Kilka tygodni temu ruszyła na dobre kolejna inicjatywa inspirowana słynną Syreną Sport. Tym razem nie chodzi o stworzenie jeszcze jednej repliki, ale budowę XXI-wiecznego prawnuka maszyny z początków PRL. Cała rzecz dzieje się we Wrocławiu i aby ze snu mogła przerodzić się w jawę potrzebuje pilnie sponsorów.
Zwycięstwa Peugeota na amerykańskiej ziemi rozpoczęły się dokładnie sto lat temu od wygranej w słynnym Indianapolis 500. Ćwierć wieku temu francuska marka była najszybsza w niemal równie wiekowej, górskiej wspinaczce na Pikes Peak. Wynik ten Peugeot chce powtórzyć także podczas nachodzącego lata.
Trzecia generacja Laguny, w tym wariant Coupe, jest z nami już szóstą wiosnę. W tym czasie Renault odświeżało model tylko raz, wprowadzając w 2010 roku na rynek "fazę drugą". Teraz przyszedł czas na kolejny etap i kolejne poprawki, które Francuzi określają mianem "kolekcji 2013" i "fazy trzeciej".
Drugi sezon FIA World Endurance Championship, na który złoży się osiem eliminacji, rozpoczęty! W rolach głównych zespoły Audi, które wygrało rok temu pięć razy i Toyoty, która triumfowała poprzednio trzy razy, ale opuściła dwa pierwsze wyścigi. Na pierwszy ogień poszły 6-godzinne zmagania na Silverstone.
Chiny i 5,45-kilometrowa pętla Shànghǎi Guójì Sàichēchǎng goszczą Formułę 1 od dokładnie dziesięciu lat. Ferrari wygrało tu za pierwszym razem, Ferrari w rękach Schumachera ustanowiło tu w roku 2004 rekord okrążenia, ale dwa razy wygrał tylko Hamilton w McLarenie, który od tego roku jeździ dla Mercedesa.
Czas płynie nieubłaganie i Ferrari 458 Italia jest z nami już ponad 3,5 roku, co oznacza, że już wkrótce powinny ruszyć prace nad jego następcą. Patrząc na jego przodków, parę 360 Modena i F430, należy spodziewać się ewolucji, a nie rewolucji. Oto koncept FT12, jedna z propozycji na następcę 458.
Rok setnych urodzin Aston Martina będzie dla angielskiej marki rokiem bardzo pracowitym, o czym przekonamy się już w połowie maja. Właśnie wtedy mamy zobaczyć wyjątkowy model CC100, inspirowany DBR1, który wygrał w Le Mans. Na torze z kolei pojawi się Rapide S... w niezbyt oczywistej wersji hybrydowej.
Od końca marca można zamawiać nowe, wyścigowe Lamborghini klasy GT3. Chodzi oczywiście o model Gallardo FL2, który po raz pierwszy w historii przygotowało niemieckie Reiter Engineering we współpracy z Automobili Lamborghini. W przypadku starszych Diablo, Gallardo i Murcielago Reiter działał samodzielnie.
Ostatnie trzy lata z rzędu 24-godzinny wyścig na Nürburgringu należał do Peugeota... jeśli chodzi o występy we własnej klasie. Niepokonany w swoim towarzystwie był RCZ, który startował z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W tym roku odpowiedzialność spadnie na głodny sukcesów model 208 GTi.
Tydzień temu Guinness skreślił rekord Veyrona Super Sport jako samochodu seryjnego, ponieważ modele sprzedawane klientom ograniczone były fabrycznie do 415 km/h. SSC pochwaliło się już przywróceniem rekordu w ich ręce, a na nowy poluje od dawna Hennessey. Bugatti tymczasem robi swoje, tym razem bez Guinnessa.