W minioną sobotę i niedzielę miał miejsce jeden z najważniejszych i największych wyścigów długodystansowych dla samochodów GT3: 24-godzinna gonitwa na belgijskiej pętli Spa-Francorchamps. Od czasu przesiadki na grupę GT3 imprezę zdominowały niemieckie marki: Audi, BMW oraz Mercedes-Benz, które rozdzieliły między siebie wszystkie wygrane od roku 2011.
Za nami jedenaście z dwudziestu tegorocznych eliminacji mistrzostw świata Formuły 1. Tuż przed letnią przerwą seria odwiedziła Węgry, na których obecna jest nieprzerwanie od 1986 roku, cały czas na pętli Hungaroring pod Budapesztem. Przez ostatnie trzy lata wygrywali tu kierowcy trzech różnych zespołów: Red Bulla, Ferrari oraz Mercedesa.
Porsche potwierdziło nasilające się z każdym dniem plotki: zarząd niemieckiej marki podjął decyzję o zakończeniu wielkiego programu LMP1 i wycofaniu się ze ścigania na najwyższych stopniu pucharu World Endurance Championship. Do wygaszenia całego przedsięwzięcia zostały jeszcze tylko niecałe cztery miesiące i pięć sześciogodzinnych wyścigów.
Rolls-Royce otwiera zupełnie nowy rozdział w swojej ponad 110-letniej historii. Wczoraj wieczorem w Londynie odsłonięto Phantoma ósmej generacji, najbardziej luksusową i najdroższą limuzynę świata. Samochód, który opracowano niemal od podstaw da początek kolejnym modelom brytyjskiej marki, w tym jej pierwszemu SUV'owi.
W styczniu Ford pokazał odświeżonego Mustanga, który zmienił nieco swój wygląd i zapowiadał osiągi na nowym poziomie, cokolwiek miałoby to znaczyć. Dzisiaj wiemy już dokładnie co to oznacza: najnowsze coupe jako najszybszy Mustang w regularnej ofercie rozpędza się do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie niecałych czterech sekund.
Rodzina wyścigowych samochodów z koncernu Daimlera powiększa się o kolejną maszynę, która adresowana jest do prywatnych zespołów i kierowców. To kolejne auto w grupie, w której od kilku lat sukcesy święcą setki egzemplarzy modeli SLS AMG GT3 oraz AMG GT3. Tym razem jednak chodzi o coś pozycjonowanego klasę niżej - GT4.
Wiosną Jaguar Land Rover chwalił się siódmym rokiem wzrostu sprzedaży z rzędu. Rokiem, w którym po raz pierwszy oddano ponad 600 tysięcy aut na całym świecie. Kondycję firmy podkreślają premiery ostatnich tygodni: Velar ze stajni Range Rovera czy E-Pace pod szyldem Jaguara. Teraz dołącza do nich odświeżony okręt flagowy, limuzyna XJ.
Egzotyczna Huayra ze stajni Pagani Automobili doczekała się już trzech regularnych wersji oraz kilku specjalnych edycji, o one-off'ach nie wspominając. Czy oznacza to, że włoska firma może już zapomnieć o Zondzie, swojej pierwszej maszynie? Nic z tego: specjały i aktualizacje wdrażane są każdego dnia. Najnowsze to Fantasma Evo oraz Oliver Evolution.
Coupe Evora, które dwa i pół roku temu przeskoczyło granicę czterystu koni mechanicznych i stało się najmocniejszym, seryjnym Lotusem w historii nie przestaje zmierzać w stronę jeszcze większej mocy i mniejszej masy. Do ewolucji Evora 400 oraz Evora Sport 410, które zapracowały już na swoje dobre imię, dołącza w tym miesiącu Evora GT430.
Opel przywraca do swojego katalogu zakładkę GSi, która przez ostatnie ponad trzydzieści lat obejmowała sportowe odmiany takich modeli, jak Manta, Kadett, Astra oraz Corsa. Dziś w tym miejscu pojawia się coś jeszcze innego i jeszcze większego. To limuzyna Insignia, której drugą generację pokazano światu kilka miesięcy temu.