Dzisiejszy dzień w kalendarzu Formuły 1 został zarezerwowany na prezentację nowego bolidu zespołu Force India, maszyny o oznaczeniu VJM10. Indyjska formacja, która zaczynała od startów w 2008 roku z sezonu na sezon wspina się coraz wyżej. W ubiegłym roku dwa razy znalazła się na podium, a w generalce uplasowała się za Mercedesem, Red Bullem oraz Ferrari.
Renault jako trzeci z dziesięciu zespołów Formuły 1 ujawnił dziś swój tegoroczny bolid. Francuska marka kilkanaście lat temu zdobyła swoje pierwsze mistrzowskie tytuły jako konstruktor, do której to roli wróciła po kilku latach przerwy w minionym sezonie. Powrót zakończył się bardzo słabymi wynikami. Czas na zmianę!
Worek z nowymi bolidami siedemdziesiątego pierwszego sezonu Formuły 1 na siedem dni przed pierwszymi, oficjalnymi testami w Barcelonie czas szeroko otworzyć! Serię codziennych prezentacji maszyn po zeszłotygodniowej publikacji nie ujawniających wszystkiego wizualizacji pojazdu Williamsa jako pierwszy otwiera szwajcarski Sauber.
W przyszłym tygodniu zespoły Formuły 1 pokażą swoje zupełnie nowe bolidy: Mercedes maszynę, która będzie bronić tytułów mistrzów świata, a cała reszta maszyny, które będą starały się zdetronizować dominujący od kilku lat, niemiecki zespół. Przed szereg wyszedł Williams, który wczoraj pokazał pierwsze wizualizacje modelu FW40.
Po pięciu latach panowania z pozycji najmocniejszej i najszybszej maszyny w regularnej kolekcji produkowanych seryjnie Ferrari ustępuje F12berlinetta. Potężne coupe zwalnia miejsce swojemu następcy, modelowi 812 Superfast, który wywiązuje się z obowiązków jeszcze większym i mocniejszym silnikiem oraz nowinkami technologicznymi.
W tym tygodniu po raz pierwszy przed wielką, międzynarodową publicznością stanie AM-RB 001, zapowiedź niesamowitego hipercoupe od Aston Martina i Red Bulla. Projekt w formie rzeźby nadwozia pokazano kameralnie w Gaydon w lipcu ubiegłego roku. Teraz pojawi się dość nietypowo na wystawie Canadian International Auto Show w Toronto.
Po sześciu latach prac, które w połowie przerwano i rozpoczęto od nowa, debiutuje Huayra Roadster od Pagani Automobili. To najbardziej skomplikowany projekt w historii włoskiej marki. Wbrew wszelkim prawidłom obowiązującym w zmotoryzowanym wszechświecie, roadster jest... znacznie lżejszy od coupe, które narodziło się w 2011 roku.
Latający samochód to temat powracający regularnie od dziesięcioleci. Pierwsze tego typu konstrukcje, które naprawdę potrafiły latać w powietrzu na długie odległości i poruszać się w zwykłym ruchu drogowym, pojawiły się tuż po drugiej wojnie światowej. Dziś z takim właśnie pomysłem, gotowym na zamówienia, wychodzi holenderskie PAL-V.
Od 2015 roku Daimler sprzedał ponad piętnaście tysięcy samochodów swojej najbardziej luksusowej, utworzonej dwa lata marki Mercedes-Maybach. Jej ofertę wypełniły w tym czasie trzy wersje limuzyny klasy S: standardowy sedan, wydłużony Pullman oraz Cabriolet. Dziś marka rusza w nowe tereny i proponuje limitowaną... terenówkę klasy G!
W październiku rozpoczął się trzeci sezon elektrycznej Formuły E, w której schronienie znalazło wielu byłych kierowców Formuły 1 i szukających pola do doświadczeń producentów samochodów osobowych z napędem hybrydowym. Już teraz trwają prace nad zupełnie nowymi maszynami, które zobaczymy w akcji w Formule E dopiero za kilka lat.