Ręczna skrzynia biegów i napęd przenoszony tylko na tylną oś to coś, bez czego pewna grupa klientów Porsche odeszłoby zapewne od modelu 911. Udowodnił to rozchwytywany, limitowany 911 R, powrót ręcznej skrzyni w najnowszym 911 GT3 i szalony, 700-konny 911 GT2 RS. Teraz do wąskiego grona 911 dla purystów dołącza Carrera T.
Po katastrofalnych awariach i wypadkach w dwóch poprzednich eliminacjach z udziałem samochodów Ferrari już w minioną niedzielę, na trzy wyścigi przed końcem sezonu mógł rozstrzygnąć się tegoroczny tytuł mistrz świata Formuły 1. Przed wczorajszym GP USA lider klasyfikacji generalnej kierowców miał aż 59 punktów przewagi nad drugim kierowcą.
Trzy tygodnie temu Lotusowi zmienił się właściciel: większość akcji firmy przejęło chińskie Geely Holding. Jakie zmiany czekają markę? Dowiemy się w ciągu najbliższych miesięcy i lat. Na chwilę obecną wszystko idzie według starego planu, zakładającego nieustanne modernizacje modeli już istniejących. Najnowszy z nich to roadster Elise w specyfikacji Cup 260.
Wczoraj wieczorem swoją światową premierę w Ingolstadt miała zupełnie nowa limuzyna A7 Sportback, jeden z najbardziej luksusowych modeli w stajni Audi. Niemieckie gran turismo ucieleśnia nowy styl marki i niesie ze sobą nowe technologie, którym początek dało kilka miesięcy temu flagowe A8, a dużo wcześniej zapowiadały koncepty serii Prologue.
W przyszłym roku mamy zobaczyć nową generację klasy G, luksusowej, kanciastej terenówki Mercedes-Benza, która jest na rynku nieprzerwanie od końca lat siedemdziesiątych. I przez cały ten czas wygląda niemal identycznie. Zanim do tego dojdzie mamy okazję pożegnać się z najmocniejszym wariantem. Oto G 65 od AMG w wydaniu Final Edition.
Rodzina najmniejszych, sportowych Porsche od zawsze była dużo mniejsza od rodziny nieśmiertelnego 911. W tym roku do wyboru mieliśmy aż dwadzieścia dwie wersje 911 i tylko cztery warianty 718 wśród coupe Cayman i roadstera Boxster. Teraz mamy o dwa więcej: na rynek wchodzą nowe 718 spod znaku GTS czyli auta jeszcze mocniejsze i lepiej wyposażone.
Seria nieoczekiwanych transformacji Volvo Car Group zbliża się do punktu kulminacyjnego. Firmę siedem lat temu przejęli Chińczycy, dwa i pół roku temu wciągnięto do niej zakład Polestar, w 2015 roku produkcja aut Volvo po raz pierwszy przekroczyła pół miliona, a teraz Polestar staje się samodzielną marką. Jej pierwszy model to... mocne, hybrydowe coupe 1.
W niedzielę odbyła się siódma z dziewięciu eliminacji szóstego sezonu pucharu World Endurance Championship, 6-godzinny wyścig na pętli Fuji International Speedway w Japonii. Toyota, która przegrała z Porsche w czterech poprzednich eliminacjach pod rząd przybyła na miejsce z mocnym postanowieniem otrząśnięcia się z dominacji rywali.
Aston Martin rozpoczął przyjmowanie zamówień na swój najnowszy samochód klasy GT, trzeci wariant powstałego we współpracy z Daimlerem modelu DB11, który do tej pory przyszedł na świat jako coupe z silnikiem V12 lub V8. Trzeci w rodzinie jest otwarty DB11 Volante, propozycja dla miłośników brytyjskiej marki na przyszłoroczną wiosnę.
Możliwości indywidualizacji drogowym modeli McLarena od kilku już lat są właściwie nieskończone i w wielu przypadkach prowadzą do budowy samochodów wykraczających daleko ponad standard. Produkcjami tego typu zajmuje się oddział McLaren Special Operations, który wypuścił właśnie dwa nowe auta dla jednego klienta: coupe i spidera MSO R.