Wielka przygoda z coupe LFA, pierwszym super samochodem spod znaku Lexusa, trwała blisko dziesięć lat. Ale to już koniec. Kilka dni temu w zakładzie Motomachi wyprodukowano ostatni egzemplarz. Wszystko to, czego nauczono się przy okazji LFA, zostanie wykorzystane w przyszłych modelach marki.
Mini już od dawna nie jest mini, a liczba jego kombinacji może przyprawić o zawrót głowy. Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli jest już chyba tylko edycja John Cooper Works, adresowana do lubiących jeździć szybko. Najmłodszy członek tego grona to Paceman, który debiutował zaledwie dwa miesiące temu.
W połowie stycznia rusza wielka machina związana z obchodem setnych urodzin Aston Martina. Firmowe imprezy potrwają prawie cały, przyszły rok, a gościem honorowym pierwszej z nich będzie prototyp A3, czyli najstarszy, zachowany do dzisiaj samochód marki. Auto wystąpi obok najnowszego Vanquisha.
Była wielka premiera konceptu, były wielkie plany, była oficjalna zapowiedź produkcji seryjnej. A nie będzie prawie niczego. Decyzja o wprowadzeniu na rynek supercoupe na bazie Jaguara C-X75 została zastąpiona decyzją o wycofaniu się z wcześniejszych deklaracji i przekreśleniu projektu na stałe.
W połowie przyszłego roku Lamborghini będzie świętowało swoje pięćdziesiąte urodziny. Z tej okazji Włosi przygotowują specjalny model, który z całą pewnością nie będzie tylko Aventadorem w nowym kolorze. Projekt utrzymany jest oczywiście w tajemnicy. Być może okaże się nim maszyna klasy GT w stylu poniższej?
Przyszłość marki Lancia stoi ciągle pod sporym znakiem zapytania i nie wiadomo do końca czy za kilka lat będzie ona nadal istniała. Dziś połowę jej oferty stanową modele, które w rzeczywistości są Chryslerami. A gdyby zdarzył się cud i gdyby Lancia wróciła na własny tor z czymś ponownie ekscytującym?
288 GTO, F40, F50 oraz Enzo - wszystkie te Ferrari wpisały się na stałe do historii motoryzacji, będąc symbolami swoich epok. Każde z nich dzieliły lata badań i rozwiązania techniczne, które zawsze były najbardziej zaawansowanymi na świecie. Piąty model z serii poznamy już w przyszłym roku.
Już tylko niecałe cztery tygodnie dzielą nas od premiery zupełnie nowego modelu marki Radical, który przełamie kolejne bariery. Po serii odkrytych aut, przeznaczonych przede wszystkim na tor, firma pokaże swoje pierwsze auto z zamkniętym nadwoziem. Będzie nim ekstremalne coupe o oznaczeniu RXC.
Być może będzie trudno w to uwierzyć, ale Maserati Quattroporte ma już prawie 60 lat. Szóstą generację klasycznej limuzyny poznaliśmy na początku listopada, ale tylko z wyglądu. Teraz Włosi zdradzają podstawowe detale techniczne. A wśród nich nowe jednostki napędowe pobłogosławione przez samo Ferrari.
Rodzina najnowszego BMW M6 jest już prawie w komplecie. Obok coupe i kabrioletu w przyszłym roku po raz pierwszy w salonach sprzedaży pojawi się wersja z dwoma parami drzwi. Twórcy nazywają ją Gran Coupe. Aby na poważnie myśleć o jej posiadaniu trzeba być gotowym wydać ponad pół miliona złotych.