Najbardziej luksusowy i jednocześnie najmniejszy SUV na rynku kończy swój poprzedni żywot i zaczyna zupełnie nowy. Mowa o modelu Evoque, który firmowany jest przez Range Rovera i który w dotychczasowych formatach, wliczając nietypowy kabriolet, znany był od 2011 roku. Evoque drugiej generacji będzie starał się poprawić rekordowe wyniki swojego poprzednika.
W minionym tygodniu długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata odwiedziły Szanghaj na organizowany od sześciu lat wyścig w 6-godzinnym formacie. Puchar World Endurance Championship, który już wypatruje wielkich zmian przepisów, przyjeżdża tu od samego początku. Do tej pory wyścig padł dwa razy łupem Porsche, raz Audi i dwa razy Toyoty.
SUV'y, które z początkiem tego stulecia zapanowały na całym świecie, mają w swojej nazwie "sport", ale ze sportem mają tak naprawdę niewiele wspólnego. Lamborghini zamierza to zmienić. Oto Urus ST-X, zapowiedź wyścigowej bestii, która ma wkrótce doczekać się własnych mistrzostw na drogach i bezdrożach kilku kontynentów.
Oddział Squadra Corse od pięciu lat zajmuje się projektowaniem, produkcją i obsługą wyścigowych samochodów Lamborghini klasy GT3 i pochodnych. W ostatnich miesiącach placówka musiała sprostać również zupełnie nowemu zadaniu. Było nim zbudowanie jedynego w swoim rodzaju samochodu drogowego. Oto super coupe SC18 Alston.
W ubiegłym roku Jaguar zapowiedział wznowienie produkcji słynnego E-Type, klasyka z lat sześćdziesiątych. Z małym szczegółem: kolekcjonerski, limitowany model będzie wyposażony w elektryczny układ napędowy. Czy to kierunek, w którym pójdą też inne, odradzające się klasyki? Charge Automotive potwierdza taką teorię.
W tym roku mija dokładnie 70 lat od pojawienia się XK 120, pierwszego, sportowego samochodu firmowanego oficjalnie marką Jaguar. XK 120 był na tyle wszechstronny, że podbił publiczne drogi, tory wyścigowe i rajdowe szlaki. Dla uczczenia dawnych sukcesów i okrągłej rocznicy przygotowano... rajdowe kabriolety F-Type.
Jeszcze kilka lat temu Scuderia Cameron Glickenhaus było prawie nikomu nieznanym zakładem, który porywa się na produkcję własnych samochodów sportowych i wyścigowych. Dziś o SCG jest coraz głośniej i będzie jeszcze głośniej. Firma pracuje nad kilkoma nowymi modelami, pracuje nad nową fabryką i szykuje się do długodystansowych mistrzostw świata.
Do końca tegorocznego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 pozostał już tylko jeden wyścig, który będzie miał miejsce pod koniec tego miesiąca. Przedostatnią rundą było wczorajsze Grand Prix Brazylii w Sao Paulo. Do wyścigu z piątym tytułem mistrza świata w kieszeni przystąpił Lewis Hamilton. Czy wpłynęło to na zmianę rozkładu sił na torze?
Od kilku lat trwają intensywne prace nad zupełnie nową serią wyścigową, w której... nie zobaczymy ani jednego kierowcy. Mowa o Roborace, mistrzostwach dla inżynierów i programistów, których pupilami będą elektryczne samochody autonomiczne, w których pojęcia kierownicy i kierowcy nie znajdują zastosowania. Ale nie tak szybko!
Brytyjczycy mają nowy pomysł na ściganie, z którym chcą opanować cały kontynent. Jego głównym bohaterem będzie pierwszy samochód, pod którym podpisuje się niejakie Revolution Race Cars. Sama nazwa mówi oczywiście niewiele, ale po zagłębieniu się w szczegóły znika większość wątpliwości i pogłębia się chęć dołączenia do rewolucji.