McLaren 720S Spider - Pełne spektrum możliwości
McLaren Automotive realizuje ogłoszony latem tego roku plan Track25, w ramach którego do roku 2025 włącznie zamierza wprowadzić na rynek osiemnaście nowych modeli i ich pochodnych. Pierwszym z nich był Speedtail, który jako show car został pokazany pod koniec października. Drugim jest odsłonięty w miniony weekend 720S Spider.
Premierowy 720S Spider jest już dziewiątym - plus, minus dwa, trzy - modelem McLarena w regularnej produkcji w rodzinie Super Series i dopiero drugim w jej obecnej generacji, którą w marcu ubiegłego roku otworzyło coupe 720S. Obie wersje nadwoziowe napędza ten sam silnik: umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, mocy 720 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 770 niutonometrów. Napęd wyłącznie na tylną oś przenosi dwusprzęgłowa przekładnia SSG z siedmioma przełożeniami i kilkoma trybami pracy (Comfort, Sport i Track) oraz możliwością ręcznego sterowania za pomocą łopatek przy kierownicy.
Spider bazuje na nowym, węglowym kadłubie Monocage II-S i wyposażony jest w twardy, składany dach z włókien węglowych (w opcji z elektrochromatycznego szkła), który chowa się w przestrzeni nad komorą silnika. Złożenie lub rozłożenie dachu zajmuje jedynie 11 sekund i może odbywać się w ruchu przy prędkościach do 50 km/h, to aż o sześć sekund szybciej, niż w przypadku modelu 650S Spider. W najlżejszej konfiguracji Spider waży 1332 kilogramy i jest tylko o 49 kilogramów cięższy od coupe. A to przekłada się na tak samo piorunujące osiągi: 2,9 sekundy w sprincie od zera do setki, 7,9 sekund do 200 km/h, 22,4 sekundy do 300 km/h i prędkośc maksymalna 341 kilometrów na godzinę (ze schowanym dachem 325 km/h).
Oprócz lekkiego, składanego dachu 720S Spider wyróżnia się chowaną, tylną szybą, dodatkową przestrzenią bagażową o pojemności 58 litrów (z uniesionym dachem) oraz przeszklonymi podporami po obu stronach komory dachu i silnika, które poprawiają widoczność i aerodynamikę. Standardem jest m.in. ruchome skrzydło z tyłu, adaptacyjne, hydrauliczne zawieszenie w systemie Proactive Chassis Control II z trybami pracy Comfort, Sport i Track oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, a do wyboru są pakiety wyposażenia Performance lub Luxury. Nowy model można już zamawiać. McLaren wycenił go na terenie Wielkiej Brytanii na 237 tysięcy funtów (aktualnie to około 1,15 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: McLaren Automotive McLaren 720S Spider na forumMcLaren 720S - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum