Q7 traci pozycję topowego SUV'a ze stajni Audi, przynajmniej jeśli o numer w nazwie chodzi. A wszystko za sprawą najnowszego modelu z Ingolstadt, którego pojawienie się zwiastowano konceptami już od kilkunastu miesięcy. O jakim modelu mowa? Oczywiście o Q8, które próbuje wygryść własną niszę w rosnącym w lawinowym tempie segmencie.
Już tylko kilka miesięcy dzieli nas od wejścia do produkcji zupełnie nowego roadstera marki BMW z rodziny Z: trzeciej generacji modelu Z4, którego poprzednik zszedł ze sceny dwa lata temu. Zupełnie nowe Z4 latem ubiegłego roku zapowiadał efektowny koncept - wygląd auta nie powinien nas więc zaskoczyć. A co z technologią?
W miniony weekend zespół Audi odniósł podwójne zwycięstwo na ulicach Berlina w domowym wyścigu elektrycznej Formuły E. Do mistrzostw świata w kolejnym sezonie dołączy jeszcze więcej znanych marek, a obecnie uwagę na potencjał technologiczny serii zwraca jeden z partnerów Audi. Oto prototyp 4ePerformance od firmy Schaeffler.
Formuła 1 zakotwiczyła w minionym tygodniu w Księstwie Monako, którego powierzchnia mierzy zaledwie dwa kilometry kwadratowe. Niewielkie państwo-miasto jest organizatorem najbardziej prestiżowego wyścigu grand prix na świecie od 1929 roku. W tej dekadzie wygrywało tu tylko czterech różnych kierowców: Webber, Vettel, Hamilton i trzy razy Rosberg.
Kręgi kolekcjonerów unikatowych modeli marki Ferrari mają kolejny powód do patrzenia z góry na wszystkie inne tego typu skupiska. Jest nim najnowszy samochód z programu One-Off, adresowanego do najbardziej zasłużonych i zamożnych klientów włoskiej marki, na których zamówienia powstają auta jedyne w swoim rodzaju. Oto coupe SP38.
Zakłady trudniące się renowacją i modernizacją 911 z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych już kilka lat temu osiągnęły poziom, na którym produkują mechaniczne dzieła sztuki, wykraczające daleko poza to, co oryginalnie wymyśliła sobie fabryka w Stuttgarcie. Czy podobny los spotka inne modele Porsche? Popatrzmy na 959 SC.
Shelby American uruchamia limitowaną produkcję dwóch nowych modeli, które nie do końca są takie nowe. Pierwszy z nich to kontynuacja GT500 Super Snake na bazie Mustanga z lat sześćdziesiątych. Drugi to autorski roadster Series 2, zmodernizowany pod każdym względem model, który oryginalnie został wylansowany pod koniec minionego stulecia.
Pod koniec marca Volkswagen oddał w Wolfsburg w ręce właściciela setny egzemplarz wyścigowego Golfa GTI w specyfikacji TCR. Popularność torowego modelu sprawiła, że marka zaczęła drążyć temat jeszcze głębiej i... pokazała w tym miesiącu koncept odpowiednika przeznaczonego do poruszania się po drogach publicznych.
Od chwili debiutu w 2014 roku rodzina modeli o nazwie GT ze stajni AMG rozrosła się do tylu wariantów, że bez sięgnięcia do źródeł trudno wymienić i rozróżnić je wszystkie, a na domiar złego w tym roku do coupe i roadstera dołączyła czterodrzwiowa limuzyna. Teraz jest tego wszystkiego jeszcze więcej - Niemczy zaprezentowali właśnie wersję GT S Roadster.
W niedzielę najlepszym wynikiem w historii Aston Martina zakończył się 24-godzinny wyścig na Nürburgringu: 7-letni model V12 Vantage GT3 z numerem 007 pozwolił na dojechanie do mety na miejscu czwartym. Dwa dni wcześniej Brytyjczycy otworzyli w tym samym miejscu nową placówkę Performance Centre i pokazali premierowe coupe DB11 AMR.