Wiosną Jaguar Land Rover chwalił się siódmym rokiem wzrostu sprzedaży z rzędu. Rokiem, w którym po raz pierwszy oddano ponad 600 tysięcy aut na całym świecie. Kondycję firmy podkreślają premiery ostatnich tygodni: Velar ze stajni Range Rovera czy E-Pace pod szyldem Jaguara. Teraz dołącza do nich odświeżony okręt flagowy, limuzyna XJ.
Egzotyczna Huayra ze stajni Pagani Automobili doczekała się już trzech regularnych wersji oraz kilku specjalnych edycji, o one-off'ach nie wspominając. Czy oznacza to, że włoska firma może już zapomnieć o Zondzie, swojej pierwszej maszynie? Nic z tego: specjały i aktualizacje wdrażane są każdego dnia. Najnowsze to Fantasma Evo oraz Oliver Evolution.
Coupe Evora, które dwa i pół roku temu przeskoczyło granicę czterystu koni mechanicznych i stało się najmocniejszym, seryjnym Lotusem w historii nie przestaje zmierzać w stronę jeszcze większej mocy i mniejszej masy. Do ewolucji Evora 400 oraz Evora Sport 410, które zapracowały już na swoje dobre imię, dołącza w tym miesiącu Evora GT430.
Opel przywraca do swojego katalogu zakładkę GSi, która przez ostatnie ponad trzydzieści lat obejmowała sportowe odmiany takich modeli, jak Manta, Kadett, Astra oraz Corsa. Dziś w tym miejscu pojawia się coś jeszcze innego i jeszcze większego. To limuzyna Insignia, której drugą generację pokazano światu kilka miesięcy temu.
Niecałe cztery tygodnie po 24-godzinnym wyścigu Le Mans, najdłuższej i najważniejszej eliminacji w roku, puchar World Endurance Championship skręcił w stronę Niemiec. Czwartą z dziewięciu eliminacji w trwającym obecnie sezonie był 6-godzinny wyścig na pętli Nürburgring, który miał miejsce w minioną niedzielę.
Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Wielką Brytanię, w której swoje siedziby ma większość zespołów. Królowa sportów motorowych przybrała zupełnie nową formę pod szyldem F1 Live i na kilka dni przed niedzielnym wyścigiem opanowała ulice Londynu, na których przed publicznością pojawili się obecni i byli kierowcy oraz historyczne bolidy.
Vauxhall, który w sierpniu stanie się oficjalnie częścią francuskiego koncernu PSA, przemyca na brytyjski rynek kolejną maszynę rodem z odległej Australii, w której końca dobiega inna historia. Mowa o oddziale Holden Special Vehicles, który miałby być w przyszłym roku w skutek zmian w General Motors przemianowany na Walkinshaw.
Po miesiącach szumnych zapowiedzi Hyundai ujawnił swój pierwszy, seryjny model reprezentujący nową linię N, utworzoną specjalnie na potrzeby najmocniejszych i najbardziej sportowych samochodów marki. Koreańska firma wchodzi o razu w segment, w którym konkurencja jest największa i prezentuje hot hatcha o oznaczeniu i30 N.
Polestar kontynuuje poszerzanie swojej oferty na samochody drogowe o kolejne modele Volvo, z których wyciśnięto jeszcze więcej koni mechanicznych i które zestrojono pod kątem jeszcze bardziej dynamicznej jazdy. Tym razem na warsztat wzięto najnowsze XC60, które Szwedzi pokazali światu w marcu tego roku na wystawie w Genewie.
Aston Martin finalizuje prace nad seryjną formą modelu Valkyrie, jednego z najbardziej intrygujących i niezwykłych samochodów sportowych obecnej dekady, a także stulecia. Ekstremalna maszyna jest coraz bliższa wyjazdu na publiczne drogi i poważnej zmiany rozkładu sił w segmencie hiper samochodów. Jak idą postępy?