Ferrari na kilka tygodni przed oficjalną premierą, zaplanowaną na salon samochodowy we Frankfurcie, pokazało zupełnie niespodziewanie następcę Californii, najmniejszego auta w swojej ofercie. Kabriolet, który w trzech generacjach produkowano od 2008 roku, zostanie zastąpiony modelem o bardzo włoskiej nazwie - Portofino.
Północnoamerykańskie, długodystansowe mistrzostwa WeatherTech SportsCar Championship rosną w siłę i przyciągają coraz więcej zupełnie nowym maszyn klas GT oraz prototypów. Wśród tych drugich już teraz rywalizują maszyny marek Cadillac, Ligier, Mazda, Nissan, Oreca czy Riley, a wkrótce dołączy do nich Acura.
BMW pokazało światu zupełnie nową limuzynę M5, która po raz kolejny wchodzi na niezbadane do tej pory tereny. W poprzedniej generacji takim doświadczeniem była przesiadka z wolnossącego motoru w układzie V10 na podwójnie turbodoładowane V8. Tym razem M5 po raz pierwszy uzbrojone będzie w układ xDrive, przenoszący napęd na wszystkie cztery koła.
Studio projektowe Kena Okuyamy, twórcy kształtów m.in. Ferrari Enzo oraz poprzedniej generacji Maserati Quattroporte, wchodzi w drugą dekadę swojej działalności kolejnym rodzynkiem z serii Kode. Tym razem japońskie studio wpadło na pomysł przerobienia flagowego modelu Lamborghini, który z zupełnie nową karoserią przybrał oznaczenie Kode 0.
Marka Maybach, ciesząca się największą świetnością przed drugą wojną światową, dzisiaj jest jedynie sposobem na przemianę luksusowych Mercedes-Benzów w jeszcze bardziej luksusowe. Stan taki trwa już od ponad dwóch i pół roku, w trakcie których pojawiały się sygnały mówiące, że może być inaczej. Oto kolejny z nich: koncept Vision 6 Cabriolet.
BMW od dawna przygotowuje zupełnie nowego roadstera z literą Z w nazwie. Dotychczas model ten można było zobaczyć tylko w prototypowej, zamaskowanej formie na zdjęciach szpiegowskich. Teraz głos zabierają jego twórcy: oto zapowiedź Z4 najbliższej przyszłości w formie efektownego konceptu, który debiutuje w doborowym towarzystwie.
Rodzina modeli Aston Martina firmowanych przez włoskie studio Zagato powiększa się o kolejnych członków. Wszystko sprowadza się do stylowych wariantów mocarnego Vanquisha. Firma gotowa jest już na produkcję zapowiedzianego rok temu kabrioletu, a teraz dorzuca do niego Speedstera i na przyszły rok zapowiada bardziej praktyczne Shooting Brake.
Największym doświadczeniem w konstruowaniu wyścigowych maszyn klasy grand prix wśród japońskich marek może pochwalić się Honda, która zadebiutowała w Formule 1 w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych. A co by było, gdyby Hondę wyprzedził ktoś jeszcze i to o kilka dekad? Z odpowiedzią spieszy Infiniti: oto bolid... którego nigdy nie było.
Już za niecałe dwa tygodnie podczas tegorocznego konkursu elegancji Pebble Beach zostanie pokazany jeden z najbardziej unikatowych modeli w historii Jaguara. I jednocześnie jeden z zupełnie zapomnianych. Będzie to coupe XK 120 z pierwszej połowy lat pięćdziesiątych, dla którego karoserię zbudowano we włoskich zakładach Pininfarina.
Kilka lat temu Ferrari, McLaren oraz Porsche rozpoczęły nową epokę wśród najszybszych i najmocniejszych samochodów drogowych: epokę, w której sam silnik spalinowy to za mało. Hybrydowe cuda techniki przetarły szlak, którym co roku próbują podążyć inne firmy, w tym takie, którego dopiero debiutują. Jedną z niech jest DSD Design & Motorsport.