Za nami trzecia eliminacja mistrzostw świata Formuły 1 w tym roku - Grand Prix Chin na liczącym nieco ponad 5,4 kilometry długości torze Shanghai International Circuit. Rok temu wygrał tu Lewis Hamilton, a dwa lata temu Jenson Button. We wczorajszym wyścigu potencjalni faworyci grali jednak role tylko drugoplanowe.
Mieszkańcy morskich czy oceanicznych głębin to temat od źródeł inspiracji stylistów kreślących nadwozia samochodowe dość odległy. Ale im nie obcy, co przed kilkoma laty pokazał choćby Mercedes-Benz niezwykle aerodynamicznym, 4-osobowym konceptem Bionic. A jeśli zapatrując się na rybę chcieć narysować supercoupe?
Rodzina Citroenów serii DS rozrasta się o nowych członków każdego roku, ale ciągle brakuje tego, którego spodziewano by się po niej w pierwszej kolejności - wielkiej, płynącej po drodze limuzyny. Dwa lata temu wizję taką ucieleśniał koncept Metropolis, a dziś rozwija kolejny projekt ze sfery marzeń - Numero 9.
Żywot legendarnej już klasy G, która od trzydziestu trzech lat podbija drogi utwardzone i bezdroża, został po raz kolejny przedłużony. Maszyna, która przez cały ten czas z zewnątrz prawie w ogóle się nie zmieniła, zaskoczy tym razem nowym wnętrzem i najmocniejszą wersją silnikową w swojej historii - G 65 AMG.
Do wzięcia przyszłości motoryzacji w swoje ręce i wypuszczenia na rynek pojazdu, który w jednej osobie będzie łączył samochód i samolot szykuje się kolejna firma. Tym razem mowa o holenderskim PAL-V Europe NV, którego maszyna wzbiła się pierwszy raz w powietrze pod koniec marca i która wypatruje już produkcji seryjnej.
Już w czerwcu AMG będzie obchodziło swoje 45 urodziny, które upamiętni specjalna, limitowana seria roadstera SL z widlastą dwunastką pod maską. Markę, odpowiadającą za najszybsze i najmocniejsze modele Mercedes-Benza i należącą obecnie do koncernu Daimlera, założyli w 1967 roku Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher.
Ostatnie egzemplarze seryjnie produkowanych modeli marki Bizzarrini przyszły na świat w końcówce lat sześćdziesiątych, zaledwie kilka lat po rozpoczęciu działalności firmy. Od tamtego czasu Giotto Bizzarrini udzielał się w roli wolnego strzelca, a pod jego nazwiskiem co jakiś czas prezentowano obiecujące prototypy.
Amerykańskie Terrafugia po latach prac nad prywatnym samolotem Transition, którym będzie można poruszać się po zwykłych drogach niczym normalnym samochodem, przechodzi od obietnic i zapowiedzi do rzeczy. Z okazji wystawy w Nowym Jorku maszyna przeżywa swój publiczny debiut, a firma oczekuje już pierwszych klientów.
Amerykański Fisker Automotive, który od ubiegłego roku sprzedaje oficjalnie hybrydową Karmę, a na palecie ma również prototypy kabrioletu i kombi, przedstawił kolejną, sportową limuzynę własnego pomysłu. Modelem, który powiększy w najbliższej przyszłości ofertę marki jest zupełnie nowy, 4-drzwiowy Atlantic.
W dniu dzisiejszym w Salzburgu zmarł profesor Ferdinand Alexander Porsche, honorowy prezydent rady nadzorczej koncernu i najstarszy syn Ferry'ego Porsche, wnuk Ferdinanda Porsche. Alexander, któremu zawdzięczamy powstanie pierwszego modelu kluczowej w historii marki serii 911, przeżył siedemdziesiąt sześć lat.