Następca McLarena F1 będzie gotowy najpóźniej w drugiej połowie przyszłego roku. Jego warstwa technologiczna pozostaje nadal ściśle strzeżoną tajemnicą, ale jego wygląd znamy od połowy września. To ostatnie nie wszystkim przypadło do gustu. Mamy dla nich wirtualną alternatywę - koncept MC-1.
Bugatti Veyron trafił po raz kolejny na wystawę sztuki współczesnej. Tym razem mowa o trwającej do niedzieli włącznie ekspozycji Art Basel Miami Beach w Kolekcji Rodziny Rubell i specjalnym egzemplarzu Veyrona Grand Sport. Najszybszego roadstera świata uświetnił swoim talentem Bernar Venet.
Niemieckie 9ff od kilku już lat forsuje pomysł na najszybszy, drogowy samochód w postaci supercoupe GT9, dla którego punktem wyjścia było zwykłe Porsche 911 GT3. Pierwsze wcielenie GT9 w kwietniu 2008 roku rozpędziło się do 409 km/h. Najnowsze, GT9 Vmax, celuje w rekord Bugatti Veyrona Super Sport.
To już oficjalne: BMW serii 3 w nadwoziu z tylko jedną parą drzwi będzie od teraz serią 4 nazywane. To nie tylko sygnał otwierający nowy rozdział w historii modelu, ale również ukłon w stronę dużych coupe o nieparzystych numerach, czyli serii 6 oraz serii 8, której produkcję zakończono w 1999 roku.
BMW opuściło serię DTM na blisko 20 lat, ale w tym roku wróciło. I od razu udowodniło, że ani na chwilę nie zapomniało jak "to" się robi. BMW okazało się najlepszą marką w sezonie 2012, mistrzostwo kierowców zdobył Bruno Spengler z Kanady, a mistrzostwo zespołowe drużyna BMW Team Schnitzer.
Druga generacja RS6 rozpieszczała nas 5-litrowym V10 o mocy aż 580 koni mechanicznych. Trzecia, którą Audi pochwaliło się dzisiaj, wraca do punktu wyjścia, czyli widlastej ósemki biturbo. Mocy tym razem jest pozornie mniej, ale dla zupełnie nowego RS6 nie stanowi to najmniejszego problemu.
Wśród ulubionych aktywności niemieckiego magazynu "Sport Auto" znajdują się próby prędkości maksymalnych najszybszych aut świata i potyczki torowe, podczas których z lubością ustanawiane są nowe rekordy czasów okrążeń. Ostatnio z jednej z takich prób zwycięsko wyszedł koncept M EXP/1 na bazie Moslera.
Prototyp sportowej Syreny, powstały pod koniec lat '50, dorobił się w ostatnich latach statusu Świętego Graala polskiej motoryzacji. Oryginał został niestety zniszczony, a plany budowy replik pojawiały się i znikały, nie przynosząc konkretów. Ale nie w tym roku. W miniony weekend poznaliśmy już drugą replikę Syreny Sport!
Pininfarina najbardziej znana jest ze swoich prac dla marki Ferrari, a tym samym samochodów o sportowych charakterze. Tą utwardzoną przez dziesięciolecia ścieżką podążają z pasją młodzi projektanci, którym marzy się kariera we włoskim studiu. Wirtualny koncept Chords to jeden z efektów takich dążeń.
Wystawę Essen Motor Show, która dziś otworzyła się dla zwiedzających, uświetniło swoją obecnością Toyota Motorsport GmbH. Niemiecki oddział japońskiej marki zabrał ze sobą wyścigową TS030 Hybrid i GT 86 CS-V3, a także rajdówkę Yaris R1A. Ale to nie wszystko. Na stoisku TMG znalazł się też Lexus LS 460.