Audi ma dochodzący do 550 KM model R8, Mercedes-Benz sięgającego 631 KM mocy SLS'a, a BMW? Do tablicy wywołać można jedynie 560-konne M6, będące "tylko" najmocniejszą wersją serii 6. Brakuje "specjalisty", w którego rolę hybrydowe i8 wcieli się tylko częściowo. A co powiecie na powiernika tajemnicy M8?
Rok temu studio Touring Superleggera pokazało projekt inspirowany Alfą Romeo C52 Disco Volante z 1952 roku. Auto przedstawiono jako gliniany model w pełnej skali, w który życie mogło być tchnięte tylko poprzez poświęcenie jednego z zaledwie 500 egzemplarzy 8C Competizione. I tak właśnie się stało.
Na początku lutego Nissan potwierdził, że wycofał się z projektu rewolucyjnego ścigacza DeltaWing, który w ubiegłym roku wziął udział między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Dla DeltaWing oznacza to tylko zamknięcie jednego rozdziału i otwarcie drugiego, który zaczyna się od startu na Sebring.
Amerykańskie Callaway Cars, znane z cięcia i gięcia samochodów Corvette na wszystkie możliwe sposoby, zainteresowało się najnowszą, siódmą generacją o imieniu Stingray. Zainteresowanie to przerodziło się w pomysł na zmianę kształtów karoserii auta ze zwykłego coupe na rzadko spotykane shooting brake.
Fińskie Nokian Tyres, słynące z ogumienia przeznaczonego do poruszania się w najcięższych, zimowych warunkach, dało po raz kolejny wyraz swojej sympatii do śliskich nawierzchni. W jaki sposób? Poprawiło własny rekord prędkości maksymalnej samochodów drogowych. Rekord prędkości na lodzie!
W lipcu ubiegłego roku w wieku niespełna 86 lat zmarł Sergio Pininfarina, który przez ostatnie 40 lat kierował rodzinnym studiem stylistycznym, słynącym przede wszystkim z samochodów Ferrari. W tym roku osiągi Włocha i jego ogromny wpływ na przemysł samochodowy podkreśla wyjątkowy koncept Sergio.
Mamy już zupełnie nowe, drogowe 911 GT3 i torowe 911 GT3 Cup, a lada tydzień zadebiutuje wyścigowe 911 RSR, pomyślane o 24-godzinnych zmaganiach Le Mans, ale ścigacze poprzedniej generacji nie dają jeszcze za wygraną. Porsche Motorsport przedstawiło właśnie udoskonalone po raz kolejny 911 GT3 R.
Tegoroczny konkurs elegancji Amelia Island, który miał miejsce w minioną niedzielę, zgromadził w jednym miejscu jedne z najbardziej fascynujących aut w historii motoryzacji. Najbardziej prestiżowe wyróżnienia przypadły najcenniejszemu egzemplarzowi Forda GT40 i dopiero co odrestaurowanemu Duesenbergowi SJN.
Być może trudno w to uwierzyć, ale LaFerrari to pierwszy samochód włoskiej marki, który zaprojektowano w całości samodzielnie. Auto przeżyło kilka dni temu swoją światową premierę, a teraz dołączyło do eksponatów fabrycznego Muzeum Ferrari w ramach specjalnej ekspozycji, której nie można po prostu ominąć.
Rok temu wychowankowie szkoły Franco Sbarro pokazali pierwszy w swojej historii samochód z napędem elektrycznym. W tym roku studenci Espera Sbarro przygotowali swoją pierwszą hybrydę, jak zwykle w postaci samochodu sportowego. Przed autem nie tylko błyszczenie na salonach, ale także start w rajdzie!