Porsche potwierdziło nasilające się z każdym dniem plotki: zarząd niemieckiej marki podjął decyzję o zakończeniu wielkiego programu LMP1 i wycofaniu się ze ścigania na najwyższych stopniu pucharu World Endurance Championship. Do wygaszenia całego przedsięwzięcia zostały jeszcze tylko niecałe cztery miesiące i pięć sześciogodzinnych wyścigów.
Rolls-Royce otwiera zupełnie nowy rozdział w swojej ponad 110-letniej historii. Wczoraj wieczorem w Londynie odsłonięto Phantoma ósmej generacji, najbardziej luksusową i najdroższą limuzynę świata. Samochód, który opracowano niemal od podstaw da początek kolejnym modelom brytyjskiej marki, w tym jej pierwszemu SUV'owi.
W styczniu Ford pokazał odświeżonego Mustanga, który zmienił nieco swój wygląd i zapowiadał osiągi na nowym poziomie, cokolwiek miałoby to znaczyć. Dzisiaj wiemy już dokładnie co to oznacza: najnowsze coupe jako najszybszy Mustang w regularnej ofercie rozpędza się do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie niecałych czterech sekund.
Rodzina wyścigowych samochodów z koncernu Daimlera powiększa się o kolejną maszynę, która adresowana jest do prywatnych zespołów i kierowców. To kolejne auto w grupie, w której od kilku lat sukcesy święcą setki egzemplarzy modeli SLS AMG GT3 oraz AMG GT3. Tym razem jednak chodzi o coś pozycjonowanego klasę niżej - GT4.
Wiosną Jaguar Land Rover chwalił się siódmym rokiem wzrostu sprzedaży z rzędu. Rokiem, w którym po raz pierwszy oddano ponad 600 tysięcy aut na całym świecie. Kondycję firmy podkreślają premiery ostatnich tygodni: Velar ze stajni Range Rovera czy E-Pace pod szyldem Jaguara. Teraz dołącza do nich odświeżony okręt flagowy, limuzyna XJ.
Egzotyczna Huayra ze stajni Pagani Automobili doczekała się już trzech regularnych wersji oraz kilku specjalnych edycji, o one-off'ach nie wspominając. Czy oznacza to, że włoska firma może już zapomnieć o Zondzie, swojej pierwszej maszynie? Nic z tego: specjały i aktualizacje wdrażane są każdego dnia. Najnowsze to Fantasma Evo oraz Oliver Evolution.
Coupe Evora, które dwa i pół roku temu przeskoczyło granicę czterystu koni mechanicznych i stało się najmocniejszym, seryjnym Lotusem w historii nie przestaje zmierzać w stronę jeszcze większej mocy i mniejszej masy. Do ewolucji Evora 400 oraz Evora Sport 410, które zapracowały już na swoje dobre imię, dołącza w tym miesiącu Evora GT430.
Opel przywraca do swojego katalogu zakładkę GSi, która przez ostatnie ponad trzydzieści lat obejmowała sportowe odmiany takich modeli, jak Manta, Kadett, Astra oraz Corsa. Dziś w tym miejscu pojawia się coś jeszcze innego i jeszcze większego. To limuzyna Insignia, której drugą generację pokazano światu kilka miesięcy temu.
Niecałe cztery tygodnie po 24-godzinnym wyścigu Le Mans, najdłuższej i najważniejszej eliminacji w roku, puchar World Endurance Championship skręcił w stronę Niemiec. Czwartą z dziewięciu eliminacji w trwającym obecnie sezonie był 6-godzinny wyścig na pętli Nürburgring, który miał miejsce w minioną niedzielę.
Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Wielką Brytanię, w której swoje siedziby ma większość zespołów. Królowa sportów motorowych przybrała zupełnie nową formę pod szyldem F1 Live i na kilka dni przed niedzielnym wyścigiem opanowała ulice Londynu, na których przed publicznością pojawili się obecni i byli kierowcy oraz historyczne bolidy.