Już jesienią obok zupełnie nowego coupe 911 Turbo o mocy 520 koni mechanicznych zadebiutuje nowe 911 Turbo S. Maszyna korzystająca z najnowszych zdobyczy technologicznych niemieckiej marki będzie przez najbliższe lata ukoronowaniem całej serii 911, która obchodzi w tym roku swoje pięćdziesiąte urodziny.
Prawie czterdzieści lat temu Porsche na wystawie we Frankfurcie pokazało prototyp pierwszego 911 Turbo. W formie seryjnej pojazd napędzany był 3-litrowym boxerem, który produkował 260 koni mechanicznych. W 911 Turbo najnowszej generacji litrów nie przybyło, ale mocy jest dokładnie dwa razy więcej.
W miniony weekend na torze Paul Ricard ruszył nowy sezon pucharu Maserati Trofeo MC, rozgrywanego w krajach Europy, Azji oraz Ameryki. Kierowcy startujący w zawodach mają do dyspozycji fabrycznie przygotowane przez Włochów coupe GranTurismo, które w tym roku przeszło szereg poprawek i udoskonaleń.
Pierwszych z 375 klientów McLarena, którzy dostąpią zaszczytu posiadania modelu P1, dzieli od tej przyjemności jeszcze kilka miesięcy. Brytyjczycy w tym czasie przeprowadzą ostatnie testy, strojenie i pokazy samochodu. W ostatnim czasie zachowanie P1 sprawdzano w okolicach... koła podbiegunowego.
Przygotowania do startu hybrydowego Aston Martina, napędzanego benzyną i wodorem, w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu osiągnęły punkt kulminacyjny. Model Rapide S Hybrid Hydrogen zapisał się na stałe w historii niemieckiego toru, pokonując na nim pierwsze okrążenia w warunkach współzawodnictwa.
Już w najbliższy weekend na torze Spa-Francorchamps w Belgii zadebiutuje hybrydowa Toyota TS030 w specyfikacji na rok 2013. Maszyna opracowana przez zespoły w Japonii i Niemczech będzie musiała stawić czoło trzem samochodom ze stajni Audi, które wygrały poprzednie starcie z TS030 w wersji 2012.
Czy w bogatej ofercie marki BMW, która co chwilę tworzy i wypełnia nowe nisze, może jeszcze czegoś brakować? Może - kontynuacji serii 8, którą w latach dziewięćdziesiątych reprezentowało wielkie coupe, a na przełomie wieków 400-konny roadster Z8. Pustkę ma wypełnić hybrydowy i8, ale czy będzie godzien?
Kilka dni temu Peugeot ujawnił samochód, którym w Pikes Peak International Hill Climb wystartuje sam Sebastien Loeb, 9-krotny, rajdowy mistrz świata. Przez te parę dni maszyna straszyła wyglądem, ale nie zdradzała swoich sekretów. Teraz jest już wszystko jasne. "Setkę" będzie robić w... 1,8 sekundy!
W wyścigach długodystansowych Audi stawia tylko na hybrydy, reprezentowane przez prototypy R18 E-Tron Quattro. Obok nich jeszcze nie tak dawno startowały spalinowe R18 Ultra, w których "Ultra" odnosiło się do nowoczesnej kuracji odchudzającej. Technologia ta szuka szerszego zastosowania w TT Ultra Quattro.
Gdy Renault, którego silniki zasilały wszystkie trzy bolidy na podium ostatniego grand prix Formuły 1, zapowiada koncept łączący Formułę 1 z drogowymi samochodami o elektrycznym napędzie, można spodziewać się naprawdę wiele. Ale chyba nie tego, co przyniosła rzeczywistość. Oto szalone Twizy F1.