Kilka lat temu aukcyjną sensacją miał być jeden z nielicznych, zachowanych do dzisiaj bolidów Grand Prix marki Auto Union. Przeszłość auta okazała się jednak mniej chwalebna, niż początkowo zakładano i pojazd nie znalazł amatora. Już wkrótce historia się powtórzy, ale z Mercedes-Benzem w roli głównej.
Bugatti na rozpoczęte dzisiaj w Essen targi Techno Classica przywiózł trzy samochody. Dwa z nich to zabytkowe egzemplarze z serii Type 57, trzeci to współczesny, 1200-konny Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Wśród pary klasyków znalazł się wyjątkowy egzemplarz z karoserią francuskiego Vanvooren.
Do oferty marki Maserati wraca model o nazwie Ghibli. Czterdzieści pięć lat temu ukrywał się pod nią 2-drzwiowy grand tourer; podobnie było 20 lat temu z małym coupe, będącym ewolucją serii Biturbo. Dzisiejsze Ghibli to coś innego. To 4-drzwiowa limuzyna, pozycjonowana poniżej flagowego Quattroporte.
Okazuje się, że nad wskrzeszeniem pojazdów marki Alpine, inspirowanych słynnym coupe A110 i późniejszymi modelami, pracuje nie tylko Renault w parze z Caterhamem. Sportowy pojazd o podobnym charakterze przygotowywany jest także od kilku lat przez dużo bardziej kameralną ekipę zapaleńców w... Meksyku.
Miesiąc temu mogliśmy podziwiać szalone Veneno, a lada tydzień zobaczymy limitowaną edycję Aventadora z okazji 50 urodzin Lamborghini. Czy włoska marka szykuje jeszcze jakieś niespodzianki na swoje półwiecze? Na ten temat chodzą różne słuchy, łącznie z możliwością prezentacji następcy Gallaro.
Samochody elektryczne to wynalazek dwóch ostatnich dekad? Nic bardziej mylnego! Sto lat temu automobile tego typu walczyły na równi z samochodami spalinowymi, a ich największym producentem w ujęciu całego XX wieku było Detroit Electric. Firma zakończyła działalność w 1939 roku, ale teraz wraca do żywych.
Oczekiwany od dawna, zupełnie nowy, wyścigowy Lotus klasy LMP2 jest już faktem. Brytyjska maszyna, która miała pokazać się już w styczniu wyszła na światło dzienne dopiero w miniony weekend przy okazji oficjalnych testów serii FIA World Endurance Championship na torze Paul Ricard HTTT we Francji.
Sebastian Loeb, 9-krotny, rajdowy mistrz świata, w tym roku rajdy stawia na drugim planie i rozpoczyna na dobre karierę kierowcy wyścigowego. Jak sam przyznaje będzie się dopiero uczył. Na razie nauka idzie świetnie: Francuz za kierownicą McLarena MP4-12C GT3 wygrał kilka dni temu swój pierwszy wyścig!
Program Audi Sport, w ramach którego można nabyć wyścigowe R8 ma już cztery lata, ale torowa maszynka nie przestaje się sprzedawać i wygrywać. W miniony, długi weekend niemieckie auto zwyciężyło w pierwszej eliminacji nowej serii FIA GT, a we wtorek w ręce właścicieli został oddany setny egzemplarz auta.
Czy Panamera Turbo oznaczała dla kogoś zbędną demonstrację mocy i, jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, unikał jak ognia okazji jej poprowadzenia? Jeśli tak, to być może zmieni wkrótce zdanie i zechce usadowić się wygodnie w fotelu pasażera w drugim rzędzie. Na jakiej podstawie? Panamery Turbo Executive!