Lotus rozpoczyna rok od ruchów doskonale znanych i sprawdzających się od kilkunastu miesięcy: wielu drobnych modernizacji znanego już modelu, które czynią go jeszcze szybszym na prostej i nitce dowolnego toru wyścigowego, domenie brytyjskiej marki. Tym razem dopadnięto coupe Evora: jego najnowsza ewolucja nosi oznaczenie GT410 Sport.
Rodzina najmniejszych i najtańszych modeli w ofercie McLaren Automotive wchodzi w nowy rok z pakietem nowych możliwości, które są bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby klientów. Najwięcej zmian obejmie coupe 570GT, postrzegane jako najpraktyczniejsze i najlepiej sprawdzające się w codziennej jeździe w całej gamie.
Po kilkunastu miesiącach od rozpoczęcia serii zapowiedzi pokazano światu pierwszy, osobowy model od czasu upadku Fisker Automotive, który Henrik Fisker firmuje własnym nazwiskiem w ramach nowego przedsięwzięcia, Fisker Inc. Maszyna nosi nazwę EMotion i wychodzi do ludzi z elektrycznym napędem i technologiami jazdy autonomicznej.
Kia zbroi się na kolejną dekadę dziejów motoryzacji, którą zawładnąć mają samochody o różnego typu napędzie elektrycznym, systemy jazdy autonomicznej, sieci stałej łączności ze światem i innymi pojazdami oraz usługi wypożyczania aut na godziny lub kilometry. Część nadciągających zmian zwiastuje koncept crossovera Niro EV.
Hyundai pokazał światu swój zupełnie nowy okręt flagowy, który wykorzystywać będzie najnowocześniejsze zdobycze marki w dziedzinie elektrycznego układu napędowego i systemów jazdy autonomicznej. Pojazd nosi nazwę Nexo, a jego premiera miała miejsce podczas tegorocznych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.
Już jutro w Peru wystartuje czterdziesta edycja Rajdu Dakar, który zapowiadany jest jako najtrudniejszy w jego całej historii. Przez ostatnie dwa lata w Dakarze dominował Peugeot, który w tym roku celuje w hat-trick. Ale są też inni, których w tej dekadzie jeszcze nie było. Na przykład SsangYong z zupełnie nowym modelem Tivoli DKR.
Od kilkunastu miesięcy w katalogu Peugeota figuruje torowy 308 Racing Cup, który dedykowany jest fabrycznemu pucharowi oraz różnego typu mistrzostwom rozgrywanym na całym globie. W tym roku francuski kompakt wejdzie na wyższy stopień torowego wtajemniczenia: do walki ruszy nowy, wyścigowy samochód w specyfikacji TCR.
Wyścigowy KTM X-Bow w specyfikacji GT4 ma już prawie trzy lata. Torowa maszyna, którą we współpracy z KTM Sportcar przygotowało niemieckie Reiter Engineering wjedzie w swój czwarty sezon po gruntownej modernizacji. Tym razem najważniejszym celem nie była poprawa osiągów ale zmniejszenie kosztów związanych z użytkowaniem samochodu.
Ponad półtora roku temu brytyjskie RML Group, zakład specjalizujący się w samochodach sportowych, rajdowych i wyścigowych wszelkiego typu, zapowiedziało, że pod napływem mnożących się zapytań podejmie się konwersji ekstremalnego, torowego Vulcana ze stajni Astron Martina na auto dopuszczone do zwykłego ruchu drogowego. Pierwsza sztuka już jeździ!
W przyszłym roku swoje dziesiąte urodziny świętować będzie Camal Studio, włoska firma stylistyczna, dedykowana wszystkiemu od przedmiotów codziennego użytku po samochody. Od chwili założenia studio nie przestaje dążyć do wprowadzenia na drogi i pod dachy kolekcjonerów samochodów własnego pomysłu. Najnowszy z nich to sportowy model SerpaS.