Kolekcjonerzy Ferrari mają kolejny powód do zacieśnienia więzi z marką z Maranello i jeszcze uważniejszego śledzenia poczynań Włochów. A wszystko za sprawą limitowanych modeli zupełnie nowej serii, którą określono mianem "Icona". Dwaj pierwsi przedstawiciele dopiero co utworzonego gatunku to speedstery Monza SP1 i Monza SP2.
Ponad pięć lat temu AMG wylansowało swój pierwszy model w klasie kompaktów, który z miejsca wyznaczył nowe standardy. Było nim A 45, w którym z dwóch litrów i czterech cylindrów wyciśnięto aż 360 koni mechanicznych. Na kolejne A 45 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, a czas ten skróci A 35, najnowsze AMG najniższego szczebla.
W marcu tego roku Mercedes-AMG zaprezentował światu swój pierwszy model z dwiema parami drzwi, który nie bazuje na pospolitych limuzynach firmowanych przez Mercedes-Benza. Mocarną limuzynę GT pokazano od razu w najmocniejszych wersjach silnikowych. Teraz, przy okazji rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży, dołącza do nich najsłabsza: oto GT 43.
W ciągu nadchodzących miesięcy segment produkowanych seryjnie samochodów o napędzie elektrycznym po raz pierwszy zaatakuje wielka, niemiecka trójka klasy premium. Każda marka idzie w stronę SUV'ów: w tym miesiącu swoje modele pokazał Mercedes-Benz oraz Audi, na które BMW odpowiada konceptem super luksusowego krążownika Vision iNext.
Piętnasta z dwudziestu jeden rund tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 to już historia. Było nią niedzielne Grand Prix Singapuru, które rozgrywane jest na trasie rozciągniętej po ulicach Marina Bay pod osłoną nocy, przy sztucznym oświetleniu od 2008 roku. W ciągu dziesięciu lat trzy razy wygrywał tu Mercedes i trzy razy Red Bull.
Przy okazji wyścigu na Nürburgringu w ramach pucharu Lamborghini Super Trofeo Europe zadebiutował nowy Huracan GT3 Evo, dedykowany międzynarodowym i lokalnym mistrzostwom dla samochodów klasy GT3. Pierwszy wyścig, w którym zobaczymy włoską maszynę w starciu z rywalami z całego świata, będzie miał miejsce w styczniu.
W tym roku minęło pięć lat od debiutu pierwszych hot hatchy marki Kia, modeli Cee'd GT oraz Pro_cee'd GT. Dziś koreański producent ma w swojej ofercie jeszcze więcej modeli o sportowym zacięciu, kończąc na tylnonapędowej limuzynie Stinger GT. Teraz w specyfikacji GT pokazuje się również zupełnie nowy Ceed trzeciej generacji.
SUV'y marki BMW, pod którymi bez żadnych zahamowań podpisuje się oddział M, zaczynają się od mocarnego X5 M, które doczeka się wkrótce zmiany generacji. Poniżej grasują X2 oraz X3, którymi oddział M tak bardzo się nie interesuje. X3 zatrzymuje się na 360-konnym M40i, a zupełnie nowe X2 po roku od premiery doczekało się wariantu M35i.
Najmniejsze i najbardziej wnerwione modele z rodziny Fiata, auta serii 500, przeszły kurację odmładzającą, która pobudza je do jeszcze żywszego opierania się prawom fizyki i zachęca do manifestowania własnej odrębności. Mowa o maluchach firmowanych przez markę Abarth, które przybrały oznaczenie 595 i 695. Przy okazji zmodernizowano różnież większego 124 Spidera.
Coraz większymi krokami zbliża się pierwszy, seryjny samochód marki Aston Martin o napędzie elektrycznym. Właśnie taka rola przypadnie limuzynie Rapide E, którą prawie trzy lata temu zwiastował prototyp RapidE. Brytyjczycy nie pokazują jeszcze finalnego pojazdu, ale zdradzają już najważniejsze detale techniczne.