McLaren Automotive zarysowało niedawno swój nowy, ambitny plan biznesowy i ogłosiło rozpoczęcie prac nad pełnoprawnym następcą hybrydowego supercoupe P1. Tymczasem "stary" P1 ma się ciągle świetnie. Sieje postrach tam, gdzie się pojawi i przeobraża się w coś nowego dzięki kaprysom właścicieli. Oto jego najnowsza ewolucja - wydłużony P1 GT.
Małe, sportowe samochodowy z filigranowym, otwartym nadwoziem są od początku świata domeną Brytyjczyków. Nie oznacza to jednak, że wyspiarze mają monopol na tego typu maszyny. Wręcz przeciwnie: chętnych na urozmaicenie rynku nie brakuje. Z drugiego krańca Europy nadchodzi pierwszy, sportowy model marki Adamastor. Jej ojczyzną jest Portugalia.
Formuła 1 wróciła w minionym tygodniu do Niemiec, które w mistrzostwach świata mają obecnie dwóch aktywnych kierowców, w tym jednego z czterema mistrzowskimi tytułami w swoim dorobku. Wczorajszy wyścig u naszych zachodnich sąsiadów był już jedenastą z dwudziestu jeden rund zaplanowanych na aktualny, sześćdziesiąty dziewiąty sezon.
Słynny "Garbus", który dał początek Volkswagenowi, od zawsze był wdzięcznym tematem wszelkiego typu modyfikacji, od oryginalnego, przedwojennego projektu zaczynając po zupełnie nowe wcielenia, które weszły na rynek w tym stuleciu. Nietuzinkową interpretację tych pierwszych oferuje zakład Georga Memminga, Memminger.
Nico Hulkenberg, kierowca zespołu Renaulta w Formule 1 i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, może pochwalić się kolejnym, drogowym samochodem, do którego powstania przyłożył przysłowiową rękę. Mowa o najnowszym Megane RS Trophy, który prężnie opuszcza oddział Renault Sport z poleceniem dominacji swojego segmentu.
W tym roku minie dokładnie dwadzieścia lat od debiutu pierwszego, seryjnego coupe TT ze stajni Audi i cztery lata od wejścia na rynek trzeciej generacji modelu. To właściwy moment na modernizację auta, które od samego początku jest jednym z liderów swojego segmentu, znajdującym każdego roku kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy nowych właścicieli.
Zupełnie nowa, oczekiwana od lat Supra jest coraz bliższa ukończenia i trafienia do sprzedaży na całym świecie. Japońskie, sportowe coupe pokazano w minionym tygodniu po raz pierwszy publicznie w ruchu. Dokładnie zamaskowany prototyp Toyoty miał swoją światową premierę podczas zakończonego w niedzielę Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Na dołączenie do krajów, które mogą pochwalić się produkcją szeroko rozumianych egzotycznych samochodów o sportowym charakterze szykują się... Indie. Azjatyckie państwo reprezentować chce Vazirani Automotive, które szykuje model Shul. Stylistycznie i technologicznie auto nie powinno mieć żadnych długów wobec XXI wieku.
Trzy miesiące temu Pininfarina ogłosiła, że wraca do produkcji samochodów drogowych. Tym razem nie na zamówienie kogoś z zewnątrz, ale pod własnym szyldem oddziału Automobili Pininfarina. Pierwszy model marki, skrywający się pod oznaczeniem PF0, pojawi się za kilka lat i nie będzie dostępny zwykłym śmiertelnikom.
Francja może pochwalić się swoim kolejnym super samochodem, który pojawił się właściwie znikąd. To pierwszy model zakładów Prato Automobiles, które swoją działalność utrzymywały do niedawna w ścisłej tajemnicy. Maszynę nazwano Orage i wyposażono w jeden z najmocniejszych, wolnossących silników w historii motoryzacji.