Tegoroczny konkurs elegancji Amelia Island, który miał miejsce w minioną niedzielę, zgromadził w jednym miejscu jedne z najbardziej fascynujących aut w historii motoryzacji. Najbardziej prestiżowe wyróżnienia przypadły najcenniejszemu egzemplarzowi Forda GT40 i dopiero co odrestaurowanemu Duesenbergowi SJN.
Być może trudno w to uwierzyć, ale LaFerrari to pierwszy samochód włoskiej marki, który zaprojektowano w całości samodzielnie. Auto przeżyło kilka dni temu swoją światową premierę, a teraz dołączyło do eksponatów fabrycznego Muzeum Ferrari w ramach specjalnej ekspozycji, której nie można po prostu ominąć.
Rok temu wychowankowie szkoły Franco Sbarro pokazali pierwszy w swojej historii samochód z napędem elektrycznym. W tym roku studenci Espera Sbarro przygotowali swoją pierwszą hybrydę, jak zwykle w postaci samochodu sportowego. Przed autem nie tylko błyszczenie na salonach, ale także start w rajdzie!
Włoskie Fornasari, które kojarzymy przede wszystkim z wielkimi SUV'ami i samochodami terenowymi, przygotowuje coś z nieco innej beczki: muskularne coupe w stylu grand tourerów z lat pięćdziesiątych. Prace nad autem rozpoczęto już jakieś dwa lata temu, a na wystawie w Genewie można oglądać model w skali 1:1.
W ostatnich dniach Audi po raz kolejny przyznało się do tego, że myśli poważnie o budowie super sportowego samochodu drogowego, którym przypieczętowałoby swoje 11 wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Być może byłoby to coś równie niecodziennego, co wirtualny koncept po tytułem Stromlinie 75?
Spyker po porażce z utrzymaniem na rynku Saaba wraca do sił z inwestorami z Chin. Marka zamierza nie tylko odświeżyć C8 Ailerona, wprowadzić na rynek super luksusowego SUV'a i budować limuzyny na saabowskiej platformie Phoenix, ale także powalczyć w segmencie zdominowanym przez Porsche 911.
Koenigsegg oddaje się pasji mnożenia i dodawania dziesiątek. Szwedzka firma sprzedaje swoje niezwykłe samochody już od ponad dziesięciu lat, a we wrześniu ubiegłego roku zbudowała pierwsze części z włókien węglowych, które znalazły się w jej setnym samochodzie. Auto jest już gotowe, to Agera S Hundra.
Alfę Romeo 4C w cenie ćwierć miliona złotych można już zamawiać. Kiedy zadebiutują kolejne, zupełnie nowe modele marki i jak będą wyglądać? Nie wiadomo, ale co do tego drugiego pewną teorię mają studenci turyńskiego Istituto Europeo di Design. Całkiem namacalną teorię pod tytułem Alfa Romeo Gloria.
W tym roku hiszpańskie Spania GTA Tecnomotive pojawia się na wystawie w Genewie już trzeci raz z rzędu. Za każdym razem firma przywozi ze sobą supercoupe Spano, które z roku na rok jest coraz bliższe ideału. Nie inaczej jest tym razem, a uwagę do stoiska firmy przyciąga nie jedna, ale dwie sztuki auta.
Na pierwszy, drogowy pojazd powołanego w ubiegłym roku do życia Societe des Automobiles Alpine Caterham będziemy musieli poczekać do roku 2016, ale już teraz marka promuje się w najlepsze. Krokiem numer dwa po koncepcie Renault Apline A110-50 jest... powrót do 24-godzinnego wyścigu Le Mans!