Samochody elektryczne to wynalazek dwóch ostatnich dekad? Nic bardziej mylnego! Sto lat temu automobile tego typu walczyły na równi z samochodami spalinowymi, a ich największym producentem w ujęciu całego XX wieku było Detroit Electric. Firma zakończyła działalność w 1939 roku, ale teraz wraca do żywych.
Oczekiwany od dawna, zupełnie nowy, wyścigowy Lotus klasy LMP2 jest już faktem. Brytyjska maszyna, która miała pokazać się już w styczniu wyszła na światło dzienne dopiero w miniony weekend przy okazji oficjalnych testów serii FIA World Endurance Championship na torze Paul Ricard HTTT we Francji.
Sebastian Loeb, 9-krotny, rajdowy mistrz świata, w tym roku rajdy stawia na drugim planie i rozpoczyna na dobre karierę kierowcy wyścigowego. Jak sam przyznaje będzie się dopiero uczył. Na razie nauka idzie świetnie: Francuz za kierownicą McLarena MP4-12C GT3 wygrał kilka dni temu swój pierwszy wyścig!
Program Audi Sport, w ramach którego można nabyć wyścigowe R8 ma już cztery lata, ale torowa maszynka nie przestaje się sprzedawać i wygrywać. W miniony, długi weekend niemieckie auto zwyciężyło w pierwszej eliminacji nowej serii FIA GT, a we wtorek w ręce właścicieli został oddany setny egzemplarz auta.
Czy Panamera Turbo oznaczała dla kogoś zbędną demonstrację mocy i, jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, unikał jak ognia okazji jej poprowadzenia? Jeśli tak, to być może zmieni wkrótce zdanie i zechce usadowić się wygodnie w fotelu pasażera w drugim rzędzie. Na jakiej podstawie? Panamery Turbo Executive!
Po dwóch latach na rynku w cień odchodzi Panamera S Hybrid. Jej miejsce już latem zajmie w salonach sprzedaży nowa Panamera S E-Hybrid, według Porsche pierwsza w swojej klasie hybryda typu plug-in, czyli taka, w którą będziemy mogli wetknąć wtyczkę z prądem. Czy są na sali jacyś amatorzy wtykania?
Już za kilkanaście dni na wystawie samochodowej w Szanghaju zadebiutuje nowa Panamera. Nie zupełnie nowa generacja, ale model odświeżony przez Porsche po prawie 4,5 latach od debiutu. Jeśli ktoś liczył na drastycznie zmiany wyglądu wzorem konceptu Sport Turismo, ten będzie musiał obejść się smakiem.
Walka w klasie GTE Pro w 24h Le Mans będzie w tym roku bardzo zacięta. Pierwszego miejsca bronić będzie AF Corse w Ferrari 458 Italia, za którym gonić będzie stare Corvette C6.R, zupełnie nowy SRT Viper i w zmasowanym ataku z okazji 100 urodzin Aston Martin. Na tor z fabrycznym zespołem wróci także Porsche!
Veyron Super Sport w swoich dwóch, rekordowych przejazdach prawie trzy lata temu uzyskał średnią 431,072 km/h, ale modele przeznaczone dla klientów ograniczono do 415 km/h. W jakim miejscu stawia to Venoma GT od Hennessey'a? Po niedawnym wyczynie w Naval Air Station Lemoore - w bardzo interesującym!
Lista tegorocznych solenizantów obejmuje jedne z największych marek i najważniejszych modeli w historii motoryzacji: 50 lat Lamborghini, 50 lat Porsche 911, 50 lat Forda GT40, 50 lat Corvette Sting Ray i 100 lat Aston Martina. W tym szanownym gronie znalazł się także... Vauxhall 30-98. A co to takiego?