Tesla Motors zaczynała swoją działalność od produkcji małego, sportowego Roadstera na podwoziu Lotusa. Dzisiaj firma skręca w zupełnie innym kierunku: w tym tygodniu zapowiedziano, że już jesienią zobaczymy jej pierwszą ciężarówkę. Nie oznacza to jednak, że nikomu po nocach nie śni się zupełnie nowa Tesla, która mogłaby zatrząść światem aut sportowych.
Samochody elektrycznie nie kojarzą nam się od razu ze sportami motorowymi, ale to bardzo szybko się zmienia. Od kilku lat organizowane są wyścigi bolidów Formuły 1, od kilku lat elektryki wspinają się na Pikes Peak, lada miesiąc rusza seria wyścigowa z Teslą Model S w roli głównej, a w tym roku pierwsze auto elektryczne wystartuje w Mongol Rally.
Rozrastające się od początku 2012 roku imperium BMW serii M Performance, doczekało się aktualizacji jednego ze swoich najstarszych modeli. Mowa o limuzynie oraz kombi serii M550d, które kilka lat temu zadowalały się trzema turbosprężarkami. Dziś to za mało. Najprężniejszy motor wysokoprężny świata jest od teraz doładowany poczwórnie!
Funkcjonująca od blisko sześciu lat chińska marka Qoros kontynuuje ofensywę na segmenty premium oraz rezerwaty nowych technologii. Na tegoroczną wystawę Auto Shanghai firma przyprowadziła całą flotę swoich modeli drogowych, kolejny prototyp auta z silnikiem QamFree oraz premierowy koncept elektrycznego coupe o nazwie Model K-EV.
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższej dekadzie motoryzacja zmieni się nie do poznania: na drogi wyjadą nie setki tysięcy, ale dziesiątki milionów samochodów elektrycznych, a wiele z nich uzyska własną świadomość i zdolność całkowicie autonomicznej jazdy. Po cichu zbliża się też trzecia rewolucja: kolejne podejście do... latających aut!
Kolejny dzień, kolejny nowy Lotus, w którym poprawiono to i tamto, pozbyto się tego i owego i w efekcie zbudowano samochód sportowy o jeszcze bardziej wyśrubowanych osiągach i jeszcze większym apetycie na kręte nitki torów wyścigowych. Nowa pozycja z Hethel, która odpowiada temu rysopisowi to coupe Exige Cup 380.
W koncernie Volkswagena trwają intensywne prace and zapewnieniem marce przyszłości w świecie samochodów elektrycznych. Od kilku miesięcy uwidacznia je seria konceptów pod nazwą ID. Jako pierwszy na światło dzienne przyszedł kompaktowy ID, a potem pojawił się minibus ID Buzz. W tym miesiącu dołącza do nich trzeci projekt: crossover ID Crozz.
Z czoła kolejki mocarnych Mercedesów, które ustawiono na wymianę silników na mniejsze zniknęła klasa S firmowana przez markę Mercedes-AMG. Przy okazji odświeżenia całej linii, łącznie z gamą silnikową i technologiami jazdy autonomicznej, w modelu w specyfikacji S 63 znacznie skurczono widlastą ósemkę. Jednocześnie dorzucono kilkadziesiąt koni.
Brytyjskie MG, kojarzone niegdyś z atrakcyjnymi samochodami o sportowym charakterze i jeszcze kilkanaście lat temu będące częścią rodziny BMW, od przeszło dekady należy do chińskiego SAIC Motor i produkuje niczym nie wyróżniające się pojazdy do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Tegoroczny koncept E-Motion zwiastuje zmianę takiego wizerunku.
Coupe M4 w ciągu trzech i pół lat od debiutu doczekało się kilku wersji limitowanych, w tym wydań przypieczętowujących sukcesy w wyścigowej serii DTM, 500-konnego wariantu GTS, który gardzi zwykłymi drogami oraz pakietów Competition z zastrzykami mocy i innymi dodatkami. Teraz rodzina M4 powiększa się o wersję CS, spadkobiercę M3 Evolution.