Po blisko czterech latach od nawiązania współpracy z Daimlerem i wykupienia przez niemiecki koncern kilku procent udziałów w Aston Martinie doczekaliśmy się pierwszego grand tourera z Gaydon z silnikiem od AMG. Zaszczytu tego dostąpił pokazany prawie półtora roku temu DB11, najnowocześniejszy i najnowszy model w stajni brytyjskiej marki.
Po miesiącu od pierwszych zapowiedzi i publikacji zdjęć zamaskowanego prototypu Jaguar ujawnia w całej okazałości model XE SV Project 8. Podrasowana pod każdym względem maszyna jest najmocniejszym, seryjnym autem w historii marki. W akcji będzie można zobaczyć ją już w najbliższy weekend podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Najbardziej luksusowe, amerykańskie marki słynęły przed drugą wojną światową z modeli zasilanych widlastymi jednostkami o szesnastu cylindrach. Od tamtego czasu podobna sytuacja nie miała miejsca, pomijając egzotyki budowane na specjalne zamówienia czy koncepty, które nie miały szans na produkcję. Godsil Industries zamierza zmienić ten stan rzeczy.
W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii rozegrano wyścigu Formuły 1 w Azerbejdżanie. Na jego miejsce wybrano specjalnie przygotowany z tej okazji, uliczny tor w liczącym ponad trzy miliony mieszkańców Baku. Eliminację nazwano wtedy GP Europy. W minionym tygodniu Formuła 1 wróciła do Baku, tym razem na pierwsze w historii Grand Prix Azerbejdżanu.
W minioną niedzielę Porsche po raz dziewiętnasty zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Była to jednocześnie trzecia wygrana z rzędu, za którą swoi prototyp 919 Hybrid, pierwszy, torowy samochód niemieckiej marki na Le Mans w tym stuleciu. Wagę wygranej podkreśla fakt, że zwycięska załoga była w pewnym momencie na... 56 miejscu.
Do dorobku francuskiego Onroak Automotive dołączy wkrótce kolejny prototyp niższego stopnia marki Ligier. Firma znana aktualnie z produkcji torowych maszyn klas LMP2, DPi, LMP3 czy CN przygotowuje następne auto, które znajdzie się w tej grupie. Będzie nim coupe JS P4, którego powstanie ogłoszono przy okazji tegorocznego 24h Le Mans.
Wysokie temperatury i letnie promienie Słońca wywołały na powierzchnię nową maszynę z wielkiej rodziny Volkswagena, która śmiało zajmuje miejsce wśród najmocniejszych, najszybszych i najdroższych kabrioletów na świecie. Mowa o sportowym R8 ze stajni oddziału Audi Sport, które przybrało ekskluzywny format Spyder V10 Plus.
Po ponad ośmiu latach od debiutu dobiega końca żywot piątej generacji Volkswagena Polo. Kilka dni temu w Berlinie pokazano nowy model, który ma przyciągać atrakcyjnym wyglądem, większą przestrzenią i nowymi rozwiązaniami technicznymi. Razem z wersjami celującymi w masowego odbiorcę przedstawiono również usportowione Polo GTI.
W niedzielę po godzinie piętnastej zakończył się osiemdziesiąty piąty, 24-godzinny wyścig Le Mans. O zwycięstwo w prestiżowej gonitwie na wytrzymałość dla prototypów i torowych samochodów GT w tym roku miały walczyć dwie fabryczne załogi Porsche oraz trzy Toyoty. Nic z tego! Rzeczywistość po raz kolejny okazała się całkowicie nieprzewidywalna.
Don Panoz, który w tym roku obchodził swoje 82 urodziny nie zaprzestaje gonitwy za samochodami sportowymi i wyścigowymi, które mają wykorzystywać technologie przyszłości. Najnowszy projekt przedsiębiorczego Amerykanina to model o oznaczeniu GT-EV, elektryczna maszynka zaprojektowana w pierwszej kolejności specjalnie z myślą o wyścigach długodystansowych.