Huayra jest z nami już dwa lata, ale jeszcze nigdy nie została zmierzona na żadnym z torów znanych z nagłówków pierwszych stron gazet. Do wczoraj. Włoska maszyna pojawiła się w programie "Top Gear", w którym zajął się nią sam Stig. Czy dzieło Horacio Pagani'ego sprostało wielkim oczekiwaniom?
Kia rusza na podbój zupełnie nowych dla siebie terenów. Już na początku marca na wystawie w Genewie firma pokaże model nastawiony na osiągi w stopniu, o którym Koreańczycy i ich klienci dotychczas jedynie marzyli. Mowa o przeszło 200-konnej parze Cee'd GT i Pro_Cee'd GT, różniącej się liczbą drzwi.
Nie tak dawno dzięki magazynowi "Top Gear" mogliśmy oglądać wizję Jasona Castrioty na zupełnie nową karoserię dla jedynego w swoim rodzaju wcielenia Bugatti Veyrona. A takich pomysłów jest więcej i to płynących nie tylko z rąk uznanych profesjonalistów. Oto kolejny z nich... prosto z Polski!
Do grona producentów samochodów przeznaczonych tylko na tory wyścigowe dołączył kolejny gracz. To niemieckie Sin Cars, współpracujące z brytyjskim Pro Formance Metals. Firmy połączyły siły prawie rok temu, przypieczętowały je umową w czerwcu, a dwa tygodnie temu w Birmingham pokazały pierwszy model, Sin R1.
Dla łowców hiper i super samochodów, tych z aparatami fotograficznymi lub czarnymi kartami kredytowymi w ręku, rok 2013 będzie bardzo emocjonujący. Świat wstrzyma wkrótce oddech przed nowym Ferrari, Lamborghini przypieczętuje 50 urodziny, do produkcji wejdzie Porsche 918 i ukończony zostanie następca McLarena F1.
W tym roku na wystawie w Genewie na stoisku Carlssona, położonym w sąsiedztwie terenów Mercedes-Benza, znajdą się dwie światowe premiery. Jedną z nich będzie... samochód wyścigowy na bazie modelu SLK. Nie będą to jednak wyścigi w powszechnym rozumieniu, ale imprezy rozgrywane w górach.
Robert Kubica po raz pierwszy od czasów wypadku w lutym 2011 roku na trasie Rajdu Ronde di Andora zasiadł za kierownicą auta wyścigowego z prawdziwego zdarzenia. Polski kierowca na pętli Circuit Ricardo Tormo w Walencji miał dzisiaj okazję przetestować samochód produkcji Mercedes-AMG, startujący w serii DTM.
Jedyny w ofercie Aston Martina model z dwoma parami drzwi, limuzyna Rapide, staje się jeszcze mocniejszy, jeszcze bardziej luksusowy i jeszcze szybszy. Mowa o Rapide S, który już w przyszłym miesiącu wyprze z rynku pierwszą generację modelu. Auto dostępne będzie w 146 punktach na całym świecie.
Hennessey Venom GT, obiecujący prędkość maksymalną prawie 450 km/h, zapisał się w Księdze Rekordów Guinnessa. Na próbę bicia rekordu prędkości Bugatti Veyrona Super Sport, czyli 431,072 km/h, na razie nie było miejsca. Amerykanie skupili się na przyspieszeniu od zera do 300 kilometrów na godzinę.
Nieoficjalnie mówi się, że produkcja Pagani Zondy dobiegła już końca i nowych egzemplarzy nie będzie. Ale Włosi ciągle otwarci są na modyfikacje starszych egzemplarzy, których populacja sięga według różnych szacunków 125-140 sztuk. Do miejsca swojego urodzenia na zmiany wróciła niedawno Zonda PS.