Peugeot 508 PSE - Nowe osiągnięcia
Limuzyna serii 508 o sportowym zacięciu, która na początku ubiegłego roku promowała jako prototyp placówkę Peugeot Sport Engineered, wyrosła ze sfery marzeń i stała się rzeczywistością. Po model otwierający drogę do dużych zmian w wizerunki i możliwościach technologicznych marki można już zgłaszać się w salonach sprzedaży.
Peugeot 508 firmowany plakietką Peugeot Sport Engineered jest najmocniejszym, drogowym modelem w przeszło 120-letniej historii francuskiej marki. O jakiej dokładnie mocy mowa? To nie takie proste: na pokładzie auta pracuje silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, które wspólnymi siłami zamykają się w okolicach 360 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów. Razem z nadwyżką mocy idą istotne zmiany podwozia: adaptacyjne amortyzatory, obniżony prześwit, zwiększony rozstaw kół na obu osiach, tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów czy 20-calowe felgi z gumami Michelin Pilot Sport 4S. Samochód przygotowano w dwóch wersjach nadwoziowych: jako typową limuzynę oraz kombi.
Wracając do układu napędowego wszystkich czterech kół: w jego skład wchodzi 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem, który pracuje przy przedniej osi, połączony z przodu z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów silnik elektryczny, silnik elektryczny pracujący na tylnej osi oraz litowo-jonowe baterie o pojemności 11,5 kWh. Rzędowa czwórka dostarcza 200 KM oraz 300 Nm, silnik elektryczny obok skrzyni biegów generuje 110 KM oraz od 320 do 500 Nm, a silnik na tylnej osi dostarcza do 113 KM oraz 166 Nm. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy, w tym elektryczny, hybrydowy, sportowy oraz 4WD, zarezerwowany dla warunków drogowych wymagających największej przyczepności.
Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered będzie rozpędzał się do setki w czasie 5,2 sekundy, pokonywał 1000 metrów po 24,5 sekundach, przyspieszał do 80 do 120 km/h w trzy sekundy i ograniczał się do prędkości maksymalnej 250 km/h. W trybie elektrycznym będziemy w stanie przejechać do 50 kilometrów (według norm WLTP), a ładowanie baterii z domowego gniazdka w najgorszym wypadku ma trwać siedem godzin. Z fabrycznym Wallboxem o mocy 7,4 kW baterie naładujemy w jedną godzinę i 45 minut. Nowe 508 to dopiero początek sportowych nowości Peugeota. Ich kulminacją będzie zupełnie nowy, wyścigowy prototyp klasy Le Mans Hypercar, który ruszy do walki na torach całego świata w długodystansowych mistrzostwach świata w sezonie 2022.
Źródło/zdjęcia: Peugeot Peugeot 508 PSE na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum