Jednym z torowych zmartwień Ferrari w połowie lat '50 były 2-litrowe modele Maserati. Aby walczyć z nimi na równi zbudowano model 500 TR z malowaną na czerwono głowicą cylindrów, który po zmianie regulaminu został wyparty przez serię 500 TRC. Jeśli komuś brakuje TRC do kolekcji, może to wkrótce zmienić.
W roku 1950 w ofercie Ferrari pojawiły się pierwsze modele serii 340, które napędzały 4,1-litrowe silniki V12. Rodzina aut noszących właśnie takie oznaczenie rozrosła się w oka mgnieniu, wydając wkrótce na świat szybkie i zwinne 340 MM. Już za kilka dni jeden z egzemplarzy MM będzie do kupienia w Pebble Beach.
Modele Bentley'a w okresie międzywojennym podążały dwiema, różnymi drogami. Pierwszą były wolnossące maszyny o dużym litrażu, które fabryka wystawiała z sukcesami m. in. w Le Mans. Drugą były auta z doładowaniem, które nie były już tak udane. Na aukcje za kilka dni trafią unikatowe okazy obu serii.
Daimler to jedna z najstarszych marek samochodowych z Wielkiej Brytanii, której maszyny stały się z biegiem lat ulubieńcami elit, w tym rodziny królewskiej. Najwięksi smakosze Daimlera wychowali się na majestatycznym modelu Double Six. Jeden z jego najcenniejszych egzemplarzy będzie za kilka dni do kupienia.
Gdy w 1935 roku słabo radząca sobie firma Sunbeam-Talbot-Darracq twafiła pod władanie Antoine'a Lago, francuskiego kierowcy wyścigowego i konstruktora, opuszczanie bram jej fabryki przez poezję na czterech kołach było tylko kwestią czasu. Na jej wersy składały się m.in. modele T23 Teardrop Coupe.
Dziś gwiazdy kina wybierają masowo Toyotę Prius, a te chcące czegoś wyraźniejszego stawiają na Fiskera Karmę. O dawnych czasach, w których gustowały w wielkich limuzynach i kabrioletach przypomni nam za kilka dni otwarty model JN marki Duesenberg, który należał do samego Clarka Gable'a.
W 1959 roku Aston Martin odniósł swoje jedyne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pierwszą maszyną na mecie był słynny DBR1, ale zanim doszło do jego budowy marka podejmowała wiele innych wysiłków. Jednym z nich był DB3S, który już za kilkanaście dni stanie przez opcją zmiany miejsca zamieszkania.
Już w przyszłym tygodniu na aukcjach w Pebble Beach pojawią się trzy zabytkowe modele Bugatti o wartościach wyrażanych sumami z sześcioma zerami, którym dla równowagi będzie towarzyszył całkiem nowy i prawie nie używany Veyron. Najcenniejszym samochodem w tej grupie będzie kabriolet serii Type 55.
Virgil Exner w końcówce swojej kariery i ostatnich latach pracy dla koncernu Chrysler zaprojektował jeden z najbardziej radykalnych i wyróżniających się pojazdów w swoim dorobku. Sportowego Plymoutha XNR. Już za kilka dni niezwykła maszyna stanie się obiektem pożądania kolekcjonerów.
Niewielki roadster RS 60 był odpowiedzią Porsche na konkurencję w końcówce lat pięćdziesiątych w klasie małych aut wyścigowych o pojemności 1,5 a potem 1,6 litra. Auto lubujące się w długich dystansach to do dnia dzisiejszego łakomy kąsek dla kolekcjonerów, szczególnie w egzemplarzach z wygranymi na koncie.