Półtora roku temu po długiej przerwie do wyścigów samochodowych powrócił Jaguar. Marka znana z sukcesów prototypów i samochodów różnych klas GT zabrała się za... mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E, której już od końca tego roku towarzyszyć ma markowy puchar oparty o model I-Pace. W tym roku wystartuje również rasowe, benzynowe GT.
Do końca ubiegłego roku AMG przygotowało w sumie sześć wariantów aktualnie panującej klasy E, rozkładających się na różne kombinacje wersji nadwoziowych i napędowych: od 401-konnego sedana E 43 po aż 612-konne kombi E 63 S. W tym roku ofertę poszerzają modele z jedną parą drzwi, które z oznaczeniem 53 lądują po środku szeregu liczbowego.
Dwa lata temu działającą nieprzerwanie od 1948 roku fabrykę Land Rovera w Solihull opuścił ostatni egzemplarz Defendera w klasycznym formacie. W tym roku brytyjska firma świętuje swoje siedemdziesiąte urodziny, z okazji których przygotowano coś specjalnego. To limitowany Defender Works V8, najmocniejszy model w historii marki.
Hyundai pokazał światu zupełnie nowego Velostera drugiej generacji, który zastępuje model oferowany przez koreańskiego producenta od dokładnie siedmiu lat. Nietypowy, noszący się awangardowo kompakt ze sportowym zacięciem to mieszanka coupe i hatchbacka, która po raz kolejny będzie zwracać na siebie uwagę asymetrycznym nadwoziem.
Mercedes-Benz klasy G, nieśmiertelna terenówka, która od dłuższego czasu bryluje również wśród luksusowych SUV'ów, doczekał się po prawie trzech dekadach zupełnie nowej, trzeciej generacji. Z zewnątrz prawie wszystko wygląda po staremu, ale w środku i pod spodem dobitnie widać, że maszyna wkroczyła dumnie w dwudziesty pierwszy wiek.
Ubiegłoroczny sezon World Endurance Championship zakończył pewną erę długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata. Na placu boju w najwyższej klasie LMP1 pozostała tylko Toyota, a kryzys na szczycie zmusił organizatorów do przygotowania nowych regulacji i kalendarza. Z odsieczą przybywają też zupełnie nowe LMP1, w tym brytyjska Ginetta.
Bentayga, pierwszy i jak na razie jedyny SUV, który wyszedł pod szyldem Bentley'a w chwili narodzin zdefiniował nowy segment luksusowych, mocarnych maszyn z najwyższej półki. Teraz maszyna rozpycha się jeszcze bardziej, mierząc tylko odrobinę niżej: pod jej maskę jako już trzeci wariant napędowy trafił widlasty silnik benzynowy o ośmiu cylindrach.
Infiniti zamknęło miniony sezon ósmym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży i rekordowym wynikiem ponad 246 tysięcy samochodów rozprowadzonych po całym śmiecie. Blisko jedną trzecią aut zgarnęli klienci urzędujący na terenie USA. Od USA marka zaczyna rok 2018: na wystawie w Detroit pokazała koncept limuzyny Q Inspiration.
W ubiegłym roku oddział Mercedes-AMG, odpowiadający za najmocniejsze i najszybsze maszyny koncernu Daimlera, sprzedał na całym świecie prawie 132 tysiące samochodów, co było najlepszym wynikiem w historii marki. Rok 2018 ma być pod tym względem jeszcze lepszy. A to m.in. za sprawą nowych technologii, nowych modeli i liczby pięćdziesiąt trzy.
Dwie dekady temu Lexus wparował w segment luksusowych crossoverów z modelem RX 300, który pokazano światu na wystawie samochodowej w Detroit. W tym roku w tym samym miejscu debiutuje maszyna, która pokazuje, jak mógłby wyglądać flagowy crossover japońskiej marki za kilka lat. Jest nią koncept o wyzywającej nazwie LF-1 Limitless.