Aktualności
06.02.2021

Audi RS3 LMS Pakiet korzyści

Audi odnowiło swoje przyrzeczenie wierności wyścigom niższego szczebla i obsłudze zainteresowanych takimi aktywnościami prywatnych zespołów. Zaczynając od zupełnie nowego samochodu, który właśnie takim celom posłuży. Oto RS3 LMS drugiej generacji, które pojawia się zanim zobaczymy odpowiednik przeznaczony do poruszania się po drogach publicznych.

Pierwsze RS3 LMS przedstawiono jesienią 2016 roku i przygotowano specjalnie z myślą o wyścigach turystyków, ze szczególnym wskazaniem na klasę TCR i mistrzostwa świata World Touring Car Cup. W pierwszej serii wyprodukowano 180 egzemplarzy, które wzięły udział w 1051 wyścigach. Sukcesy: 764 miejsca na podium, 279 wygranych, 16 tytułów mistrzowskich kierowców i 38 tytułów mistrzowskich w innych kategoriach. W tym roku do akcji wkroczy nowe RS3 LMS drugiej generacji, którego rozwój opierał się o liczne potrzeby zgłaszane przez klientów oraz organizatorów serii wyścigowych dopuszczających samochody klasy TCR (w mistrzostwach świata kierowcy Audi walczą z zawodnikami korzystającymi z aut marek Alfa Romeo Cupra, Honda, Hyundai, Lynk & Co oraz Renault).

Audi RS3 LMS

Największe nowości w RS3 LMS drugiej generacji to zupełnie nowa karoseria z przeprojektowanym pakietem aerodynamicznym, poprawione systemy chłodzenia, tylna szyba z Makrolonu, a nie szkła, wydajniejszy układ hamulcowy z dodatkowym chłodzeniem, przeprojektowane zawieszenie z łatwiejszą regulacją, fotel kierowcy przesunięty bardziej ku środkowi, odchudzone i wzmocnione elementy układu napędowego, nowa kierownica oraz wyświetlacz i wiele innych. Wszystko to ma sprawić, że samochód będzie jeszcze bardziej niezawodny, tańszy w obsłudze, przyjaźniejszy mechanikom, bezpieczniejszy dla kierowcy i w pełni gotowy na co najmniej powtórzenie sukcesów swojego poprzednika. Cena? Regulacje TCR ograniczają koszt gotowego do startu auta do maksymalnie 136,5 tysięcy euro (aktualnie to równowartość około 610 tysięcy złotych).

Audi RS3 LMS

Zgodnie z przepisami silnik samochodów TCR nie może przekroczyć dwóch litrów pojemności, a samochód musi mierzyć co najmniej 4,2 metry długości. Przepisy w myśl wyrównania osiągów między różnymi samochodami różnych marek regulują również dokładną masą danego modelu. W przypadku RS3 LMS mamy do czynienia z 2-litrową, 4-cylindrową jednostką napędową, z której płynie około 340 koni mechanicznych i która niewiele odbiega od silnika znanego z drogowych Audi (motor produkowany jest w zakładach w Győr na Węgrzech). Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni o sześciu biegach. Produkcja nowego RS3 LMS ruszy pod koniec tego roku, tak, aby samochody były gotowe do ruszenia do boju w sezonie 2022 (nadwodzie będzie produkowane w Ingolstadt w Niemczech, a całość będzie składana w Martorell w Hiszpanii).

Skomentuj na forumUdostępnij