących dłuższe podróże. Teraz ofertę uzupełnia pakiet dla amatorów jazdy torowej.
Koncept kompaktowego ID oraz nowy e-Golf o zasięgu dochodzącym do trzystu kilometrów pokazują, że Volkswagen coraz poważniej podchodzi do samochodów o napędzie elektrycznym. Co w tym czasie dzieje się na drugim końcu skali, szczególnie wśród najmocniejszych modeli marki? Niektórym marzy się w tym miejscu... sportowy wariant Passata.
Wczorajszym wyścigiem w Abu Dhabi zakończył się sześćdziesiąty siódmy sezon mistrzostw świata Formuły 1, na który złożyła się rekordowa liczba aż dwudziestu jeden eliminacji. Po raz kolejny dopiero w ostatnim wyścigu rozstrzygnęła się kwestia tytułu mistrzowskiego wśród kierowców, o który po raz trzeci z rzędu walczyli zawodnicy Mercedesa.
Arrinera Racing w kilka miesięcy po premierze prototypu wyścigowego coupe Hussarya GT może pochwalić się kolejnymi egzemplarzami, testami na największych obiektach w Wielkiej Brytanii i nazwiskiem kierowcy światowej klasy, który ma wystartować autem z polskimi korzeniami w przyszłym roku. Całe przedsięwzięcie staje się jednocześnie coraz bardziej brytyjskie.
Taktyka niewielkich zmian, prowadzących do modeli jeszcze lżejszych, jeszcze szybszych i jeszcze zwinniejszych powiększyła w ostatnim roku stajnię Lotusa o kilka nowych pozycji, zagrażającym maszynom dużo droższym i mocniejszym. W tym tygodniu swoją premierę miał kolejny "supercar killer", mały roadster/coupe Exige w specyfikacji Sport 380.
Samochody elektryczne, które przegrały sto lat temu walkę ze spalinowymi postrzegane są dzisiaj jako przyszłość motoryzacji. Takie myślenie ucieleśnia Tesla Motors i coraz więcej wielkich koncernów z całego świata. Oraz zupełnie nowi gracze na rynku, którym marzą się elektryki o mocach wyrażanych w megawatach. Należy do nich NextEV.