Legendy polskiej motoryzacji od lat stanowią temat burzliwych dyskusji i działań, szczególnie jeśli chodzi o prostowanie faktów i próby wskrzeszenia niektórych modeli. Te ostatnie kończą się bardzo różnie i tylko w niektórych przypadkach mamy do czynienia z czymś namacalnym. Taki stan rzeczy może zmienić KHM Motor Poland.
Kilkanaście miesięcy temu z europejskich rynków zniknęła Lancia, której działalność ograniczono do Włoch i produkcji miejskiego malucha Ypsilon. Nic nie wskazuje na to, aby taki stan rzeczy miał ulec zmianie, ale nie oznacza to, że nie ma osób, które przyszłość marki widzą inaczej. W związku z tym do akcji wkracza Automobili Amos.
Formuła 1 opuściła już Europę. Ostatnią rundą tegorocznych mistrzostw świata na naszym kontynencie było wczorajsze Grand Prix Włoch na pętli Monza, najszybszym torze w całym kalendarzu. Domowy wyścig Ferrari od lat nie był mocną stroną zespołu. Ferrari wygrało tu ostatni raz w 2010 roku, a od roku 2014 niepodzielnie dominował tu Mercedes.
Z okazji pięćdziesięciolecia produkcji sportowych samochodów marki Porsche oddział Porsche Classic cofnął się w czasie do lat dziewięćdziesiątych i... od podstaw zbudował zupełnie nowy egzemplarz 911 Turbo generacji 993 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Specjalnie przygotowany samochód pokryto farbą w złotym kolorze.
Aston Martin szykuje się do wznowienia produkcji kolejnego klasyka, adresowanego do kolekcjonerów gotowych na wydanie milionów euro. Kilkanaście miesięcy temu taki los spotkał sportowe DB4 GT. Tym razem marka bierze się za coupe DB5, ale nie takie zwykłe. Chodzi o... specjalny samochód znany z filmów o Jamesie Bondzie!
Ferrari może pochwalić się już pięćdziesiątym modelem bez dachu w seryjnej produkcji, który będzie łakomym kąskiem dla koneserów lubujących się w mocarnych kabrioletach. Najwięcej takich klientów Włosi od początku swojej działalności znajdują na terenie USA. Właśnie tam zadebiutował zupełnie nowy 488 Pista Spider.
Po prawie ośmiu latach od pokazu konceptu w formie statycznej rzeźby nadwozia i ośmiu latach względnej ciszy, przerywanej niewielkimi znakami życia, na rynek wraca amerykańskie SSC. Firma, która od samego początku produkuje jedne z najmocniejszych i najszybszych samochodów na świecie, odradza się z super coupe o nazwie Tuatara.
Kibice i klienci McLarena, których życie kręci się wokół torów wyścigowych, będą mieli od przyszłego roku zupełnie nowy obiekt pożądania. Będzie nim pierwsza, wyścigowa ewolucja coupe 720S, którą przygotowano z myślą o mistrzostwach dla samochodów klasy GT3. Najmłodszy McLaren z rodziny Super Series pójdzie w ślady swoich przodków, 650S oraz MP4-12C.
Formuła 1 wróciła z wakacyjnej przerwy z garścią nowych wiadomości i małymi sensacjami oraz dziewięcioma wyścigami, które pozostały do rozegrania do końca sezonu. Drugą połowę kalendarza otworzyło wczorajsze Grand Prix Belgii na legendarnym Spa-Francorchamps o długości ponad siedmiu kilometrów, trzynasta runda mistrzostw świata z dwudziestu jeden.
Przed drugą wojną światową w wyścigach grand prix rządziły słynne Srebrne Strzały, bolidy Auto Union i Mercedes-Benza, które między sobą walczyły również o rekordy prędkości maksymalnej. Na publicznych drogach osiągnięto wtedy ponad 430 km/h! Dziś do tamtych czasów i wyczynów nawiązuje koncept Vision EQ Silver Arrow.