W październiku poznaliśmy tegorocznych mistrzów świata Formuły 1 wśród kierowców i zespołów ale mistrzostwa wcale nie dobiegły końca. W kalendarzu na listopad zostały dwa ostatnie wyścigi z dwudziestu. Pierwszym z nich było wczorajsze grand prix w Brazylii. W ubiegłym roku wyścig ten stał pod znakiem wielkiej ulewy.
Sukcesy pierwszego, wyścigowego Continentala w specyfikacji GT3 nie pozostawiły żadnych wątpliwości: nowy Continental GT, który zadebiutował pod koniec sierpnia również wyruszy na tory wyścigowe całego świata. Kiedy? Dużo szybciej, niż można było się spodziewać! Bentley gwarantuje gotowość maszyny na przyszły sezon.
Uczniowe szkoły Franco Sbarro, który na początku tego roku obchodził swoje 78 urodziny, mogą pochwalić się światu kolejnym prototypem. Tym razem w warsztacie Espera Sbarro Montbeliard na wschodzie Francji zbudowano samochód inspirowany bolidami Formuły 1 sprzed pół wielu. Pojazd o nazwie Rush powstał w ekspresowym tempie.
Miesiąc bez nowego Lotusa miesiącem straconym? Listopad z pewnością takim straconym miesiącem nie będzie: Brytyjczycy pokazali właśnie swoje nowe dzieło, jeden z najbardziej ekstremalnych, drogowych pojazdów w swojej historii. Jest nim coupe Exige w specyfikacji Cup 430, w którym dzieje się naprawdę wiele.
Po wiosennej transformacji coupe M4 w coś jeszcze szybszego i jeszcze lepiej trzymającego się drogi, premierze auta w specyfikacji CS, pozostało czekać na podobną ewolucję limuzyny M3. Czekanie dobiegło właśnie końca: oddział BMW M ujawnił limitowany model M3 CS, który trafi na rynek na początku przyszłego roku.
W miniony weekend specjalnie dla Koenigsegga zamknięto mierzący kilkanaście kilometrów odcinek dwupasmówki w Nevadzie w USA. Powód? Próba pobicia rekordu prędkości maksymalnej produkcyjnego samochodu drogowego. Próba okazała się na tyle udana, że przy okazji pobito kilka innych rekordów, w tym takie, które miały już prawie 80 lat!
Przedstawiciele Automobili Lamborghini od kilku lat zapewniają, że ich flagowe V12 nie musi obawiać się wymarcia, ale w kolejnej generacji może stać się częścią hybrydowego układu napędowego. Dla samochodów elektrycznych Włosi mówią na razie stanowcze "nie", ale nie przeczą, że są one przyszłością. Taką przyszłość próbuje odgadnąć koncept Terzo Millennio.
Po minionym weekendzie do końca szóstego sezonu World Endurance Championship, ostatniego w znanym nam do tej pory formacie, pozostał już tylko jeden wyścig. Przedostatnią rundą długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata był wczorajszy wyścig w Chinach, 6-godzinna walka na pętli Shanghai International Circuit, którą odwiedza również Formuła 1.
Kilka lat temu Gordon Murray przyznał się w wywiadach, że myśli nad jeszcze jednym samochodem sportowym z najwyższej półki, spadkobiercą McLarena F1. Teraz słowa zmieniają się w czyny: prace nad zupełnie nową maszyną już trwają! Na razie na jej temat wiadomo naprawdę niewiele. Pewnym można być tylko tego, że będzie na co czekać.
Shelby American zaprezentowano swoje kolejne, ekstremalne coupe, nad którym ciąży okrągła liczba 1000. Tysiąc koni mechanicznych, oczywiście. Maszyna jak zwykle bazuje na najnowszym Mustangu ze stajni Forda, ale tym razem charakteryzuje się zupełnie innymi zdolnościami, niż poprzednio. I nie ma prawa do poruszania się po zwykłych drogach.