McLaren Automotive realizuje ogłoszony latem tego roku plan Track25, w ramach którego do roku 2025 włącznie zamierza wprowadzić na rynek osiemnaście nowych modeli i ich pochodnych. Pierwszym z nich był Speedtail, który jako show car został pokazany pod koniec października. Drugim jest odsłonięty w miniony weekend 720S Spider.
Na amerykańskim rynku zmaterializowała się kolejna marka, która zainteresowana jest wyłącznie elektrycznymi samochodami. Samochodami o dużych możliwościach użytkowych oraz terenowych. To Rivian Automotive, które swoją obecność zaznaczyło prototypami swoich dwóch pierwszych modeli: pick-up'a o oznaczeniu R1T oraz wysoko zawieszonego SUV'a o oznaczeniu R1S.
Aston Martin przewiduje przyszłość, w której właściciele spalinowych klasyków nie będą mieli lekkiego życia, a ich samochody nie będą miały łatwego wyjazdu na ulice. Układy napędowe zabytków miałyby zastąpić wtedy przygotowane na miarę instalacje elektryczne. Koncept pod postacią otwartego DB6 z lat siedemdziesiątych już jeździ.
Już za niecałe dwa tygodnie startuje piąty sezon mistrzostw świata elektrycznej Formuły E z zupełnie nowymi samochodami, kilkoma nowymi kierowcami i markami. Wśród debiutantów znajdzie się między innymi Nissan, który wejdzie w miejsce zwolnione przez Renaulta. Wydarzenie to przypieczętowano... prezentacją wyścigowego Leafa.
Kolekcjonerskich Ferrari nigdy nie brakuje: od limitowanych modeli topowych, poprzez edycje specjalne modeli niższych szczebli, poprzez stworzoną niedawno serię ikon, eksperymenty różnych zakładów nadwoziowych po jedyne w swoim rodzaju auta budowane na indywidualne zamówienia. W tej ostatniej kategorii znajdziemy najnowsze Ferrari, roadstera SP3JC.
Dni siódmej generacji Porsche 911 są już policzone, ale nie oznacza to, że jej rozwój dobiegł już końca, szczególnie jeśli chodzi o warianty torowe. W przyszłym roku na tory wjedzie zmodernizowane coupe klasy GT3, w mistrzostwach świata po raz kolejny zobaczymy RSR z silnikiem umieszczonym centralnie, a do kolekcjonerów trafi nowe 911 GT2 RS Clubsport.
We wrześniu poznaliśmy pierwsze Audi o napędzie elektrycznym, które wejdzie do produkcji masowej. A to tylko początek planów niemieckiej marki: w ciągu siedmiu najbliższych lat liczba modeli elektrycznym na zwiększyć się do kilkunastu. Jednym z nich ma być stylowa limuzyna, którą już dzisiaj zapowiada koncept E-Tron GT.
Cztery lat temu na świat przyszło sportowe GT, pierwszy model firmowany przez markę Mercedes-AMG. Maszyna od tamtego czasu rozmnożyła się do kilku wariantów, przejęła spory kawałek swojej niszy i na fundamentach słynnego Nordschleife zbudowała własną legendę. Teraz GT wchodzi w nowy etap swojej kariery, którą poprowadzi ewolucja GT R Pro.
Genesis, który dla europejskiego klienta pozostaje ciągle marką egzotyczną i niedostępną, pokazał odświeżone wcielenie swojego flagowego modelu, limuzyny noszącej oznaczenie G90. Luksusowy krążownik odsłonięto w Seulu, liczącej ponad dziesięć milionów mieszkańców stolicy Korei Południowej. Stamtąd ma ruszać na podbój kilku kontynentów.
Ostatnia zmiana Porsche 911 na zupełnie nowe miała miejsce osiem lat temu. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 218 tysięcy samochodów, a sprzedać wszystkich siedmiu generacji 911 od 1963 roku począwszy przekroczyła jeden milion sztuk. Teraz czas na zmiany: dziś rano w Los Angeles zadebiutowało zupełnie nowe 911 ósmej generacji.