Automobili Pininfarina przyjęła nazwę swojego pierwszego modelu, który zapowiadany jest już od kilkunastu miesięcy i który do tej pory ukrywał się pod kryptonimem PF0. Zupełnie nowa maszyna, elektryczne super coupe, które chce być symbolem nowej dekady i pokazem możliwości włoskiej marki, będzie nosić imię założyciela firmy - Battista.
McLaren Automotive realizuje ogłoszony latem tego roku plan Track25, w ramach którego do roku 2025 włącznie zamierza wprowadzić na rynek osiemnaście nowych modeli i ich pochodnych. Pierwszym z nich był Speedtail, który jako show car został pokazany pod koniec października. Drugim jest odsłonięty w miniony weekend 720S Spider.
Na amerykańskim rynku zmaterializowała się kolejna marka, która zainteresowana jest wyłącznie elektrycznymi samochodami. Samochodami o dużych możliwościach użytkowych oraz terenowych. To Rivian Automotive, które swoją obecność zaznaczyło prototypami swoich dwóch pierwszych modeli: pick-up'a o oznaczeniu R1T oraz wysoko zawieszonego SUV'a o oznaczeniu R1S.
Aston Martin przewiduje przyszłość, w której właściciele spalinowych klasyków nie będą mieli lekkiego życia, a ich samochody nie będą miały łatwego wyjazdu na ulice. Układy napędowe zabytków miałyby zastąpić wtedy przygotowane na miarę instalacje elektryczne. Koncept pod postacią otwartego DB6 z lat siedemdziesiątych już jeździ.
Już za niecałe dwa tygodnie startuje piąty sezon mistrzostw świata elektrycznej Formuły E z zupełnie nowymi samochodami, kilkoma nowymi kierowcami i markami. Wśród debiutantów znajdzie się między innymi Nissan, który wejdzie w miejsce zwolnione przez Renaulta. Wydarzenie to przypieczętowano... prezentacją wyścigowego Leafa.
Kolekcjonerskich Ferrari nigdy nie brakuje: od limitowanych modeli topowych, poprzez edycje specjalne modeli niższych szczebli, poprzez stworzoną niedawno serię ikon, eksperymenty różnych zakładów nadwoziowych po jedyne w swoim rodzaju auta budowane na indywidualne zamówienia. W tej ostatniej kategorii znajdziemy najnowsze Ferrari, roadstera SP3JC.
Dni siódmej generacji Porsche 911 są już policzone, ale nie oznacza to, że jej rozwój dobiegł już końca, szczególnie jeśli chodzi o warianty torowe. W przyszłym roku na tory wjedzie zmodernizowane coupe klasy GT3, w mistrzostwach świata po raz kolejny zobaczymy RSR z silnikiem umieszczonym centralnie, a do kolekcjonerów trafi nowe 911 GT2 RS Clubsport.
We wrześniu poznaliśmy pierwsze Audi o napędzie elektrycznym, które wejdzie do produkcji masowej. A to tylko początek planów niemieckiej marki: w ciągu siedmiu najbliższych lat liczba modeli elektrycznym na zwiększyć się do kilkunastu. Jednym z nich ma być stylowa limuzyna, którą już dzisiaj zapowiada koncept E-Tron GT.
Cztery lat temu na świat przyszło sportowe GT, pierwszy model firmowany przez markę Mercedes-AMG. Maszyna od tamtego czasu rozmnożyła się do kilku wariantów, przejęła spory kawałek swojej niszy i na fundamentach słynnego Nordschleife zbudowała własną legendę. Teraz GT wchodzi w nowy etap swojej kariery, którą poprowadzi ewolucja GT R Pro.
Genesis, który dla europejskiego klienta pozostaje ciągle marką egzotyczną i niedostępną, pokazał odświeżone wcielenie swojego flagowego modelu, limuzyny noszącej oznaczenie G90. Luksusowy krążownik odsłonięto w Seulu, liczącej ponad dziesięć milionów mieszkańców stolicy Korei Południowej. Stamtąd ma ruszać na podbój kilku kontynentów.