Lexus LFA Code X - Bierze na wytrzymałość
Kolejne ewolucje torowego Lexusa LFA, przygotowane przez Gazoo Racing, startują w 24-godzinnym wyścigu na Nuerburgringu nieprzerwanie od 2008 roku. Najlepszym występem w ogólnym rozrachunku była 15 pozycja dwa lata temu. W tym roku LFA także nie zabraknie, a obok zwykłej wersji znajdzie się LFA Code X.
Japoński zespół udziela się w niemieckim maratonie od roku 2007, w którym wystartował Toyotą Altezzą RS200. W tegorocznej edycji wyścigu ADAC Zurich 24h-Rennen ekipa Gazoo Racing wystawi w sumie trzy samochody: Toyotę GT 86, rozstawioną z numerem 86, standardowego Lexusa LFA z 4,8-litrowym silnikiem V10 serii 1LR-GUE i numerem 48 oraz eksperymentalnego Lexusa LFA Code X z numerem 53. Oczywiście najbardziej interesujący jest ten ostatni okaz.
Code X powstał jako samochód badawczy, w którym testowane będą technologie dla przyszłych, sportowych modeli koncernu Toyota. Na pierwszy rzut oka pojazd nie różni się zbytnio od zwykłego LFA, ale to tylko pozory. Coupe jest o 50 milimetrów szersze (mierzy wszerz równe 2 metry) i o 120 milimetrów dłuższe (wzdłuż liczy sobie 4,71 metra). Oba wydania LFA korzystają z ogumienia Bridgestone w rozmiarze 330/40 R18 oraz sekwencyjnej skrzyni biegów.
Pod maską Code X pracuje znajome V10, które powiększono do 5,3 litrów. Gazoo Racing chwali się jeszcze lepszym, zorientowanym na wyścig N24 rozłożeniem mocy i momentu w całym zakresie obrotów, ale konkretnych wartości nie podaje. Inna, ważna nowość, to jeszcze sztywniejsza i lżejsza, węglowa rama auta. Wyścig ADAC Zurich 24h-Rennen, w którym pojawi się dzieło Gazoo Racing, zaplanowano w tym roku na dni 19-22 czerwca. Wcześniej, w pierwszy weekend kwietnia po raz pierwszy w historii imprezy odbędzie się 6-godzinny wyścig kwalifikacyjny.
Źródło/zdjęcia: gazooracing.com, 24h-rennen.de Lexus LFA Code X na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum