Od kilku tygodni BMW wycofuje po cichu z rynku modele serii 6. Aut tych nie ma już na przykład w ofercie na terenie USA, a na horyzoncie nie widać ani śladu następcy. Tajemnicze zniknięcia wyjaśnia zupełnie nowy koncept niemieckiej marki: coupe serii 8, zapowiedź seryjnego modelu, który ma pojawić się już w przyszłym roku.
BMW poszerza swoje wpłyty w wyścigach GT o kategorię GT4, do której dołączyło już Audi i do której dołączy wkrótce Mercedes-AMG. Najnowszym dziełem oddziału BMW Motorsport jest maszyna oparta na coupe M4, przy której budowie wykorzystano doświadczenie zdobyte przy okazji prac i startów M6 GT3. Auto można już zamawiać.
Historia marki Bentley związana jest nierozerwalnie z 24-godzinnymi wyścigami: przede wszystkim Le Mans, w którym dominowała przed drugą wojną światową i w którym wygrała w 2003 roku oraz Nürburgring, na którym zapisuje swoje obecne dzieje. Z okazji kolejnego występu na niemieckim torze na zwykłe drogi wyjedzie limitowany Continental 24.
Golf GTI przez ponad czterdzieści lat doczekał się tylu generacji i tylu wariacji, że praktycznie każdego miesiąca znajdzie się okazja do świętowania jakiejś rocznicy lub wymówka do nawiązania do pierwszego GTI, który zdefiniował segment hot hatchy. Właśnie w takiej, sprzyjającej kreatywności atmosferze powstał koncept Up! GTI, zapowiedź seryjnego Volkswagena.
W końcówce ubiegłego roku na salonie samochodowym w Bolonii pojawiła się nowa, włoska marka z zapowiedzią super sportowego wozu o nietypowym wyglądzie z napędem elektrycznym lub spalinowym - Frangivento. W tym roku firma pokazała swój kolejny koncept, który zaskakuje jeszcze bardziej, niż jego poprzednik. Nadano mu imię Charlotte.
Włoska ziemia od dziesięcioleci sprzyja narodzinom wszelkiego typu egzotyków, które marzą się miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Część marek w tym gronie już dawno temu ugruntowało swoją pozycję, inne dopiero próbują zaistnieć. Do tych drugich należy niejakie Calafiore Automobili, które zdążyło pokazać niedawno swój pierwszy prototyp.
BMW kończy prace nad zupełnie nowym M5, bezpośrednim następcą czterodrzwiowej, 560-konnej torpedy, która w limitowanej wersji z okazji 30-lecia narodzin swojego pierwszego przodka przybrała moc okrągłych 600 koni mechanicznych. Już teraz wiadomo, że kolejne M5 będzie wyposażone po raz pierwszy w napęd na wszystkie cztery koła.
Formuła 1 na piątą z dwudziestu tegorocznych rund zawitała w minionym tygodniu w Hiszpanii. Pętla Circuit de Barcelona-Catalunya gości tu mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1991 roku (wcześniej wykorzystywano pętle Jerez oraz Montjuic). W ostatnich dziesięciu wyścigach wygrywał tu... inny kierowca za każdym razem! Czy w tym roku Barcelona również zaskoczyła?
Wszystko wskazuje na to, że bicie rekordów okrążeń Nordschleife wkroczyło w zupełnie nowy wymiar. I nie chodzi wcale o to, że samochody drogowe potrafią już schodzić na prawie 21-kilometrowej pętli w przedział poniżej siedmiu minut. Mowa o samochodach elektrycznych, które wyrastają niczym grzyby po deszczu, ze szczególnym wskazaniem na supercoupe marki NIO.
BMW przeprowadziło operację odmładzającą na coupe i kabrioletach serii 2, które obecne są na rynku od ponad trzech lat. Modele produkowane w Lipsku znalazły do dnia dzisiejszego ponad 140 tysięcy nabywców na całym świecie, przede wszystkim w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Zmiany objęły również najmocniejszy wariant w katalogu, coupe M2.