Belgijskie coupe Vertigo, za którym stoi kierowca wyścigowy Tony Gillet, ma już dwadzieścia lat. W tak sprzyjających okolicznościach Automobile Gillet rozszerza swoją ofertę o zupełnie nową maszynę spod znaku VDS. Projekt imieniem GT 001 startuje od razu jako auto drogowe i wyścigowe.
Astra traci dach, swoje imię i rośnie do prawie 4,7 metrów długości. Tak w skrócie prezentuję się najnowszy kabriolet Opla, który po kilku generacjach otwartych kompaktów serii Kadett i Astra atakuje klasę średnią, w której przed dekadami brylowały modele Kapitan i Rekord. A na imię mu Cascada.
Po roku od ujawnienia pierwszego konceptu i ponad pięciu miesiącach od ogłoszenia, że auto będzie produkowane możemy podziwiać pierwszą, seryjną sztukę szalonego Nissana Juke-R. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ten najszybszy crossover świata bazuje na najnowszym wcieleniu coupe GT-R.
Porsche wyznacza granice drugiej generacji modelu Cayenne nowym wcieleniem ewolucji Turbo S, czyli jednego z najmocniejszych i najszybszych, produkowanych seryjnie SUV'ów świata, do których nie muszą od dobierać się tunerzy. Rewolucji w stosunku do poprzednika nie ma, ale postęp widać gołym okiem.
Japońska pętla Fuji Speedway stała się w miniony weekend areną rywalizacji drużyn startujących w pucharze FIA World Endurance Championship. W serii od samego początku dominuje Audi, ale coraz lepsze wyniki zbiera ekipa Toyoty, która poznała już smak zwycięstwa i ma ochotę na więcej.
Do końca tegorocznego sezonu Formuły 1 pozostały jeszcze tylko cztery z dwudziestu eliminacji. Szesnastą z nich było wczorajsze Grand Prix Korei Południowej na 5,6-kilometrowym torze w regionie Yeongam, które rozgrywane jest dopiero od 2010 roku. Za pierwszym razem wygrał tu Alonso, a za drugim Vettel.
Pięćdziesiąte urodziny Lamborghini, w ramach których zaplanowano rajd przez pół Włoszech, zbliżają się wielkimi krokami. Firma nadal trzyma w tajemnicy związane z tą okazją plany modelowe, co stylistom nie związanym z marką otwiera drogę do różnych pomysłów. Jeden z nich to koncept Perdigon.
Tęsknota za niewielkimi, włoskimi firmami, których specjalnością były samochody sportowe, przybiera na sile i już wkrótce ma dać efekty w postaci wskrzeszenia kolejnej marki. Zakładem, który zniknął z mapy świata kilka dekad temu i który ma pojawić się na niej w najbliższym czasie na nowo, ma być Automobili Turismo e Sport.
Niemcy kontynuują świętowanie 45 urodzin AMG, z okazji których w kwietniu poznaliśmy specjalną, limitowaną serię modelu SL 65 AMG. Tym razem na pierwszy plan wychodzi wyścigowy SLS AMG GT3, którego rola w urodzinowym występie nie wiąże się z walką na torach, ale z zajęciem miejsca w prywatnych kolekcjach.
Francuskie Segula Technologies, które pracowało między innymi nad Peugeotem EX1, wyścigowym RCZ i najszybszym na świecie, elektrycznym bolidem EF01, przygotowuje samochód pod własnym szyldem. Będzie nim niewielkie coupe Hagora z ambicjami na podbój miejskich uliczek i mocniejsze wrażenia poza nimi.