Jaguar kontynuuje operacje na sportowym modelu F-Type, dzięki którym maszyna będzie mogła trafić do jeszcze szerszego grona odbiorców i zagrozić jeszcze większej liczbie samochodów konkurencji. Model, który został odświeżony w styczniu, dostępny będzie teraz w bazowej wersji z nowym silnikiem o czterech cylindrach.
Wyścigowe maszyny GT4, które są narzędziami w dziesiątkach regionalnych mistrzostw dla kierowców o bardzo różnym poziomie umiejętności, przeżywają w ostatnich miesiącach wyjątkowy wzrost zainteresowania. Nowe maszyny tej klasy ogłosili lub wypuścili już BMW, Mercedes-Benz, Ford, Chevrolet i McLaren, a w tym miesiącu dołącza do nich Audi.
USA to kraina wyścigów równoległych, które od dziesięcioleci cieszą się niesłabnącą popularnością. To również jedyny kraj, w którym najwięksi producenci prześcigają się w przygotowaniu swoich modeli specjalnie pod takie zawody. W tym miesiącu nowe standardy wyznacza Challenger SRT Demon, który może poruszać się także po zwykłych drogach.
Koenigsegg po marcowej wystawie w Genewie, na której pokazał trzy najświeższe samochody czekające na oddanie w ręce klientów, idzie za ciosem i prezentuje kolejną maszynę, która dopiero co opuściła jego fabrykę. Jest nią jeszcze jeden model z limitowanej serii Agera RS: supercoupe RS1, które swoją premierę będzie miało na wystawie w Nowym Jorku.
Za nami druga z dwudziestu eliminacji w tegorocznych mistrzostwach świata Formuły 1. Sześćdziesiąty ósmy sezon rozpoczął się dwa tygodnie temu od wygranej Vettela i zajęcia pierwszego miejsca w tabeli konstruktorów przez Ferrari. Wczoraj świetną kondycję włoskich bolidów i ich kierowców mogło potwierdzić lub zaprzeczyć czternaste w historii Grand Prix Chin.
W latach dwudziestych minionego stulecia samochody Bugatti należały do ścisłej czołówki maszyn, które zajmowały najwyższe pozycje i wygrywały w wyścigach klasy Grand Prix. Najwięcej tytułów zdobył słynny Type 35, po którym przyszły kolejne, ale mniej konkurencyjne modele. Dziś Bugatti nie interesuje się sportami samochodowymi. Ale może to się kiedyś zmieni?
Od kilkunastu lat samochody hybrydowe i elektryczne nieprzerwanie zmieniają oblicze motoryzacji na drogach publicznych i torach wyścigowych. Modele z alternatywnymi źródłami zasilania do swoich ofert dołączą coraz więcej dużych marek, a postęp technologiczny umożliwia wybicie się zupełnie nowym producentom. Na przykład firmie Kreisel Electric.
Arrinera Automotive, która od blisko dekady pracuje nad własnym, sportowym autem z silnikiem umieszczonym centralnie, przyprowadziła na tegoroczne Poznań Motor Show dwie maszyny. Pierwsza z nich to dobrze znana wyścigowa Hussarya GT3. Druga to premierowy prototyp modelu Hussarya 33 w wersji drogowej, po raz pierwszy z wykończoną kabiną.
David Brown Automotive, traktujące swoje budowane ręcznie samochody jak ruchome dzieła sztuki, które łączą styl z nowoczesnymi technologiami i dopracowanymi rozwiązaniami, powiększa swoją ofertę o drugi model. Do dużego grand tourera przygotowywanego na bazie Jaguara dołączy w tym roku coś z zupełnie innej beczki: zremasterowane, klasyczne Mini!
Osiemnaście lat temu Mercedes-Benz z modelem ML 55 AMG otworzył zupełnie nowy segment mocarnych SUV'ów, którym mocy przybywa z każdą generacją. Dzisiaj klasy ML już nie ma, zastąpiła są klasa GLC w dwóch wersjach nadwoziowych, a modele oddziału AMG występują pod osobną marką, Mercedes-AMG. Najnowsze z nich to GLC w specyfikacji oznaczonej liczbą 63.