Porsche Motorsport, które dołączy wkrótce do elektrycznej Formuły 1, kieruje swoją uwagę również na rajdy samochodowe. Oddział, którego specjalnością są wszelkiego rodzaju wyścigi z 911 i Caymanami w rolach głównych, przymierza się do nowych aktywności z prototypowym Caymanem GT4 Clubsport, który został przystosowany do bardziej wyboistych nawierzchni.
Po kilu latach pracy w ukryciu na światło dziennie wychodzi pierwszy model firmowany przez zakład Milan Automotive, super coupe Red. Niech nazwa sugerująca włoskie pochodzenie nikogo nie zmyli. Firma od samego początku działa w Europie Środkowej, a jej założyciel przyszedł na świat w miejscowości Steyr w Górnej Austrii.
Elektryczne mistrzostwa świata Formuły E mają już cztery lata, coraz bliżej uruchomienia są markowe puchary Jaguara oraz Tesli, kilka lat temu pierwszy samochód pokonał bez kropli benzyny całe okrążenie toru Le Mans i od kilku lat samochody elektryczne biją rekordy na Pikes Peak. Co będzie następne? Jedną z odpowiedzi dostarcza Spice-X.
Macan, crossover Porsche wpisujący się idealnie w panujące obecnie rynkowe trendy, przeszedł kurację odmładzającą. Model, który od kilku lat bije rekordy sprzedaży we własnym segmencie i skali całej marki, ma teraz wyglądać lepiej i oferować jeszcze więcej możliwości łączności z całym światem, swoim kierowcą i pasażerami.
Formuła 1 wybrała się na kilka tygodni wakacji. Ostatnim wyścigiem przed letnią przerwą było wczorajsze Grand Prix Węgier, dwunasta z dwudziestu jeden rund zaplanowanych na aktualny sezon. Wyścig na prawie 4,4-kilometrowej pętli Hungaroring pod Budapesztem jest nieodłączną częścią mistrzostw świata nieprzerwanie od 1986 roku.
Technologie wirtualnej rzeczywistości, sztucznej inteligencji oraz druku 3D zagościły już na stałe w przemyśle motoryzacyjnym i pozostaje tylko obserwować jak z każdym miesiącem znajdować będą coraz więcej zastosowań. Sportowy roadster Hackrod La Bandita to przykład na to, jak z ich wykorzystaniem będzie można projektować i produkować całe samochody.
Raz na jakiś czas na horyzoncie pojawiają się projekty samochodów, które straszą tysiącami koni mechanicznych i prędkościami, które kojarzone są z pasami startowymi dla samolotów, a nie drogami publicznymi. W taki właśnie rysopis idealnie wpisuje się coupe Arcanum marki Alieno, zapowiedź super sportowego potwora z przyszłości prosto z... Bułgarii.
McLaren Automotive zarysowało niedawno swój nowy, ambitny plan biznesowy i ogłosiło rozpoczęcie prac nad pełnoprawnym następcą hybrydowego supercoupe P1. Tymczasem "stary" P1 ma się ciągle świetnie. Sieje postrach tam, gdzie się pojawi i przeobraża się w coś nowego dzięki kaprysom właścicieli. Oto jego najnowsza ewolucja - wydłużony P1 GT.
Małe, sportowe samochodowy z filigranowym, otwartym nadwoziem są od początku świata domeną Brytyjczyków. Nie oznacza to jednak, że wyspiarze mają monopol na tego typu maszyny. Wręcz przeciwnie: chętnych na urozmaicenie rynku nie brakuje. Z drugiego krańca Europy nadchodzi pierwszy, sportowy model marki Adamastor. Jej ojczyzną jest Portugalia.
Formuła 1 wróciła w minionym tygodniu do Niemiec, które w mistrzostwach świata mają obecnie dwóch aktywnych kierowców, w tym jednego z czterema mistrzowskimi tytułami w swoim dorobku. Wczorajszy wyścig u naszych zachodnich sąsiadów był już jedenastą z dwudziestu jeden rund zaplanowanych na aktualny, sześćdziesiąty dziewiąty sezon.