Przy okazji tegorocznego Ferrari Finali Modiali, który miał po raz pierwszy miejsce na terenie USA, zorganizowano między innymi pierwszy konkurs elegancji Ferrari Classiche Concours. Na wybiegu między klasycznymi modelami marki z Maranello znalazł się jeden samochód, którego istnienie do tej pory było tajemnicą. Była nim berlinetta SP 275 RW Competizione.
Pod koniec października Skoda pokazała nam zmodernizowaną Octavię, która jest najbardziej rozchwytywanym modelem w ofercie czeskiej marki. W ciągu ostatnich dwóch dekad sprzedano na całym świecie ponad pięć milionów egzemplarzy. Ponad 200 tysięcy z nich stanowiły trzy generacje usportowionej wersji RS, która w tym tygodniu także doczekała się modernizacji.
Po niespełna pięciu latach panowania Aventador LP700-4 ustępuje z pozycji okrętu flagowego marki Lamborghini. Egzotyczne super coupe doczekało się, po serii limitowanych i kolekcjonerskich edycji, drugiej generacji. Gruntownie zmodernizowany model zamiast dodatku alfanumerycznego oznaczono po prostu literą S, wzorem Miury, Islero, Countacha i Urraco.
Na zupełnie nowe M5 ze stajni BMW przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już w dwa miesiące po pokazaniu siódmej generacji limuzyny serii 5 możemy oglądać inny, pierwszy model z oddziału M, który zajmie do tego czasu szczytowe miejsce w ofercie. Mowa o limuzynie w specyfikacji M550i z napędem na wszystkie cztery koła, wchodzącej w skład linii BMW M Performance.
Lucid Motors po kilku miesiącach enigmatycznych zapowiedzi i tygodniach wożenia się zamaskowanymi prototypami po Kaliforni ujawniło swój pierwszy model w pełnej krasie. Jest nim elektryczna, luksusowa limuzyna o nazwie Air, którą, o ile tylko wszystko pójdzie zgodnie z planem, od wejścia do produkcji seryjnej dzielą tylko dwa lata.
Jedenaście miesięcy po premierze zupełnie nowej generacji klasy E z dwiema parami drzwi Mercedes-Benz ujawnia model w nadwoziu coupe. Dwudrzwiowy grand tourer jest już czwartą wersją nadwoziową w rodzinie. Między limuzyną i coupe zadebiutowało jeszcze kombi Estate oraz uterenowione kombi All-Terain, a przed nami jest jeszcze kabriolet.
W marcu Ferrari rozpoczęło huczne obchody z 50-lecia swojej obecności na rynku japońskim. Pierwszy model z Maranello, berlinettę 275 GTB, zarejestrowano tu w 1966 roku. W związku z tym wydarzeniem zorganizowano cały szereg okolicznościowych imprez, które miały swój finał w tym tygodniu w Tokio. Była nim premiera limitowanego J50.
Mazzanti Automobili zapowiada kolejną ewolucję swojego super coupe Evantra, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy pięć lat temu. Auto weszło na rynek trzy i pół roku temu z wolnossącym V8 o mocy blisko 700 koni mechanicznych, a w połowie tego roku doczekało się 1000-konnej wersji Millecavalli. Teraz nadszedł czas na bardzo zindywidualizowaną Evantrę 771.
W zaledwie kilkanaście dni po pokazaniu przez Forda całej gamy zupełnie nowej generacji modeli z rodziny Fiesta możemy podziwiać rajdówkę nowej ery na owej Fieście bazującą. Wóz w najwyższej specyfikacji WRC przygotowano w angielskim M-Sport, które od kilku lat specjalizuje się w rajdowych Fordach i z którym swego czasu związany był Robert Kubica.
Aston Martin dołącza do coraz silniejszego segmentu klasycznych samochodów sprzed dekad, których produkcja według oryginalnych planów, dawnych metod i niejednokrotnie materiałów, wznawiana jest współcześnie. Mowa o seriach kontynuacyjnych, wśród których króluje ostatnio Jaguar i Lister. Aston Martin przywróci na krótko do żywych wyścigowego DB4 GT.