W lipcu ubiegłego roku w wieku niespełna 86 lat zmarł Sergio Pininfarina, który przez ostatnie 40 lat kierował rodzinnym studiem stylistycznym, słynącym przede wszystkim z samochodów Ferrari. W tym roku osiągi Włocha i jego ogromny wpływ na przemysł samochodowy podkreśla wyjątkowy koncept Sergio.
Mamy już zupełnie nowe, drogowe 911 GT3 i torowe 911 GT3 Cup, a lada tydzień zadebiutuje wyścigowe 911 RSR, pomyślane o 24-godzinnych zmaganiach Le Mans, ale ścigacze poprzedniej generacji nie dają jeszcze za wygraną. Porsche Motorsport przedstawiło właśnie udoskonalone po raz kolejny 911 GT3 R.
Tegoroczny konkurs elegancji Amelia Island, który miał miejsce w minioną niedzielę, zgromadził w jednym miejscu jedne z najbardziej fascynujących aut w historii motoryzacji. Najbardziej prestiżowe wyróżnienia przypadły najcenniejszemu egzemplarzowi Forda GT40 i dopiero co odrestaurowanemu Duesenbergowi SJN.
Być może trudno w to uwierzyć, ale LaFerrari to pierwszy samochód włoskiej marki, który zaprojektowano w całości samodzielnie. Auto przeżyło kilka dni temu swoją światową premierę, a teraz dołączyło do eksponatów fabrycznego Muzeum Ferrari w ramach specjalnej ekspozycji, której nie można po prostu ominąć.
Rok temu wychowankowie szkoły Franco Sbarro pokazali pierwszy w swojej historii samochód z napędem elektrycznym. W tym roku studenci Espera Sbarro przygotowali swoją pierwszą hybrydę, jak zwykle w postaci samochodu sportowego. Przed autem nie tylko błyszczenie na salonach, ale także start w rajdzie!
Włoskie Fornasari, które kojarzymy przede wszystkim z wielkimi SUV'ami i samochodami terenowymi, przygotowuje coś z nieco innej beczki: muskularne coupe w stylu grand tourerów z lat pięćdziesiątych. Prace nad autem rozpoczęto już jakieś dwa lata temu, a na wystawie w Genewie można oglądać model w skali 1:1.
W ostatnich dniach Audi po raz kolejny przyznało się do tego, że myśli poważnie o budowie super sportowego samochodu drogowego, którym przypieczętowałoby swoje 11 wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Być może byłoby to coś równie niecodziennego, co wirtualny koncept po tytułem Stromlinie 75?
Spyker po porażce z utrzymaniem na rynku Saaba wraca do sił z inwestorami z Chin. Marka zamierza nie tylko odświeżyć C8 Ailerona, wprowadzić na rynek super luksusowego SUV'a i budować limuzyny na saabowskiej platformie Phoenix, ale także powalczyć w segmencie zdominowanym przez Porsche 911.
Koenigsegg oddaje się pasji mnożenia i dodawania dziesiątek. Szwedzka firma sprzedaje swoje niezwykłe samochody już od ponad dziesięciu lat, a we wrześniu ubiegłego roku zbudowała pierwsze części z włókien węglowych, które znalazły się w jej setnym samochodzie. Auto jest już gotowe, to Agera S Hundra.
Alfę Romeo 4C w cenie ćwierć miliona złotych można już zamawiać. Kiedy zadebiutują kolejne, zupełnie nowe modele marki i jak będą wyglądać? Nie wiadomo, ale co do tego drugiego pewną teorię mają studenci turyńskiego Istituto Europeo di Design. Całkiem namacalną teorię pod tytułem Alfa Romeo Gloria.