Już tylko trzy miesiące dzielą nas od publicznej premiery zupełnie nowego modelu marki TVR, która zniknęła z rynku jakieś dziesięć lat temu. Angielska firma zapowiada powrót w wielkim stylu ze sportowym coupe, za którym będą stać znane nazwiska i nowoczesne technologie. Chęć zakupu auta wyraziło już kilkaset potencjalnych klientów.
Oddział od zadań specjalnych w koncernie Jaguara i Land Rovera ma nowe zajęcie i propozycję dla kolekcjonerów najbardziej unikatowych modeli firmy. To potężna maszyna, będąca rozwinięciem limuzyny XE, którą Brytyjczycy zapowiadają jako najmocniejszego, dopuszczonego do zwykłego ruchu drogowego Jaguara w historii marki.
Lotus niemal niepostrzeżenie podniósł umiejętności i atrakcyjność kolejnego ze swoich modeli. W misternym procesie uwidacznianym od lat ubytkami kilogramów i przybywaniem koni mechanicznych wymieniono tym razem model Elise Cup 250, który w poprzedniej wersji debiutował w lutym ubiegłego roku. Co zmieniło się po kilkunastu miesiącach?
Kilka lat temu na pytanie o wynik hybrydowego McLarena P1 i zejście poniżej siedmiu minut na okrążeniu słynnego Nordschleife otrzymaliśmy enigmatyczne i mało satysfakcjonujące "oczywiście, że nam się udało". Dziś świat wygląda nieco inaczej, a "Zielonym Piekłem" rządzi elektryczne super coupe rodem z Chin. Tak było w każdym razie kilka dni temu...
W niedzielę po południu zakończył się kolejny, 24-godzinny wyścig na Nürburgiringu, północną pętlę wliczając. Mordercza impreza każdego roku ściąga najnowsze maszyny klasy GT3 oraz auta torowe niższych klas, a wielu producentów wykorzystuje ją do przetestowania prototypów swoich najnowszych modeli, które na rynek trafią dopiero za kilka miesięcy.
Za nami szósta eliminacja tegorocznego sezonu Formuły 1. Szósta i najbardziej prestiżowa: niedzielną rudną była już siedemdziesiąta piąta edycja Grand Prix Monako, które jest nieodłącznym elementem mistrzostw od ich początków w 1950 roku. Pierwszy wyścig bolidów klasy grand prix na ulicach Monte Carlo miał miejsce dużo wcześniej, już w 1929 roku.
Rolls-Royce zbliża się do kolejnego, przełomowego momentu w swojej historii: premiery zupełnie nowego Phantoma oraz swojego pierwszego modelu formatu SUV. Brytyjska firma pod rządami BMW jest również jeszcze bardziej, niż poprzednio gotowa na budowanie unikatowych samochodów na indywidualne zamówienia. Właśnie tego typu projektem jest coupe Sweptail.
Od kilku tygodni BMW wycofuje po cichu z rynku modele serii 6. Aut tych nie ma już na przykład w ofercie na terenie USA, a na horyzoncie nie widać ani śladu następcy. Tajemnicze zniknięcia wyjaśnia zupełnie nowy koncept niemieckiej marki: coupe serii 8, zapowiedź seryjnego modelu, który ma pojawić się już w przyszłym roku.
BMW poszerza swoje wpłyty w wyścigach GT o kategorię GT4, do której dołączyło już Audi i do której dołączy wkrótce Mercedes-AMG. Najnowszym dziełem oddziału BMW Motorsport jest maszyna oparta na coupe M4, przy której budowie wykorzystano doświadczenie zdobyte przy okazji prac i startów M6 GT3. Auto można już zamawiać.
Historia marki Bentley związana jest nierozerwalnie z 24-godzinnymi wyścigami: przede wszystkim Le Mans, w którym dominowała przed drugą wojną światową i w którym wygrała w 2003 roku oraz Nürburgring, na którym zapisuje swoje obecne dzieje. Z okazji kolejnego występu na niemieckim torze na zwykłe drogi wyjedzie limitowany Continental 24.