Na rozpoczętym wczoraj salonie samochodowym w Katarze debiutuje pierwszy, arabski super samochód. Mowa o zapowiedzianym latem ubiegłego roku projekcie W Motors o dumnej nazwie Lykan HyperSport, osiągach z pierwszej ligii i zaporowej cenie ponad 10 milionów złotych za egzemplarz.
Od przeszło dekady dzięki wysiłkom Reiter Engineering możemy podziwiać wyczyny wyścigowych i rajdowych Lamborghini. W tym roku Włosi przestają biernie przyglądać się tym atrakcjom i sami wkraczają do akcji. Zupełnie nowy ścigacz klasy GT3 powstaje przy pełnym wsparciu fabryki z Sant'Agata Bolognese.
Stajnia Lotus F1 Team jako pierwsza pokazała światu swój nowy bolid Formuły 1 na sezon 2013. Uroczyste odsłonięcie samochodu miało miejsce w bazie zespołu położonej na granicach wsi Enstone w hrabstwie Oxfordshire. Maszyna otrzymała oznaczenie E21.
Huayra jest z nami już dwa lata, ale jeszcze nigdy nie została zmierzona na żadnym z torów znanych z nagłówków pierwszych stron gazet. Do wczoraj. Włoska maszyna pojawiła się w programie "Top Gear", w którym zajął się nią sam Stig. Czy dzieło Horacio Pagani'ego sprostało wielkim oczekiwaniom?
Kia rusza na podbój zupełnie nowych dla siebie terenów. Już na początku marca na wystawie w Genewie firma pokaże model nastawiony na osiągi w stopniu, o którym Koreańczycy i ich klienci dotychczas jedynie marzyli. Mowa o przeszło 200-konnej parze Cee'd GT i Pro_Cee'd GT, różniącej się liczbą drzwi.
Nie tak dawno dzięki magazynowi "Top Gear" mogliśmy oglądać wizję Jasona Castrioty na zupełnie nową karoserię dla jedynego w swoim rodzaju wcielenia Bugatti Veyrona. A takich pomysłów jest więcej i to płynących nie tylko z rąk uznanych profesjonalistów. Oto kolejny z nich... prosto z Polski!
Do grona producentów samochodów przeznaczonych tylko na tory wyścigowe dołączył kolejny gracz. To niemieckie Sin Cars, współpracujące z brytyjskim Pro Formance Metals. Firmy połączyły siły prawie rok temu, przypieczętowały je umową w czerwcu, a dwa tygodnie temu w Birmingham pokazały pierwszy model, Sin R1.
Dla łowców hiper i super samochodów, tych z aparatami fotograficznymi lub czarnymi kartami kredytowymi w ręku, rok 2013 będzie bardzo emocjonujący. Świat wstrzyma wkrótce oddech przed nowym Ferrari, Lamborghini przypieczętuje 50 urodziny, do produkcji wejdzie Porsche 918 i ukończony zostanie następca McLarena F1.
W tym roku na wystawie w Genewie na stoisku Carlssona, położonym w sąsiedztwie terenów Mercedes-Benza, znajdą się dwie światowe premiery. Jedną z nich będzie... samochód wyścigowy na bazie modelu SLK. Nie będą to jednak wyścigi w powszechnym rozumieniu, ale imprezy rozgrywane w górach.
Robert Kubica po raz pierwszy od czasów wypadku w lutym 2011 roku na trasie Rajdu Ronde di Andora zasiadł za kierownicą auta wyścigowego z prawdziwego zdarzenia. Polski kierowca na pętli Circuit Ricardo Tormo w Walencji miał dzisiaj okazję przetestować samochód produkcji Mercedes-AMG, startujący w serii DTM.