Trzydziestego czerwca minęło dokładnie sześćdziesiąt lat od uruchomienia produkcji Corvette. Model, który od tego czasu stał się ikoną amerykańskiej motoryzacji, sprzedał się już w ponad 1,5 milionach egzemplarzy. Z tej okazji przygotowano Corvette Stingray siódmej generacji w wydaniu Premiere Edition.
Do tej pory Novitec zajmował się tuningiem samochodów marek Ferrari, Maserati, Alfa Romeo oraz Fiat. Ale to już trochę za mało. Najnowszy projekt niemieckiego tunera nie jest związany z żadną tych marek, ale nadal dotyczy maszyny rodem z Włoch. Oto pierwsze podejście Noviteca do produktów Lamborghini.
Gdy na premierze jakiegoś samochodu pojawia się sam Stirling Moss trzeba wiedzieć, że coś się dzieje. Tym razem prawie 84-letni mistrz kierownicy uświetnił swoją obecnością debiut pierwszego modelu marki Vuhl, celującego w segment, w którym grasują Ariel Atom, KTM X-Bow, BAC Mono i inni twardziele.
Do zakładów, które zakończyły działalność przed kilkoma dekadami, ale wracają właśnie do żywych już wkrótce ma dołączyć belgijska Minerva. Firma celuje od razu w najbogatszych klientów, a jej pierwszym samochodem w dwudziestym pierwszym wieku ma być supercoupe, odwołujące się do jej zacnej historii.
Już za kilka dni rozpocznie się kolejna edycja Festiwalu Prędkości w Goodwood. Prestiżowa impreza przyciągnie między innymi czeską firmę Innotech, która pokaże przed wielką publicznością swój zupełnie nowy model. Mowa o torowym potworze o nazwie Aspiron, który zapowiadano ponad cztery lata temu.
Od minionego roku trasa Pikes Peak International Hill Climb pokryta jest w całości asfaltem, co sprzyja biciu rekordów i przekraczaniu granic, o których jeszcze niedawno można było tylko marzyć. Wyniki poniżej 10 minut stały się normą, ale tego, co zrobił w ten weekend Loeb chyba nikt się nie spodziewał.
Osiem z dziewiętnastu wyścigów Formuły 1, zaplanowanych na ten rok, jest już za nami. Ostatnim z nich było wczorajsze Grand Prix Wielkiej Brytanii na 5,9-kilometrowym torze Silverstone, rozgrywane na tym obiekcie z przerwami od początków Formuły 1 w 1950 roku. Anglicy wygrali tu po raz ostatni w 2008 roku.
Alfa Romeo 4C nie trafiła jeszcze do salonów sprzedaży, ale jej produkcja w zakładach Maserati trwa już od przeszło miesiąca. Na kuszącą, wartą ćwierć miliona złotych Włoszkę pożądliwe spoglądają nie tylko klienci prywatni, ale także tunerzy. Jako pierwszy z szeregu wybija się zakład Pogea Racing z Bułgarii.
Lord Drayson, który po zakończeniu kariery politycznej, prawie całkowicie poświęcił się sportom samochodowym, po raz kolejny dopiął swego. Anglik ma już na koncie udane starty w brytyjskim GT, serii ALMS oraz 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Teraz może do nich dodać rekord prędkości w aucie elektrycznym.
Z końcem obecnego sezonu swoją karierę w Formule 1 zakończy Mark Webber. Australijczyk po przeszło 200 wyścigach przesiądzie się do mistrzostw na długim dystansie, w których zasili fabryczny zespół Porsche. Webber poprowadzi zupełnie nowy prototyp klasy LMP1, którego głównym celem jest wygrana w Le Mans.