Range Rover przeprowadził modernizację modelu Sport, która wprowadza markę na nową ścieżkę. Zmiany obejmują między innymi zaktualizowaną elektronikę, jeszcze mocniejszy i szybszy wariant SVR, modyfikacje dodatkowych silników oraz pierwszą w historii marki hybrydę typy PHEV o zerowej emisji szkodliwych dla środowiska naturalnego związków w spalinach.
Century to jeden z najbardziej luksusowych, ekskluzywnych i najstarszych modeli marki Toyota. Elitarna limuzyna produkowana jest nieprzerwanie od 1967 roku, od którego doczekała się jedynie dwóch generacji. Już pod koniec tego miesiąca zobaczymy zapowiedź nowej, trzeciej generacji. Maszyna zostanie pokazana na Tokyo Motor Show.
W przyszłym roku minie dokładnie siedemdziesiąt lat od powstania pierwszego modelu Porsche, roadstera 356, z którym w kręgach kolekcjonerów marki rywalizować mogą tylko klasyczne 911. Rosnące znaczenie modelu oznacza rosnące ceny. Ale nie brakuje alternatyw dla tych, których nie stać lub nie interesuje oryginał. Alternatyw na przykład od Stärke Automotive.
Daimler od kilkunastu miesięcy pracuje nad modernizacją klasy G, luksusowej terenówki, która dzięki wynalazkom typu AMG 6x6, 4x4² czy Landaulet podbiła w ostatnich latach niezbadane dotąd tereny i uszczupliła wiele kont bankowych. To musiało oczywiście zmotywować tunerów i odkryć nowe potrzeby rynku. Czy ktoś zamawiał 900-konną klasę G?
Razem z premierą hot hatcha i30 N otworzono zupełnie nowy rozdział w historii marki Hyundai, która zmienia swój wizerunek i wykazuje jeszcze większe zainteresowanie sportami samochodowymi. Dotychczas firma znana była przede wszystkim z rajdów samochodowych. Teraz będzie miała w swoim arsenale również torową maszynę z prawdziwego zdarzenia.
Nieprzerwanie od 1999 roku w kalendarzu Formuły 1 figuruje Grand Prix Malezji, rozgrywane na 5,5-kilometrowej pętli Litar Antarabangsa Sepang. W miniony weekend wyścig został zorganizowany po raz ostatni: malezyjski rząd doszedł do wniosku, że impreza stawała się coraz bardziej nieopłacalna i najwyższy czas podjąć trudną decyzję.
Niejednemu tunerowi, skupionemu przeważnie na niemieckich maszynach, zdarzyło się wyjść daleko poza ramy zwykłej działalności i przygotować model na tyle nowy czy zmodyfikowany, że można było mówić o zupełnie nowym, oryginalnym samochodzie. I ciągle przybywa kolejnych. Ostatni przykład: Anibal Automotive i supercoupe o nazwie Icon.
Producenci samochodów od początków motoryzacji sięgają z chęcią do świata zwierząt, zarówno jeśli chodzi o wymyślne porównania, jak i nazewnictwo. Jaguary, kuguary, gepardy, tygrysy, rysie, pumy, lisy, orły, żmije, szerszenie, pszczoły, osy czy skorpiony - to wszystko już było. A sowa? Jeśli jeszcze nie miała swojego samochodu... to już ma.
Audi po opuszczeniu mistrzostw World Endurance Championship i zatrzymaniu rozwoju R18, jednego z najbardziej zaawansowanych technicznie i skomplikowanych, wyścigowych samochodów na świecie, zainteresowało się czymś zupełnie innym: elektryczną Formułą E. W tym tygodniu marka pokazała swój pierwszy, całkowicie elektryczny bolid, model E-Tron FE04.
Jeszcze kilka lat temu można było być pewnym, że sięgając po najmocniejsze Porsche za oszczędności swojego życia postawimy w garażu jeden z modeli Turbo S, ociekającego mocą potwora z turbodoładowanym silnikiem gwarantującym nieziemskie osiągi. Dziś nie jest to oczywiste. 911 pozostaje wierne benzynie, ale najmocniejsza Panamera jest hybrydą.