Mercedes-Benz kontynuuje układanie fundamentów pod nową markę EQ, która będzie identyfikować przyszłe modele o napędzie elektrycznym i hybrydowym. EQ obecne jest już w Formule 1, dopiero co pokazało się w prototypie kosmicznego AMG Project One i mnoży się w konceptach zwiastujących auta produkowane masowo. Najnowszym z nich jest kompakt o oznaczeniu EQA.
Wiosną ubiegłego roku szefostwo w oddziale Audi Quattro przejął były szef Lamborghini, a jesienią jego nazwę zmieniono na Audi Sport. Dziś wiemy już dlaczego "quattro", oznaczające u Audi stały napęd na obie osie, straciło rację bytu. Wszystko wyjaśniła premiera nowego coupe z rodziny R8, modelu o oznaczeniu V10 RWS - Rear Wheel Series.
Portfele miłośników simracingu i bardziej luźnego ścigania nie będą miały tej jesieni lekko: za nami premiera nowego dodatku do Assetto Corsy, poświęconego 70-leciu Ferrari i oficjalnego F1 2017, a tuż za rogiem czają się Project CARS 2, Forza Motorsport 7, WRC 7 oraz Gran Turismo Sport, w którym ponownie zagoszczą unikatowe projekty wielkich marek.
Porsche idzie przez swój ostatni sezon w długodystansowych mistrzostwach świata World Endurance Championship w grupie LMP1 niczym burza. Niemiecka marka wygrała w Le Mans, na Nürburgringu i na początku tego miesiąca w Meksyku. W miniony weekend przybyła podbić pętlę Circuit of the Americas w Teksasie, na której triumfowała w 2015 i 2016 roku.
W limuzynie A8 najnowszej generacji znajdziemy technologie jazdy zautomatyzowanej trzeciego poziomu, dzięki którym kierowca Audi w określonych sytuacjach nie musi w ogóle skupiać się na prowadzeniu. Przed nami jeszcze dwa poziomy: czwarty i piąty, w którym... kierowcy nie ma w ogóle. Ten ostatni przypadek ucieleśnia koncept Aicon.
Formuła 1 pożegnała się już z Europą i w ramach siedmiu ostatnich eliminacji w tym roku przemierzać będzie już tylko kraje Azji oraz obu Ameryk. Ostatnią fazę mistrzostw świata w minioną niedzielę otworzył wyścig w Singapurze na pętli poprowadzonej przez miejskie ulice zatoki Marina Bay, który organizowany jest pod osłoną nocy dopiero od 2008 roku.
Giulia i Stelvio w ponad 500-konnych wydaniach Quadrifoglio zmieniły już całkowicie wizerunek Alfy Romeo i rozbudziły apetyty na znacznie więcej. Oficjalne plany marki sprzed kilku lat zakładały, że jeszcze w ten dekadzie pojawi się coś specjalnego. Na razie jeszcze na nic konkretnego się nie zapowiada, ale pomarzyć zawsze można...
W maju tego roku z okazji czterdziestolecia obecności Renault Sport w mistrzostwach świata Formuły 1 po ulicach Monako demonstracyjnie przejechał się prototyp przyszłego Megane RS. Po kilku miesiącach od tego wydarzenia przyszłość dogoniła teraźniejszość: Francuzi pokazali w tym tygodniu swojego najnowszego hot hatcha w finalnej formie.
BMW jest dzisiaj jednym z europejskich liderów w grupie samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, a jeśli ograniczymy poszukiwania do marek określanych mianem premium to może się okazać, że w niektórych segmentach bawarska firma nie ma w ogóle konkurencji. Mowa przede wszystkim o modelach spod znaku i, do których mają dołączyć wkrótce kolejne.
Evora GT430 ze stajni Lotusa ma dopiero niecałe trzy miesiące, a już doczekała się alternatywnej wersji o wygładzonym wyglądzie, zmniejszonej masie własnej i podniesionej prędkości maksymalnej. Chętni na auto w nowym formacie mogą liczyć na posiadanie najmocniejszego i najszybszego, seryjnie produkowanego auta brytyjskiej marki.