Gdy niecałe trzy miesiące temu McLare zaprezentował model Senna, określany przez siebie jako samochód wyścigowy na zwykłe drogi, wydawało się, że sprawy zaszły wystarczająco daleko i na oswojenie się z bestią w Woking mamy wystarczająco dużo czasu. Nic z tego. Kolejne granice przekracza torowy Senna GTR, który wstępu na zwykłe drogi nie ma.
Bentley rozpoczyna przygodę z silnikami elektrycznymi, których w przyszłości w ofercie prestiżowej marki z Wielkiej Brytanii będzie tylko przybywać. Jako pierwszy na rynek z nowymi technologiami wchodzi model Bentayga, majestatyczny SUV z najwyższej półki osiągów i luksusu, który teraz dostępny będzie również jako hybryda typu plug-in.
Zaangażowanie Porsche w samochody elektryczne sięga coraz głębiej. Pod koniec roku niemiecka marka dołączy do mistrzostw świata Formuły E, a od kilku lat pracuje nad siecią ładowania baterii i swoim pierwszym, seryjnym autem o napędzie elektrycznym. Kilka lat temu zwiastował je koncept limuzyny Mission E. Teraz dołącza do niej wizja Cross Turismo.
Innowacyjna, aktywna aerodynamika, zwiększona moc, zmniejszona masa, nowe strojenie podwozia i szereg innych zbiegów w ostatnich kilkunastu miesiącach doprowadziły Huracana ze stajni Lamborghini do nowych rekordów okrążeń torów wyścigowych na całym świecie, od Nordschleife zaczynając. W tym roku coupe podzieliło się swoimi talentami ze Spyderem.
Seat otworzył worek z modelami swojej nowej marki Cupra, o której wydzieleniu usłyszeliśmy oficjalnie kilka tygodni temu. Jako pierwszy pod nowym szyldem ukazał się 300-konny SUV Ateca. Jednocześnie zapowiedziano Ibizę, Aronę i pokazano torowe TCR na bazie Leona. Na koniec zostawiono największą niespodziankę: elektrycznego e-Racera.
AMG zaktualizowało jeden z najbardziej cherlawych modeli w swojej gamie, któremu niewiele brakowało do noszenia znaczka zwykłego Mercedes-Benza. Mowa o klasie C oznaczonej cyfrą 43, która wykluła się dwa lata temu z mocą skromnych 367 koni mechanicznych. Po modernizacji maszyna może odetchnąć z ulgą: nie jest już najsłabszym przedstawicielem gatunku.
Chińskie Techrules, które od kilku lat pracuje nad własnym samochodem z elektrycznym układem napędowym z silnikiem turbinowym ładującym baterie, przedstawia finalną formę swojego dzieła. Model o nazwie Ren RS będzie torową zabawką dla kolekcjonerów lubujących się w nowinkach technologicznych i wizytówką możliwości firmy.
Kilkanaście lat temu do żywych wróciło włoskie studio Touring Superleggera, które oryginalnie zasłynęło jeszcze przed drugą wojną światową, a swoją działalność przerwało w latach sześćdziesiątych. Nową erę firmy rozpoczęły koncepty przygotowane na bazie modeli Maserati. W tym roku Touring wraca do marki z Modeny. Oto kolekcjonerskie coupe Sciadipersia.
Niecałe półtora roku temu Jaguar zaskoczył nas prototypem elektrycznego crossovera o nazwie I-Pace i obietnicą wprowadzenia auta do produkcji szybciej, niż ktokolwiek by się tego spodziewał. Teraz pierwszy, seryjny elektryk brytyjskiej marki staje się faktem: maszynę odsłonięto wczoraj wieczorem na specjalnym pokazie w Austrii.
Kilka lat temu hybrydy przedarły się pierwszy raz do świata najszybszych, sportowych samochodów jednych z największych graczy w segmencie: Ferrari, Porsche i McLarena. Dziś czekamy na drugą falę, machiny Mercedes-AMG i Aston Martina, a w międzyczasie hybrydy zdobywają nowe tereny. W tym roku oddało im się angielskie Sin Cars.