McLaren Automotive po rekordowych wynikach sprzedaży w ubiegłym roku i wyprodukowaniu 10-tysięcznego samochodu otwiera nowy rozdział swojej historii, który zakłada wprowadzenie na rynek do roku 2022 aż piętnastu nowych modeli i ich wariantów. Pierwszym z nich jest coupe 720S, nowy punkt odniesienia dla sportowych egzotyków z całego globu.
W połowie stycznia Audi pokazało koncept SUV'a o oznaczeniu Q8 z linią nadwozia przypominającą coupe, zwiastun bardziej stylowej i luksusowej, dostarczającej nowych wrażeń alternatywy dla dużego Q7. Wersja seryjna ma być gotowa w przyszłym roku, ale nic nie wskazuje na to, aby Audi pozwoliło nam przez ten czas zapomnieć o Q8.
Po ponad dwóch dekadach przerwy na rynek wraca francuskie Alpine, marka kojarzona jednoznacznie ze sportowymi samochodami o niepowtarzalnym charakterze oraz sukcesami z torów wyścigowych i rajdowych szlaków. Jej pierwszym, drogowym modelem w tym stuleciu będzie coupe A110, na nadejście którego przygotowała nas w ostatnich latach cała seria konceptów.
Kilka lat temu Infiniti zainteresowało się Formułą 1 i weszło w spółkę z zespołem Red Bull Racing. Dziś marka wróciła już do struktur macierzystego koncernu i połączyła siły z ekipą Renault Sport, z którą pracowała między innymi nad systemem odzyskiwania energii dla nowego bolidu. Zdobyte doświadczenia przeniesiono na koncept Project Black S.
Kilka dni temu Lamborghini pochwaliło się imponującym, rekordowym czasem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, który zarejestrowano jeszcze w październiku ubiegłego roku. Dziś możemy podziwiać głównego, mechanicznego bohatera tego wyczynu. To coupe Huracan Performante z innowacyjnym systemem aktywnej aerodynamiki.
Do rajdowych, samochodowych mistrzostw świata wróciła w tym roku ze swoim fabrycznym zespołem Toyota. Na bazę całkowicie nowego, wyczynowego auta japońskiej marki wybrano najmniejszy model w jej ofercie, Yaris. Auto może pochwalić się już wygraną w Rajdzie Szwecji, a w tym miesiącu jego geny zostały oficjalnie przyjęte przez model drogowy.
Zenvo Automotive, które możecie kojarzyć z płonącej bestii z programu "Top Gear" (wczoraj ruszyła 24 seria), będzie świętować w tym roku dziesiątą rocznicę swojej działalności. Duński zakład, znany z produkcji jednego z najmocniejszych, drogowych samochodów współczesnego świata przypieczętuje ten fakt specjalną wersją coupe TS1.
W ostatnich miesiącach nie brakowało niezwykle gorących plotek na temat domniemanych prac Apple nad własnym samochodem, a nawet przejęcia przez amerykańskiego giganta firmy McLaren Technology Group, angielskiej kolebki najnowocześniejszych technologii wszelkiego typu. Póki co nie ma samochodu od Apple, a McLaren jest ciągle niezależny.
Prototypy pierwszego w historii Range Rovera ukrywano w końcówce lat sześćdziesiątych pod nazwą Velar. W roku 1970 model wszedł na rynek, a dziś, dzięki oddziałowi Land Rover Classic można zamówić... zupełnie nową sztukę tego angielskiego klasyka. Nie przepadła też nazwa Velar. Wykorzystano ją do zupełnie nowego, pokazanego w tym tygodniu SUV'a.
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie na stoisku Koenigsegga będzie można zobaczyć kilka najnowszych modeli marki o łącznej mocy ponad czterech tysięcy koni mechanicznych. Szwedzkie przedsiębiorstwo pokaże trzy maszyny: dwa pierwsze, seryjne egzemplarze hybrydowej Regery oraz premierową Agerę RS w unikatowej wersji Gryphon.