Już w przyszłym roku, szybciej, niż ktokolwiek się tego spodziewał, do sprzedaży wejdzie pierwszy, produkowany seryjnie Jaguar o napędzie elektrycznym. To tylko początek wielkich zmian w koncernie Jaguar Land Rover. Zmian tak wielkich, że zdołały zakrzywić czasoprzestrzeń i sprawić, że na świat przyszedł.. elektryczny E-Type!
W ostatnich tygodniach na rynku start-upów, młodych firm o wielkich planach i równie wielkiej potrzebie finansowania, przybyło kolejne przedsięwzięcie, którego celem jest produkcja stylowego wozu o sportowym charakterze z napędem elektrycznym. Jest nim brytyjskie Alcraft Motor Company, które szykuje model o krótkiej i wymownej nazwie GT.
Kilka miesięcy temu największe Lamborghini przekształcono z podstarzałego LP700-4 w odnowiony model w specyfikacji S, w którym przybyło nie tylko mocy. Powiew świeżości ogarnął jedynie coupe, do którego tej jesieni dołączy oficjalnie S Roadster. Samochód zobaczymy na żywo za kilka dni na wystawie we Frankfurcie.
Mini świętuje 50-lecie swojego ostatniego sukcesu w Rajdzie Monte Carlo. Właśnie tam w 1967 roku Rauno Aaltonen w Cooperze S utarł nosa zawodnikom w dużo większych i mocniejszych maszynach, jak Lancia Fulvia czy Porsche 911 S, a przed nim w Mini w tym samym miejscu wygrywali Timo Makinen, jeden z pierwszych "Latających Finów" i Paddy Hopkirk.
W kwietniu tego roku Mercedes-Benz dokonał operacji odświeżenia swojego okrętu flagowego, którym niezmiennie od dekad jest limuzyna klasy S. Wielki, luksusowy krążownik z technologiami jutra nauczony został kilku nowych sztuczek, które teraz przekazuje kolejnym autom z rodziny. Oto odświeżona klasa S w dwudrzwiowych wersjach Coupe oraz Cabriolet.
Dwa sportowe modele Nissana, za którymi stoją legendarni przodkowie, są na rynku w obecnych generacjach już blisko dziesięć lat i nic nie wskazuje na to, aby miały być wkrótce zastąpione czymś zupełnie nowym. GT-R przeprojektowywany jest prawie każdego roku, a w jego cieniu stoi mniejszy 370Z, który zasłużył sobie właśnie na własne poprawki.
Po czterech wyścigach na terenie Europy i wakacyjnej przerwie długodystansowe mistrzostwa świata World Endurance Championship przebudziły się z uśpienia i powędrowały w minionym tygodniu w zupełnie inne regiony świata. Piątą z dziewięciu tegorocznych eliminacji był niedzielny wyścig na torze Autodromo Hermanos Rodriguez w Meksyku.
Tylko kilka dni odpoczynku między dwunastą, a trzynastą rundą tegorocznych mistrzostw świata mieli kierowcy Formuły 1. Po wizycie na Spa-Francorchapms walczyli w minioną niedzielę na kolejnym, legendarnym torze starego kontynentu. Mowa o pętli Autodromo Nazionale Monza we Włoszech, która wczoraj świętowała swoje 95-lecie.
Bugatti od czasów przejęcia prawie dwadzieścia lat temu przez Volkswagena oferuje swoim klientom tylko jeden model: najszybszy, produkowany seryjnie samochód świata. Do roku 2015 był nim Veyron, a od roku 2016 jest nim Chiron: oba o mocy znacznie przekraczającej 1000 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej ponad 430 kilometrów na godzinę.
Po kilku latach soczystych zapowiedzi i kilku podejściach do tematu jesteśmy świadkami kolejnej próby reanimacji włoskiego Automobili Turismo e Sport. Tym razem wątpliwości jest znacznie mniej: podczas tegorocznego Salon Prive w Blenheim Palace bez zbędnego szumu informacyjnego zaprezentowano prototyp sportowego coupe o oznaczeniu GT.