Volkswagen wyrównał rachunki z Pikes Peak, najsłynniejszym szczytem w spotkach samochodowych, na który różnego typu maszyny wspinają się w corocznym wyścigu od roku 1916. Niemiecka marka poległa tu w latach osiemdziesiątych z dwusilnikowym Golfem. W tym roku przypuściła niespodziewany atak z imponującym efektem z prototypem o napędzie elektrycznym.
Mistrzostwa świata Formuły 1 od 2008 nie odwiedziły Francji, a od 1990 roku nie były widziane na torze imienia Paula Ricarda, sesje testowe pomijając. W minionym tygodniu to wszystko uległo zmianie. Grand Prix Francji wróciło do łask, tak samo jak i tor położony na południowym krańcu kraju u wybrzeży Morza Śródziemnego.
Volvo, którego domeną od dłuższego czasu są samochody typu kombi oraz SUV'y, nie zapomina o trzybryłowych, klasycznych limuzynach. Do historii odchodzi znane od ponad ośmiu lat S60 drugiej generacji, a jego miejsce zastępuje zupełnie nowa konstrukcja, która bez najmniejszych kompleksów mierzy jeszcze wyżej, niż poprzednik.
Najpopularniejszy roadster świata, Mazda MX-5, przechodzi znaczącą modernizację. Model, którego produkcja dwa lata temu przekroczyła milion egzemplarzy, w czwartej generacji doczeka się licznych nowości, które w dużej mierze będą odpowiedzią na zmieniające się standardy, zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo jak i osiągi.
Osiemdziesiąty szósty, 24-godzinny wyścig Le Mans to już historia. Rywalizacja w tym roku miała nieco inny kształt, niż poprzednio: wśród prototypów LMP1 został tylko jeden fabryczny zespół z hybrydą, przybyło prywatnych LMP1, grupę GTE swoją obecnością zaszczyciło BMW, a w wydłużonym kalendarzu mistrzostw świata było to pierwsze Le Mans z dwóch.
Po prawie dwudziestu latach nieobecności na rynek wraca coupe serii 8 od BMW, największy i najbardziej prestiżowy grand tourer z Monachium z jedną parą drzwi. Ósemka otwiera nowy rozdział w historii marki - nie ma bezpośredniego poprzednika, a od kilku tygodni ściga się w długodystansowych mistrzostwach świata.
Aston Martin Racing zapowiada zupełnie nowe, wyścigowe modele dla klientów indywidualnych: samochody dedykowane najliczniejszym i najbardziej popularnym grupom GT, które oparto na najnowszym Vantage. Coupe klasy GT3 zastąpi maszynę, która używana jest od siedmiu lat... i która bez przerwy przynosi marce zwycięstwa.
AMR, marka ukuta dla najmocniejszych, najszybszych modeli Aston Martina z najbardziej sportowym zacięciem, rośnie w siłę. Miesiąc temu ujawniono coupe DB11 AMR z podwójnie turbodoładowanym V12 o mocy 639 koni mechanicznych, do którego dołącza teraz czterodrzwiowy Rapide AMR. Limuzyna polega w dalszym ciągu na wolnossącej, widlastej dwunastce.
Na przywitanie lata Formuła 1 przerwała swój pochód przez Europę, do której wróci w drugiej połowe tego miesiąca, i wybrała się do Kanady. Wyścig, który na różnych obiektach obecny jest kalendarzu mistrzostw świata z przerwami od 1967 roku, był w ostatnich latach domeną Mercedesa. Niemiecki zespół wygrał tu ostatnio trzy razy z rzędu.
Porsche świętuje w tym roku 70-lecie produkcji samochodów własnej marki. Ich historia rozpoczęła się w 1948 roku od zbudowania speedstera 356, którego echa przewijają się w modelach Porsche nieprzerwanie do dnia dzisiejszego. Najnowszym przykładem jest koncept 911 Speedster, który przygotowano specjalnie z okazji okrągłej rocznicy.