Bentley wita nowy, 2013 rok najszybszym kabrioletem z miejscem dla czterech dorosłych osób na całym globie. Mowa oczywiście o drugiej generacji otwartego Continentala GT w specyfikacji Speed, która już za niecałe dwa tygodnie zadebiutuje na wystawie North American International Auto Show w Detroit.
Latem ubiegłego roku na licytacjach w Kalifornii sprzedano aż cztery egzemplarze legendarnego Forda GT40, który w końcówce lat sześćdziesiątych rządził w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Najcenniejszy z nich kosztował rekordowe 36 milionów złotych. Za niecałe dwa tygodnie będzie można zgarnąć kolejną sztukę.
Najnowsze doniesienia z obozu Alfy Romeo mówią o wielkiej ofensywie, obejmującej zwiększenie oferty z 2 aż do 9 modeli i sprzedaż 300 tysięcy aut w najbliższej przyszłości, już w roku 2016. Szok? Dla zachowania równowagi emocjonalnej cofnijmy się w czasie o 90 lat, gdy trzon oferty marki stanowiły serie 6C oraz 8C.
Który z modeli Ferrari jest bezpośrednim konkurentem Aventadora? Takiego modelu w zasadzie nie ma, a następca Enzo z racji limitowanej produkcji i zastosowanych technologii będzie stał kilka stopni nad flagowym produktem Lamborghini. Co zrobić z tym fantem? Uciec do rzeczywistości wirtualnej!
Już za niecałe trzy tygodnie kolekcjonerzy i łowcy samochodowych rarytasów zjadą się do Arizony, gdzie w kilku lokalizacjach miejsce będą miały licytacje skarbów na czterech kołach. W przyszłym roku w gronie pojazdów wartych miliony dolarów znajdziemy między innymi model 718 RSK ze stajni Porsche.
Produkcja szwedzkiego Koenigsegga przekroczy niedługo sto samochodów, wśród których znajdziemy kilka wyjątkowych sztuk, powstałych na specjalne zamówienia w jednym egzemplarzu. Jedną z nich jest Agera X, która najwyraźniej znudziła się już właścicielowi. Auto jest obecnie na sprzedaż za niezbyt okrągłą sumę.
Od przeszło dekady w długodystansowych wyścigach prototypów prym wiedzie Audi, któremu w samym 24-godzinnym maratonie Le Mans od roku 2000 włącznie udało się wygrać aż jedenaście razy. W tym roku we Francji zwyciężyło hybrydowe R18 E-Tron Quattro i ten właśnie model będzie jedyną bronią marki w sezonie 2013.
Włoskie Mazzanti Automobili od przeszło czterech lat pracuje nad pierwszym modelem w swojej historii z silnikiem umieszczonym centralnie. Maszyna miała doczekać się swojej premiery w połowie tego roku, ale plany te nie wypaliły. Samochód mamy zobaczyć w przyszłym roku. Opóźnienie nadrobi zmianą silnika.
Gumpert po niedawnej niewypłacalności ma się coraz lepiej, ale na razie skupia się na klientach z Europy. Wygląda też na to, że w przyszłym roku oprócz kolejnych egzemplarzy Apollo zobaczymy seryjną wersję supercoupe Tornante, które jako koncept debiutowało w marcu 2011 roku na wystawie w Genewie.
W tym roku wyścigowe maszyny marki McLaren pojawiły się nie tylko w Formule 1, ale również w zawodach klasy GT. Pojazdem, który poszedł w ślady torowych ewolucji McLarena F1 był oczywiście MP4-12C GT3. Na potrzeby europejskich zespołów oddział McLaren GT dostarczył w sumie dwadzieścia trzy egzemplarze.