Wczorajsza, czwarta eliminacja tegorocznego sezonu World Endurance Championship była drugą, bezpośrednio po Le Mans, okazją do spotkania się nowych Audi R18 w specyfikacji Ultra i E-Tron Quattro oraz hybrydowej Toyoty TS030. Mowa o trwającym sześć godzin wyścigu na liczącej 5,9 kilometrów długości pętli Silverstone.
Wygląd i nazwa następcy Enzo, który ma pojawić się jeszcze w tym roku, pozostaje ciągle pilnie strzeżoną tajemnicą Ferrari, a wyobraźnię rozbudzają jedynie przyłapywane coraz częściej w okolicach Maranello, grubo zamaskowane muły testowe. A gdyby nazywał się F70 i wyglądał tak, jak poniżej?
Modele serii 550 to jedne z najbardziej znanych i utytułowanych, wyścigowych Porsche, budowanych w początkach istnienia marki. Najcenniejsze sztuki przekraczają dziś wartość dziesięciu milionów złotych. Nie brakuje też replik i nowych interpretacji. Jedna z ostatnich to projekt Vintech P550.
Gdy w roku 1994 na rynek wszedł DB7 dla Aston Martina nastała nowa era. Po 23 latach od zakończenia produkcji DB6 marka miała w ofercie ponownie model z rzędową szóstką pod maską, a w roku 1999 na pokład DB7 Vantage trafił pierwszy, seryjny silnik V12 w jej historii. Prywatnymi kanałami przemycono także V8.
Rodzący się w bólach od blisko czternastu lat sportowy model Iceni angielskiej marki Trident z rewolucyjną, wysokoprężną technologią pod maską, szykuje się do kolejnego przyjścia na świat. Już na początku września podczas londyńskiego Salon Privé zadebiutuje nowy roadster Iceni Grand Tourer.
Po rajdowej Yaris R1A adresowanej do początkujących miłośników luźnych nawierzchni ekipa Toyota Motorsport przygotowała coś dla wolących trzymać się twardego asfaltu. Oto pierwsza, fabryczna ewolucja coupe GT 86 przeznaczona dla prywatnych zespołów i kierowców wyścigowych z Niemiec.
W maju tego roku zmarł Carroll Shelby, twórca słynnej Cobry, jeden z ojców sukcesów legendarnego Forda GT40 i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1959 roku. Dla uczczenia jego pamięci i przypieczętowania pięćdziesiątej rocznicy powstania Cobry zbudowano jedyny w swoim rodzaju egzemplarz GT500.
Lotus powiększył po raz kolejny rodzinę coupe Exige, w której ostatnio pojawiła się 350-konna odmiana S. Nowa odmiana jest jeszcze bardziej wyspecjalizowana. To opracowany specjalnie z myślą o torze Exige V6 Cup. Auto zadebiutowało podczas Festiwalu Lotusa na pętli Brands Hatch.
Najbardziej znany, luksusowy SUV świata wchodzi w czwarte pokolenie istnienia. Pierwszy Range Rover, bo o nim właśnie mowa, powstał w 1970 roku i rozwijany był przez ponad ćwierć wieku. Ostatni wszedł na rynek w roku 2001 i przetrwał prawie jedenaście lat. Zupełnie nowy RR debiutuje właśnie teraz.
Zespół Toyota Motorsport GmbH, który w ostatnim czasie pokazał się m.in. w klasie LMP1 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i elektrycznym ścigaczem we wspinaczce górskiej na Pikes Peak, wraca do rajdów. Spadkobiercy modelu Celica nie należy się jednak spodziewać. Nowy pojazd to auto dla początkujących.