Na zupełnie nowe M5 ze stajni BMW przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już w dwa miesiące po pokazaniu siódmej generacji limuzyny serii 5 możemy oglądać inny, pierwszy model z oddziału M, który zajmie do tego czasu szczytowe miejsce w ofercie. Mowa o limuzynie w specyfikacji M550i z napędem na wszystkie cztery koła, wchodzącej w skład linii BMW M Performance.
Lucid Motors po kilku miesiącach enigmatycznych zapowiedzi i tygodniach wożenia się zamaskowanymi prototypami po Kaliforni ujawniło swój pierwszy model w pełnej krasie. Jest nim elektryczna, luksusowa limuzyna o nazwie Air, którą, o ile tylko wszystko pójdzie zgodnie z planem, od wejścia do produkcji seryjnej dzielą tylko dwa lata.
Jedenaście miesięcy po premierze zupełnie nowej generacji klasy E z dwiema parami drzwi Mercedes-Benz ujawnia model w nadwoziu coupe. Dwudrzwiowy grand tourer jest już czwartą wersją nadwoziową w rodzinie. Między limuzyną i coupe zadebiutowało jeszcze kombi Estate oraz uterenowione kombi All-Terain, a przed nami jest jeszcze kabriolet.
W marcu Ferrari rozpoczęło huczne obchody z 50-lecia swojej obecności na rynku japońskim. Pierwszy model z Maranello, berlinettę 275 GTB, zarejestrowano tu w 1966 roku. W związku z tym wydarzeniem zorganizowano cały szereg okolicznościowych imprez, które miały swój finał w tym tygodniu w Tokio. Była nim premiera limitowanego J50.
Mazzanti Automobili zapowiada kolejną ewolucję swojego super coupe Evantra, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy pięć lat temu. Auto weszło na rynek trzy i pół roku temu z wolnossącym V8 o mocy blisko 700 koni mechanicznych, a w połowie tego roku doczekało się 1000-konnej wersji Millecavalli. Teraz nadszedł czas na bardzo zindywidualizowaną Evantrę 771.
W zaledwie kilkanaście dni po pokazaniu przez Forda całej gamy zupełnie nowej generacji modeli z rodziny Fiesta możemy podziwiać rajdówkę nowej ery na owej Fieście bazującą. Wóz w najwyższej specyfikacji WRC przygotowano w angielskim M-Sport, które od kilku lat specjalizuje się w rajdowych Fordach i z którym swego czasu związany był Robert Kubica.
Aston Martin dołącza do coraz silniejszego segmentu klasycznych samochodów sprzed dekad, których produkcja według oryginalnych planów, dawnych metod i niejednokrotnie materiałów, wznawiana jest współcześnie. Mowa o seriach kontynuacyjnych, wśród których króluje ostatnio Jaguar i Lister. Aston Martin przywróci na krótko do żywych wyścigowego DB4 GT.
Rozwijający się bardzo prężnie oddział Ford Performance dorobił się kolejnego modelu. Tym razem mowa o maszynie, która nie będzie miała prawa do poruszania się po drogach publicznych. To zupełnie nowe coupe Shelby FP350S, już trzeci wyścigowy wariant współczesnego Mustanga, który będzie walczył na torach w przyszłym roku.
Zeszłoroczny prototyp Challengera z napędem na wszystkie cztery koła, który przygotowano specjalnie na targi SEMA, dał władzom i klientom Chryslera tak mocno do myślenia, że... lada tydzień wejdzie do produkcji seryjnej! Jest tylko jeden bardzo znaczący szczegół: w zestawie o oznaczeniu GT nie dostaniemy widlastej ósemki.
Leon Cupra, który niecałe trzy lata temu rozsiadł się na krótko na tronie najszybszego, przednionapędowego samochodu na Nordschleife, nadrabia zgromadzone od tego czasu zaległości. Gorący kompakt Seata po najnowszej aktualizacji wkracza w kolejny etap kariery jako najmocniejszy, seryjnie produkowany model w historii hiszpańskiej marki.