Arnold Schwarzenegger lubi duże zabawki, zawodowo i prywatnie. W swoim arsenale trzyma między innymi wojskowe Hummery, Unimoga oraz... czołg z lat pięćdziesiątych, którym operował za czasów swojej służby wojskowej; niektóre z nich przystosowane do spalania biopaliw. W tym roku do maszyn utrzymanych w podobnym duchu dołączy elektryczną klasę G.
Shelby American świętuje 50-lecie pojawienia się pierwszego modelu serii Super Snake, która bazuje na Mustangach ze stajni Forda. Pierwsza tego typu maszyna przyszła na świat w 1967 roku. Najcenniejsze i najlepiej zachowane egzemplarze przekraczają dziś na aukcjach cenę jednego miliona dolarów. Model Super Snake 50th Anniversary aż tak nie obciąży portfela.
Mini pokazało swój kolejny model pod szyldem John Cooper Works, pod którym produkowane są najmocniejsze i najszybsze, drogowe modele brytyjskiej marki. Tym razem mowa o nowym Countrymanie drugiej generacji, największym i najbardziej wszechstronnym samochodzie z fabryk Mini, które od 1994 roku należą do niemieckiego koncernu BMW.
Na otwartej jeszcze do 22 stycznia wystawie samochodowej w Detroit zupełnie niespodziewanie zadebiutował gruntownie zmodernizowany Mustang. Niespodziewanie, bo czas wielkich premier i pokazów przed dniami publicznymi był przeszło tydzień temu, a Ford odsłonił uroczyście samochód jednocześnie także w Nowym Jorku i Los Angeles.
W ubiegłym roku BMW ustanowiło kolejne rekordy swojej sprzedaży i po raz pierwszy w historii oddało na całym świecie w ręce swoich klientów ponad dwa miliony samochodów. Na naszym rynku marka po raz siódmy z rzędu zajęła pozycję lidera segmentu premium: sprzedała prawie 12,7 tysiąca aut. Rok 2017 zaczyna od premiery odmłodzonej serii 4.
W ramach noworocznych porządków Audi zabrało się za SQ5, jednego ze swoich najszybszych SUV'ów. Model debiutował w 2012 roku z 313-konnym silnikiem wysokoprężnym, a dokładnie trzy lata temu rodzice pozwolili mu bawić się z jednostką benzynową o mocy 354 koni mechanicznych. Teraz, idąc śladami nowego Q5 z zeszłego roku, SQ5 doczekało się drugiej generacji.
Lotus ani na chwilę nie zatrzymuje programu stałego doskonalenia swoich wozów i po listopadowej premierze wzmocnionego i odchudzonego, drogowego Exige Sport 380 prezentuje wersję wyścigową. Model cywilny to jeden z największych przebojów dzisiejszego Lotusa: zamówienia na auto zapewnią fabryce marki zajęcie na kolejne cztery miesiące.
Pierwszy, kompaktowy SUV marki Mercedes-Benz, który zadebiutował w 2013 roku, doczekał się zmian obejmujących nadwozie, wnętrze, gamę silnikową oraz linie wyposażenia. Mowa o modelu serii GLA, jednym z aż siedmiu SUV'ów niemieckiego producenta, łącznie z obowiązkową, usportowioną wersją z oddziału Mercedes-AMG.
Do modeli, którym z początkiem roku 2017 ubyło wiosen dołącza po niespełna czterech i pół latach od premiery F-Type ze stajni koncernu Jaguar Land Rover. Dla brytyjskich maszyn oznacza to przede wszystkim zmiany w wyglądzie, nowe opcje na liście wyposażenia, nowe warianty napędowe oraz kilka elementów z plakietką "po raz pierwszy".
Rodzina drogowych modeli GT ze stajni Mercedes-AMG powiększyła się w tym miesiącu do sześciu. Jej najnowszym członkiem jest coupe w specyfikacji GT C, partner zeszłorocznego GT C Roadstera. Razem z premierą auta świętująca w tym roku swoje 50-lecie firma pokusiła się o wprowadzenie kilku znaczących udoskonaleń do bazowych GT, które zadebiutowały w 2014 roku.