Na rozpoczętym właśnie salonie samochodowym w Moskwie sypnęło mniejszymi i większymi nowościami z palety Jaguara. Limuzyny serii XF i XJ z 340-konnymi V6 pod maską otrzymały stały napęd na wszystkie cztery koła, a mocarnego XFR uzbrojono w paczkę pod tytułem Speed. Aby był jeszcze szybszy!
Blisko osiemnaście miesięcy inżynierowie Ford Performance Vehicles pracowali nad najmocniejszą limuzyną serii GT, znaną wcześniej jako Falcon, w swojej historii. Jak zwykle jest jednak jeden problem: aby móc bezpośrednio obcować z nową maszyną FPV trzeba wybrać się aż do Australii.
Napędzane na wszystkie koła 911 drugiej generacji serii 997 znalazło od 2008 roku 24 tysiące nabywców, co stanowiło aż 34% sprzedaży wszystkim wersji modelu. Auto pożegnano latem ubiegłego roku 408-konną Carrerą 4 GTS, a na horyzoncie pojawiła się właśnie zupełnie nowa Carrera 4 i 4S serii 991.
Wczorajsza, czwarta eliminacja tegorocznego sezonu World Endurance Championship była drugą, bezpośrednio po Le Mans, okazją do spotkania się nowych Audi R18 w specyfikacji Ultra i E-Tron Quattro oraz hybrydowej Toyoty TS030. Mowa o trwającym sześć godzin wyścigu na liczącej 5,9 kilometrów długości pętli Silverstone.
Wygląd i nazwa następcy Enzo, który ma pojawić się jeszcze w tym roku, pozostaje ciągle pilnie strzeżoną tajemnicą Ferrari, a wyobraźnię rozbudzają jedynie przyłapywane coraz częściej w okolicach Maranello, grubo zamaskowane muły testowe. A gdyby nazywał się F70 i wyglądał tak, jak poniżej?
Modele serii 550 to jedne z najbardziej znanych i utytułowanych, wyścigowych Porsche, budowanych w początkach istnienia marki. Najcenniejsze sztuki przekraczają dziś wartość dziesięciu milionów złotych. Nie brakuje też replik i nowych interpretacji. Jedna z ostatnich to projekt Vintech P550.
Gdy w roku 1994 na rynek wszedł DB7 dla Aston Martina nastała nowa era. Po 23 latach od zakończenia produkcji DB6 marka miała w ofercie ponownie model z rzędową szóstką pod maską, a w roku 1999 na pokład DB7 Vantage trafił pierwszy, seryjny silnik V12 w jej historii. Prywatnymi kanałami przemycono także V8.
Rodzący się w bólach od blisko czternastu lat sportowy model Iceni angielskiej marki Trident z rewolucyjną, wysokoprężną technologią pod maską, szykuje się do kolejnego przyjścia na świat. Już na początku września podczas londyńskiego Salon Privé zadebiutuje nowy roadster Iceni Grand Tourer.
Po rajdowej Yaris R1A adresowanej do początkujących miłośników luźnych nawierzchni ekipa Toyota Motorsport przygotowała coś dla wolących trzymać się twardego asfaltu. Oto pierwsza, fabryczna ewolucja coupe GT 86 przeznaczona dla prywatnych zespołów i kierowców wyścigowych z Niemiec.
W maju tego roku zmarł Carroll Shelby, twórca słynnej Cobry, jeden z ojców sukcesów legendarnego Forda GT40 i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1959 roku. Dla uczczenia jego pamięci i przypieczętowania pięćdziesiątej rocznicy powstania Cobry zbudowano jedyny w swoim rodzaju egzemplarz GT500.