Holden Special Vehicles przygotowało kolejną maszynę, której sens istnienia może być kwestionowany przez przeciętnych użytkowników dróg publicznych. Australijczycy na pytania o powody budowy jeszcze jednej maszyny o osiągach porównywalnych z niektórymi samochodami wyścigowymi odpowiadają jak zwykle bardzo krótko: "Ponieważ możemy!".
W tym tygodniu poznaliśmy pierwsze zespoły i nazwiska kierowców, którzy wezmą udział w szóstym sezonie mistrzostw World Endurance Championship. W nadchodzących eliminacjach wiele się zmieni: zobaczymy uszczuploną grupę prototypów klasy LMP1, zupełnie nowe prototypy klasy LMP2 oraz... polskiego kierowcę. Robert Kubica poprowadzi auto ekipy ByKolles Racing!
Niecałe dwa lata temu Skoda przedstawiła nam Octavię w najmocniejszej z ówczesnych wersji RS 230, której nazwa odnosiła się do mocy silnika. Od grudnia taką właśnie mocą dysponuje odświeżona, bazowa Octavia RS, która, jak się okazuje, ma jeszcze kilka sztuczek w zanadrzu. To, co można było z nią jeszcze zrobić ucieleśnia RS 245.
Oddział Mercedes-AMG przygotował dla swoich wiernych klientów kolejny pojazd klasy E. Tym razem jest to maszyna adresowana do wszystkich, którzy poza nadmiarem mocy potrzebują równie ogromnego zapasu przestrzeni ładunkowej: model E 63 w nadwoziu kombi, które w katalogach koncernu Daimlera określane jest mianem Estate.
Fabrykę Rolls-Royce'a w Goodwood opuścił ostatni egzemplarz limuzyny Phantom siódmej generacji, jednego z najbardziej luksusowych samochodów współczesnego świata. Brytyjska marka, która w ubiegłym roku sprzedała bliską swojemu rekordowi wczechczasów liczbę 4011 samochodów, pokaże jego następcę dopiero za kilkanaście miesięcy.
Wczoraj o godzinie 20:30 czasu polskiego zakończył się pięćdziesiąty piąty, 24-godzinny wyścig na słynnej pętli Daytona International Speedway na Florydzie. Był to początek nowej ery ścigania się na długim dystansie, podczas którego mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy w akcji zupełnie nowe prototypy dwóch klas oraz kilka debiutujących maszyn formatu GT.
Największymi gwiazdami ze stajni Aston Martina są w tej chwili zupełnie nowy, turbodoładowany DB11 oraz nadchodzące hipercoupe, przygotowywane wspólnie z ekipą Red Bulla z Formuły 1. Seria Vantage ma już dawno lata świetności za sobą, o produkcji czterodrzwiowego Rapide mało kto już pamięta, a ducha wolnossących V12 najsilniej podtrzymuje Vanquish.
W ubiegłym roku swoje zupełnie nowe prototypy klasy Daytona, którym pisana jest kariera w Ameryce Północnej na długim dystansie, pokazała Mazda oraz Cadillac. Ich plany będzie próbował pokrzyżować Nissan, którego maszyna pojawiła się pierwszy raz na testach Roar Before the 24 na torze Daytona i której pierwszy wyścig będzie miał miejsce już w ten weekend.
W połowie grudnia z fabryki Multimatic w Markham w Kanadzie wyjechały pierwsze, seryjne egzemplarze zupełnie nowego Forda GT. Amerykańska maszyna, której przyszli właściciele musieli przejść przez gęste sito selekcji, skrywała do tego momentu wiele tajemnic, w tym swoje dokładnie osiągi. Dziś GT nie ma już prawie żadnych tajemnic.
Arnold Schwarzenegger lubi duże zabawki, zawodowo i prywatnie. W swoim arsenale trzyma między innymi wojskowe Hummery, Unimoga oraz... czołg z lat pięćdziesiątych, którym operował za czasów swojej służby wojskowej; niektóre z nich przystosowane do spalania biopaliw. W tym roku do maszyn utrzymanych w podobnym duchu dołączy elektryczną klasę G.