Wprowadzenie do produkcji zjawiskowego konceptu GT, nawet w ilości tylko kilku sztuk, Citroenowi niestety nie wyszło. Żonglowanie losem GT trwało blisko dwa lata, po których zostały tylko niespełnione nadzieje. Mimo, iż nic nie zapowiada nowego Citroena podobnej klasy to pomysł ten pozostaje ciągle żywy.
1-litrowa jednostka EcoBoost, nagrodzona tytułem Silnika Roku 2012, pracuje już we Fieście, Focusie, B-Maxie oraz C-Maxie. W ostatnich dniach została zapowiedziana także dla najnowszego Mondeo i poszła o co najmniej krok dalej: wylądowała w bolidzie liczącej już 45 lat Formuły Ford. Ale nie w takim zwykłym...
Koniec kalendarzowego lata zbliża się nieubłaganie, ale to nie znaczy, że kabriolety należy odstawić do garażów i nie wyczekiwać nowości. Kilka dni temu zapowiedziano Citroena DS3 Cabrio, wczoraj Opla Cascadę o długości aż 4,7 metrów, a dziś Audi ujawniło oczekiwane od dłuższego czasu RS5 pozbawione dachu.
Ćwierć wieku temu aby stać się legendą 205 GTi wystarczyło tylko 105 koni mechanicznych, uzupełnione całymi tonami "tego czegoś". Dziś nastroje i potrzeby są już zupełnie inne, a proporcje odwrotne. Zupełnie nowy 208 GTi ma prawie dwa razy więcej mocy, ale czaru przodka jakby mniej...
Formuła 1 wróciła z miesięcznych wakacji na drugą połowę sezonu, liczącą dziewięć eliminacji. Pierwszą w kolejności był wczorajszy wyścig na torze Spa Francorchamps, na którym pierwsza impreza klasy Grand Prix odbyła się w 1925 roku. Trasa wskazywana przez wielu kierowców jako ulubiona okazała się dla wielu pechowa.
Kilka dni temu pojawiła się informacja, iż Bentley szykuje na wystawę w Paryżu koncept najbardziej sportowego modelu w swojej historii od czasów supercoupe Hunaudieres z 1999 roku. Ile w tym prawdy dowiemy się już pod koniec tego miesiąca, a dziś naszą uwagę odwróci koncept grand tourera na rok 2030.
Szwedzkie studio Gray Design, znane przede wszystkim z konceptów wirutalnych, uruchamia oddział zajmujący się projektowaniem aut, które mają być budowane w rzeczywistości. Nowy twór nosi nazwę Zeus Twelwe i startuje z projektami aż trzech sportowych modeli. Pierwszy w kolejce do budowy jest Gold Rush.
Na rozpoczętym właśnie salonie samochodowym w Moskwie sypnęło mniejszymi i większymi nowościami z palety Jaguara. Limuzyny serii XF i XJ z 340-konnymi V6 pod maską otrzymały stały napęd na wszystkie cztery koła, a mocarnego XFR uzbrojono w paczkę pod tytułem Speed. Aby był jeszcze szybszy!
Blisko osiemnaście miesięcy inżynierowie Ford Performance Vehicles pracowali nad najmocniejszą limuzyną serii GT, znaną wcześniej jako Falcon, w swojej historii. Jak zwykle jest jednak jeden problem: aby móc bezpośrednio obcować z nową maszyną FPV trzeba wybrać się aż do Australii.
Napędzane na wszystkie koła 911 drugiej generacji serii 997 znalazło od 2008 roku 24 tysiące nabywców, co stanowiło aż 34% sprzedaży wszystkim wersji modelu. Auto pożegnano latem ubiegłego roku 408-konną Carrerą 4 GTS, a na horyzoncie pojawiła się właśnie zupełnie nowa Carrera 4 i 4S serii 991.