Do końca tegorocznego sezonu Formuły 1 pozostały jeszcze tylko cztery z dwudziestu eliminacji. Szesnastą z nich było wczorajsze Grand Prix Korei Południowej na 5,6-kilometrowym torze w regionie Yeongam, które rozgrywane jest dopiero od 2010 roku. Za pierwszym razem wygrał tu Alonso, a za drugim Vettel.
Pięćdziesiąte urodziny Lamborghini, w ramach których zaplanowano rajd przez pół Włoszech, zbliżają się wielkimi krokami. Firma nadal trzyma w tajemnicy związane z tą okazją plany modelowe, co stylistom nie związanym z marką otwiera drogę do różnych pomysłów. Jeden z nich to koncept Perdigon.
Tęsknota za niewielkimi, włoskimi firmami, których specjalnością były samochody sportowe, przybiera na sile i już wkrótce ma dać efekty w postaci wskrzeszenia kolejnej marki. Zakładem, który zniknął z mapy świata kilka dekad temu i który ma pojawić się na niej w najbliższym czasie na nowo, ma być Automobili Turismo e Sport.
Niemcy kontynuują świętowanie 45 urodzin AMG, z okazji których w kwietniu poznaliśmy specjalną, limitowaną serię modelu SL 65 AMG. Tym razem na pierwszy plan wychodzi wyścigowy SLS AMG GT3, którego rola w urodzinowym występie nie wiąże się z walką na torach, ale z zajęciem miejsca w prywatnych kolekcjach.
Francuskie Segula Technologies, które pracowało między innymi nad Peugeotem EX1, wyścigowym RCZ i najszybszym na świecie, elektrycznym bolidem EF01, przygotowuje samochód pod własnym szyldem. Będzie nim niewielkie coupe Hagora z ambicjami na podbój miejskich uliczek i mocniejsze wrażenia poza nimi.
Normą jest, że studenci ze szkoły Franco Sbarro co roku okupują wraz ze swoimi projektami salon samochodowy w Genewie. W tym roku to dla nich stanowczo za mało - przybyli także na trwającą do 14 października wystawę w Paryżu, na którą przywieźli powstałego w ekspresowym tempie hot roda Eight.
Ermini to niezbyt znana, włoska firma z Florencji, która blisko pięćdziesiąt lat temu trudniła się budową lekkich, sportowych roadsterów, które sprawdzały się w podróżach i w wyścigach. Pół wieku po zwinięciu interesu Ermini Automobili Italia wraca do żywych i przygotowuje zupełnie nowy model.
Nadworny tuner marki Honda, firma Mugen, nie traci ani chwili na zastanowienie i już ma gotową odpowiedź na ostatnie poprawki modelu CR-Z, który zadebiutował w minionym miesiącu. Nowa propozycja nosi oznaczenie RZ i jak zwykle w takich przypadkach ogranicza się tylko do rynku japońskiego.
W listopadzie tego roku wśród premier kręcących się wokół tuningu targów SEMA w Las Vegas znaleźć ma się interesujący roadster produkcji Bauer Limited Productions, działającego w Kalifornii. Auto będzie szczególnie interesującą propozycją dla osób znudzonych swoją Mazdą MX-5, na której bazuje.
Ćwierć wieku temu na przedmieściach Melbourne z inicjatywy Tom Walkinshaw Racing i Holdena powołano do życia Holden Special Vehicles. Pierwsze auta firmy wyjechały na ulice w listopadzie 1987 roku, a do dziś ich liczba przekroczyła 70 tysięcy. Rocznicę świętuje specjalna edycja modelu GTS.