W minionym tygodniu długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata odwiedziły Szanghaj na organizowany od sześciu lat wyścig w 6-godzinnym formacie. Puchar World Endurance Championship, który już wypatruje wielkich zmian przepisów, przyjeżdża tu od samego początku. Do tej pory wyścig padł dwa razy łupem Porsche, raz Audi i dwa razy Toyoty.
SUV'y, które z początkiem tego stulecia zapanowały na całym świecie, mają w swojej nazwie "sport", ale ze sportem mają tak naprawdę niewiele wspólnego. Lamborghini zamierza to zmienić. Oto Urus ST-X, zapowiedź wyścigowej bestii, która ma wkrótce doczekać się własnych mistrzostw na drogach i bezdrożach kilku kontynentów.
Oddział Squadra Corse od pięciu lat zajmuje się projektowaniem, produkcją i obsługą wyścigowych samochodów Lamborghini klasy GT3 i pochodnych. W ostatnich miesiącach placówka musiała sprostać również zupełnie nowemu zadaniu. Było nim zbudowanie jedynego w swoim rodzaju samochodu drogowego. Oto super coupe SC18 Alston.
W ubiegłym roku Jaguar zapowiedział wznowienie produkcji słynnego E-Type, klasyka z lat sześćdziesiątych. Z małym szczegółem: kolekcjonerski, limitowany model będzie wyposażony w elektryczny układ napędowy. Czy to kierunek, w którym pójdą też inne, odradzające się klasyki? Charge Automotive potwierdza taką teorię.
W tym roku mija dokładnie 70 lat od pojawienia się XK 120, pierwszego, sportowego samochodu firmowanego oficjalnie marką Jaguar. XK 120 był na tyle wszechstronny, że podbił publiczne drogi, tory wyścigowe i rajdowe szlaki. Dla uczczenia dawnych sukcesów i okrągłej rocznicy przygotowano... rajdowe kabriolety F-Type.
Jeszcze kilka lat temu Scuderia Cameron Glickenhaus było prawie nikomu nieznanym zakładem, który porywa się na produkcję własnych samochodów sportowych i wyścigowych. Dziś o SCG jest coraz głośniej i będzie jeszcze głośniej. Firma pracuje nad kilkoma nowymi modelami, pracuje nad nową fabryką i szykuje się do długodystansowych mistrzostw świata.
Do końca tegorocznego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 pozostał już tylko jeden wyścig, który będzie miał miejsce pod koniec tego miesiąca. Przedostatnią rundą było wczorajsze Grand Prix Brazylii w Sao Paulo. Do wyścigu z piątym tytułem mistrza świata w kieszeni przystąpił Lewis Hamilton. Czy wpłynęło to na zmianę rozkładu sił na torze?
Od kilku lat trwają intensywne prace nad zupełnie nową serią wyścigową, w której... nie zobaczymy ani jednego kierowcy. Mowa o Roborace, mistrzostwach dla inżynierów i programistów, których pupilami będą elektryczne samochody autonomiczne, w których pojęcia kierownicy i kierowcy nie znajdują zastosowania. Ale nie tak szybko!
Brytyjczycy mają nowy pomysł na ściganie, z którym chcą opanować cały kontynent. Jego głównym bohaterem będzie pierwszy samochód, pod którym podpisuje się niejakie Revolution Race Cars. Sama nazwa mówi oczywiście niewiele, ale po zagłębieniu się w szczegóły znika większość wątpliwości i pogłębia się chęć dołączenia do rewolucji.
Mopar, część imperium Fiat Chrysler Automobiles, ma zupełnie nową propozycję dla wszystkich szukających silnika do swojego projektu, czy to samochód czy inna maszyna, która wykracza daleko poza potrzeby zwykłych zjadaczy chleba. Nową jednostkę, która przekracza tysiąc koni mechanicznych, umieszczono w koncepcie Super Charger.