DB9 przeżył już niejedno, ale tak naprawdę w ciągu 8 lat niewiele się zmieniał. Cztery lata temu przeszedł swój pierwszy facelift, wraz z którym przybyło mu 20 KM, a 2 lata temu drugi. Teraz przechodzi kolejny, który rewolucji również nie wprowadza, ale jest na tyle istotny, że inne modele marki tracą rację bytu.
Rozpoczęte ponad 4 lata temu prace nad następcą McLarena F1 dobiegają końca. Już za kilka dni w Paryżu stanie jego nieruchoma rzeźba, a w przyszłym roku pojawi się wersja seryjna. Jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata będzie nosił oznaczenie P1, od pole position - pierwszego pola startowego.
Pod koniec października przed wyścigową wersją Ferrari P4/5 stanie kolejna okazja do pobicia rekordu przejazdu jednego okrążenia północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut z silnikiem z Maranello. Ale to nie wszystko: zespół stojący za maszyną już za 2 lata chce mieć gotowe nowe auto klasy LMP!
Volvo w dalszym ciągu nie wie co dokładnie zrobić z szalonymi modelami spod znaku Polestara, ale wnioski z ważenia wszelkich za i przeciw wykorzystuje na doskonalenie fabrycznych pakietów R-Design. Oto kolejny model przyprawiony właśnie w ten sposób: najnowsze wcielenie V40 podane na bardzo gorąco.
W styczniu tego roku Mini, należące do BMW, pokazało koncept nowego modelu segmentu zwanego przez siebie Sports Activity Coupe, w który wpisuje się także BMW X6. Niewielkich rozmiarów auto otrzymało imię Paceman i prężyło się z niecierpliwością ku susowi do salonów sprzedaży. Teraz może śmiało skakać.
Poszukiwania stylu, w którego kierunku podąży model mający wypełnić lukę powstałą po zakończeniu produkcji Lexusa SC 430, są coraz bliższe kresu. Już pod koniec tego miesiąca do marcowego konceptu LF-LC, który pokazano w Genewie dołączy koncept LF-CC, który będzie miał swoją premierę na wystawie w Paryżu.
Do zapewnienia sobie tytułu mistrzowskiego w pierwszym sezonie FIA World Endurance Championship zespołowi Audi wystarczyły tylko cztery z ośmiu wyścigów, ale walka o tytuł najlepszego kierowcy ciągle trwa. Wczoraj zespoły spotkały się w Sao Paulo na 4,3-kilometrowym torze znanym powszechnie jako Interlagos.
Cayenne zasmakowało w oleju napędowym już w poprzedniej generacji. Z racji zastosowania tylko 3-litrowego V6 o mocy 240 koni mechanicznych auto charakteryzowało się jednak umiarkowanym apetytem i osiągami. Ale to już przeszłość. Wszelkie zaległości w tym temacie nadrabia zupełnie nowe Cayenne S Diesel.
W tym roku zmarli trzej najważniejsi uczestnicy i świadkowie największego sukcesu Aston Martina w wyścigu Le Mans, wygranej w 1959 roku. Byli to kierowcy modelu DBR1, Carroll Shelby i Roy Salvadori, oraz jego konstruktor, Ted Cutting. Wśród "żywych" pozostała sama maszyna, która jest właśnie na sprzedaż.
RCZ nabiera tej jesieni nie tylko nowego wyglądu, ale także powagi. Już pod koniec tego miesiąca na salonie samochodowym w Paryżu obok seryjnego coupe po facelifcie zadebiutuje koncepcyjny RCZ R. Koncepcyjny jedynie w pierwszej odsłonie - Peugeot zapewnia już teraz, że auto wejdzie do produkcji seryjnej.