Aktualności
09.10.2020

Hyundai i30 N Jeszcze więcej wrażeń

Po przeszło trzech latach od debiutu swoją pierwszą modernizację przeszedł i30 N, sportowy hatchback Hyundai'a, który pojawił się na rynku w 2017 roku jako pierwszy, seryjny model spod znaku N. W odświeżonej odsłonie auto może pochwalić się licznymi zmianami stylistycznymi oraz technologicznymi, które poprawiają jego osiągi na drodze i torze wyścigowym.

Model i30 N pierwszej serii, dostępny w nadwoziach typu hatchback i fastback, sprzedał się na terenie Europy w liczbie ponad 25 tysięcy egzemplarzy, zdobywając przy okazji liczne nagrody i wyróżnienia. W odświeżonym wydaniu, w dalszym ciągu dostępnym w dwóch wersjach nadwoziowych, auto otrzymało między innymi nowe felgi o średnicy 19-cali w specyfikacji Performance pozwalające na zrzucenie 14,4 kilograma (w standardzie 18-calowe felgi aluminiowe), odchudzone fotele dla kierowcy i pasażera (oszczędność 2,2 kilograma), nowe reflektory LED, nowe tylne światła LED, powiększoną osłonę chłodnicy, przeprojektowany zderzak z przodu oraz ogumienie Michelin Pilot Super Sport w wersji bazowej i Pirelli P Zero w wersji Performance.

Hyundai i30 N

Sportowy Hyundai dostępny jest wyłącznie z 2-litrową, czterocylindrową jednostką spalinową z turbodoładowaniem. Do wyboru mamy ręczną skrzynię o sześciu biegach lub nowy, dwusprzęgłowy automat o ośmiu przełożeniach, którym operujemy za pomocą łopatek przy kierownicy. Przekładnia DCT oferuje kilka specjalnych funkcji: N Grin Shift dla wykorzystania maksymalnej mocy i możliwości skrzyni przez 20 sekund, N Power Shift dające "uczucie pchnięcia" przy zmiany biegu na wyższy oraz N Track Sense Shift do dynamicznej jazdy po torze wyścigowym. Przy okazji wprowadzenia nowej skrzyni biegów poprawiono osiągi silnika. W standardzie z ręczna skrzynią będziemy mieli do dyspozycji 250 koni mechanicznych oraz 353 niutonometry. W wariancie Performance otrzymamy o 5 KM i 39 Nm więcej, niż poprzednio: 280 koni mechanicznych oraz 392 niutonometry, które dostępne są w zakresie od 1950 do 4600 obrotów na minutę.

Hyundai i30 N

Właściciele i30N będą mieli do wyboru kilka trybów jazdy, od Eco poprzez Sport po Custom, w którym prace układu kierowniczego, zawieszenia, skrzyni biegów, silnika, wydechu czy mechanizmu różnicowego ustawiamy niezależnie od siebie według własnego upodobania. W modelu Performance będziemy mieli w standardzie do dyspozycji m.in. układ hamulcowy z powiększonymi tarczami, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nowością będą rozbudowane systemy wspomagania i ostrzegania kierowcy oraz zaktualizowane oprogramowanie Performance Driving Data System, pozwalające na monitorowanie i poprawę umiejętności kierowcy na torze. Niezależnie od konfiguracji układu napędowego każdy i30 N będzie ograniczony do 250 km/h. W wersji Performance model będzie potrzebował 5,9 sekundy na przekroczenie 100 km/h (0,2 sekundy mniej, niż poprzednio). Na rynku auto pojawi się oficjalnie na początku przyszłego roku. Wtedy też poznamy jego ceny.

Skomentuj na forumUdostępnij