Aktualności
09.12.2019

McLaren 620R Sztuki walki

Pasmo nieustannych sukcesów kierowców wyścigowego McLarena klasy GT4 z rodziny Sport Series doprowadziło do tego, co było nieuniknione. Na publiczne drogi trafi model wywodzący się prosto z torowego 570S GT4. Oto coupe 620R, maszyna lżejsza, mocniejsza, surowsza i dużo bardziej skoncentrowana od wszystkich innych przedstawicieli gatunku.

W segmencie Sport Series znajdziemy najmniejsze modele brytyjskiej marki: od budżetowego 540C, poprzez sportowego 570S oraz praktycznego 570GT po wydłużonego, uzależnionego od prędkości 600LT. Od 2016 roku towarzyszy im adresowany do prywatnych zespołów, wyścigowy 570S GT4, który z sukcesami ściga się na czterech kontynentach. Tak udaną maszynę postanowiono uhonorować drogowym 620R, który będzie kuszącą propozycją tylko dla wąskiego grona klientów... oraz kolekcjonerów. McLaren Automotive zbuduje tylko 350 numerowanych egzemplarzy w cenie 250 tysięcy funtów, w tym brytyjskie podatki (aktualnie to prawie 1,3 miliona złotych).

McLaren 620R

Model został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o jeździe po torze. Maszyna wyróżnia się m.in. lekkimi felgami z ogumieniem Pirelli P Zero Trofeo R na lekkich felgach, węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi, regulowanym pakietem aerodynamicznym rodem z GT4, wypatroszonym wnętrzem z węglowymi fotelami i wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa, ręcznie regulowanym zawieszeniem, systemem telemetrycznym McLaren Track Telemetry oraz silnikiem, którego nie tłamszą żadne przepisy związane z daną serią wyścigową. Darmowe opcje: klimatyzacja, nawigacja oraz sprzęt grający. Płatne opcje: nagłośnienie Bowers & Wilkins, slicki przygotowane specjalnie przez Pirelli, panele nadwozia w nagim karbonie, dodatkowe kamery w systemie MTT oraz wlot powietrza od McLaren Special Operations na dachu.

McLaren 620R

W najlżejszej konfiguracji 620R, zbudowany na węglowym kadłubie MonoCell II, będzie ważył tylko 1282 kilogramy na sucho. Jego sercem będzie umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,8 litra, które połączono z 7-stopniową przekładnią SSG. Z jednostki udało się wycisnąć 620 koni mechanicznych oraz 620 niutonometrów, które przenoszone są na tylną oś. Osiągi: od zera do 100 km/h w 2,9 sekundy, od zera do 200 km/h w 8,1 sekundy i maksymalnie 322 kilometry na godzinę. Docisk aerodynamiczny przy prędkości 250 km/h dochodzi do 185 kilogramów. Samochód będzie produkowany ręcznie w zakładach McLarena w Woking, a pierwsze egzemplarze mają zostać oddane w ręce właścicieli w lutym przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij