Błyskotliwa kariera Atoma, któremu co roku przybywa mniej lub bardziej poważnych konkurentów, rozwija się w najlepsze. Korzenie projektu sięgają ponad 15 lat wstecz, w ciągu których Ariel Motor Company wypuściło trzy generacje auta. Teraz czas na kolejną. Prawie, bo nie nosi ona numeru cztery, ale trzy i pół.
Alfa Romeo walczy w tej chwili o klienta jedynie z dwoma modelami, a szumnie zapowiadanych od kilku lat premier ciągle w salonach sprzedaży nie widać. Jedną z nich ma być limuzyna Giulia, którą planuje się obecnie na rok 2014. A co by było, gdyby Włosi wzorem przeszłości zbudowali także Giulię w wersji coupe?
Nowy koncept marki Lexus, który miał pojawić się na wystawie w Sydney okazał się... znanym już od stycznia tego roku coupe LF-LC, ale ubranym w błękit z podkreśleniem koloru w nazwie - LF-LC Blue. Przy okazji ponownej premiery auta jego twórcy zdradzili nieco więcej na temat tego, co w nim dokładnie drzemie.
W sierpniu tego roku specjalnie przygotowana, hybrydowa Jetta stała się najszybszym samochodem w swojej kategorii na wyschniętym, słonym jeziorze Bonneville. Rozpędzono się wtedy do prawie 298,4 kilometrów na godzinę. Ale to już historia. W tym miesiącu padły nowe rekordy w nie jednej, ale w dwóch kategoriach.
W miniony weekend wyścigiem na torze Navarra w Hiszpanii zakończył się czwarty sezon pucharu Lamborghini Blancpain Super Trofeo, w którym główną rolę odgrywa model Gallardo. Zawody, które w tym roku doczekały się azjatyckiej edycji, od kolejnego sezonu będą polegały na nowej ewolucji LP570-4.
Belgijskie coupe Vertigo, za którym stoi kierowca wyścigowy Tony Gillet, ma już dwadzieścia lat. W tak sprzyjających okolicznościach Automobile Gillet rozszerza swoją ofertę o zupełnie nową maszynę spod znaku VDS. Projekt imieniem GT 001 startuje od razu jako auto drogowe i wyścigowe.
Astra traci dach, swoje imię i rośnie do prawie 4,7 metrów długości. Tak w skrócie prezentuję się najnowszy kabriolet Opla, który po kilku generacjach otwartych kompaktów serii Kadett i Astra atakuje klasę średnią, w której przed dekadami brylowały modele Kapitan i Rekord. A na imię mu Cascada.
Po roku od ujawnienia pierwszego konceptu i ponad pięciu miesiącach od ogłoszenia, że auto będzie produkowane możemy podziwiać pierwszą, seryjną sztukę szalonego Nissana Juke-R. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ten najszybszy crossover świata bazuje na najnowszym wcieleniu coupe GT-R.
Porsche wyznacza granice drugiej generacji modelu Cayenne nowym wcieleniem ewolucji Turbo S, czyli jednego z najmocniejszych i najszybszych, produkowanych seryjnie SUV'ów świata, do których nie muszą od dobierać się tunerzy. Rewolucji w stosunku do poprzednika nie ma, ale postęp widać gołym okiem.
Japońska pętla Fuji Speedway stała się w miniony weekend areną rywalizacji drużyn startujących w pucharze FIA World Endurance Championship. W serii od samego początku dominuje Audi, ale coraz lepsze wyniki zbiera ekipa Toyoty, która poznała już smak zwycięstwa i ma ochotę na więcej.