Pininfarina kilkanaście miesięcy temu utraciła swoją niezależność, a jeszcze wcześniej przestała odgrywać kluczową rolę w projektowaniu nowych modeli Ferrari, które od kilku lat marka rysuje u siebie. Współczesna historia włoskiego studia wiedzie w wielu różnych kierunkach. Jednym z nich jest projekt luksusowej limuzyny dla chińskiego Hybrid Kinetic Group.
W ciągu kilkunastu minionych miesięcy marce Hyundai udało się wrzucić na rynek model Ioniq, który czuje się świetnie jako pojazd elektryczny i hybryda z wariacjami. Na tym nie koniec skoków technologicznych. Firma pracuje od dawna również nad własnymi systemami jazdy autonomicznej oraz ogniwami paliwowymi. Te ostatnie trafiły do konceptu FE Fuel Cell.
Czy wydawało się Wam, że AMG zrobiło ze swoim GT już wszystko, co było możliwe? Było coupe, był kabriolet, każde w wersji do snucia się mieście, pędzenia po autostradzie, podróżowania z klasą lub szlenia po torze. A teraz okazuje się, że GT może być jeszcze więcej i może być jeszcze większe. Oto koncept GT... z dwiema parami drzwi!
Po niespełna dziesięciu latach na rynku dobiega końca kariera Volkswagena CC, znanego w pierwszej generacji jako Passat CC. W tym roku miejsce stylowej limuzyny o linii dachu opadającej na wzór coupe zajmie zupełnie nowy model, wywodzący się z konceptu Sport Coupe GTE sprzed dwóch lat. Będzie nim Arteon, który ma być pozycjonowany jeszcze wyżej.
McLaren Automotive po rekordowych wynikach sprzedaży w ubiegłym roku i wyprodukowaniu 10-tysięcznego samochodu otwiera nowy rozdział swojej historii, który zakłada wprowadzenie na rynek do roku 2022 aż piętnastu nowych modeli i ich wariantów. Pierwszym z nich jest coupe 720S, nowy punkt odniesienia dla sportowych egzotyków z całego globu.
W połowie stycznia Audi pokazało koncept SUV'a o oznaczeniu Q8 z linią nadwozia przypominającą coupe, zwiastun bardziej stylowej i luksusowej, dostarczającej nowych wrażeń alternatywy dla dużego Q7. Wersja seryjna ma być gotowa w przyszłym roku, ale nic nie wskazuje na to, aby Audi pozwoliło nam przez ten czas zapomnieć o Q8.
Po ponad dwóch dekadach przerwy na rynek wraca francuskie Alpine, marka kojarzona jednoznacznie ze sportowymi samochodami o niepowtarzalnym charakterze oraz sukcesami z torów wyścigowych i rajdowych szlaków. Jej pierwszym, drogowym modelem w tym stuleciu będzie coupe A110, na nadejście którego przygotowała nas w ostatnich latach cała seria konceptów.
Kilka lat temu Infiniti zainteresowało się Formułą 1 i weszło w spółkę z zespołem Red Bull Racing. Dziś marka wróciła już do struktur macierzystego koncernu i połączyła siły z ekipą Renault Sport, z którą pracowała między innymi nad systemem odzyskiwania energii dla nowego bolidu. Zdobyte doświadczenia przeniesiono na koncept Project Black S.
Kilka dni temu Lamborghini pochwaliło się imponującym, rekordowym czasem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, który zarejestrowano jeszcze w październiku ubiegłego roku. Dziś możemy podziwiać głównego, mechanicznego bohatera tego wyczynu. To coupe Huracan Performante z innowacyjnym systemem aktywnej aerodynamiki.
Do rajdowych, samochodowych mistrzostw świata wróciła w tym roku ze swoim fabrycznym zespołem Toyota. Na bazę całkowicie nowego, wyczynowego auta japońskiej marki wybrano najmniejszy model w jej ofercie, Yaris. Auto może pochwalić się już wygraną w Rajdzie Szwecji, a w tym miesiącu jego geny zostały oficjalnie przyjęte przez model drogowy.