Razem z premierą hot hatcha i30 N otworzono zupełnie nowy rozdział w historii marki Hyundai, która zmienia swój wizerunek i wykazuje jeszcze większe zainteresowanie sportami samochodowymi. Dotychczas firma znana była przede wszystkim z rajdów samochodowych. Teraz będzie miała w swoim arsenale również torową maszynę z prawdziwego zdarzenia.
Nieprzerwanie od 1999 roku w kalendarzu Formuły 1 figuruje Grand Prix Malezji, rozgrywane na 5,5-kilometrowej pętli Litar Antarabangsa Sepang. W miniony weekend wyścig został zorganizowany po raz ostatni: malezyjski rząd doszedł do wniosku, że impreza stawała się coraz bardziej nieopłacalna i najwyższy czas podjąć trudną decyzję.
Niejednemu tunerowi, skupionemu przeważnie na niemieckich maszynach, zdarzyło się wyjść daleko poza ramy zwykłej działalności i przygotować model na tyle nowy czy zmodyfikowany, że można było mówić o zupełnie nowym, oryginalnym samochodzie. I ciągle przybywa kolejnych. Ostatni przykład: Anibal Automotive i supercoupe o nazwie Icon.
Producenci samochodów od początków motoryzacji sięgają z chęcią do świata zwierząt, zarówno jeśli chodzi o wymyślne porównania, jak i nazewnictwo. Jaguary, kuguary, gepardy, tygrysy, rysie, pumy, lisy, orły, żmije, szerszenie, pszczoły, osy czy skorpiony - to wszystko już było. A sowa? Jeśli jeszcze nie miała swojego samochodu... to już ma.
Audi po opuszczeniu mistrzostw World Endurance Championship i zatrzymaniu rozwoju R18, jednego z najbardziej zaawansowanych technicznie i skomplikowanych, wyścigowych samochodów na świecie, zainteresowało się czymś zupełnie innym: elektryczną Formułą E. W tym tygodniu marka pokazała swój pierwszy, całkowicie elektryczny bolid, model E-Tron FE04.
Jeszcze kilka lat temu można było być pewnym, że sięgając po najmocniejsze Porsche za oszczędności swojego życia postawimy w garażu jeden z modeli Turbo S, ociekającego mocą potwora z turbodoładowanym silnikiem gwarantującym nieziemskie osiągi. Dziś nie jest to oczywiste. 911 pozostaje wierne benzynie, ale najmocniejsza Panamera jest hybrydą.
Dotychczas na najmocniejsze i największe samochody w koncernie Jaguar Land Rover zarezerwowana była marka Range Rover, pod którą od dekad skrywają się potężne, luksusowe terenówki i SUV'y. Ale to już przeszłość: parametrami godnymi supersamochodów sprzed kilkunastu lat będzie mógł pochwalić się teraz również Land Rover w modelu Discovery SVX.
Niemiecka marka Borgward, która po kilku dekadach została wskrzeszona kilka lat temu przy pomocy SUV'a na rynek chiński, sięgnęła do swojej bogatej historii samochodów sportowych. A dokładniej: do coupe Isabella z lat pięćdziesiątych. Jak mógłby wyglądać jego dzisiejszy spadkobierca? Na to pytanie odpowiada koncept o tym samym imieniu.
Tuż przed końcem ubiegłego roku Seat ujawnił zupełnie nowego Leona Cuprę, pod którego maską zamknięto okrągłe trzysta koni mechanicznych. Hot hatch w stonowanym, prawie niczego nie zdradzającym opakowaniu doczekał się właśnie wersji, po której od razu wiadomo czego się spodziewać. Mowa o jeszcze mocniejszym, limitowanym Leonie Cupra R.
W tym roku fabryczny puchar Lamborghini Super Trofeo Europe wszedł w swój już dziewiąty sezon. Równolegle rozgrywane są mistrzostwa Azji, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Północnej, a w połowie listopada wszystko zostanie podsumowane światowymi finałami na Monzie. W przyszłym roku nowy rozdział otworzy zmodernizowany Huracan Super Trofeo Evo.